Jakość jest kluczowym czynnikiem decydującym o zakupach. Percepcje jakości odnosimy do ceny i na tej podstawie decydujemy czy dokonamy dobrego wyboru. Polskość jest silną referencją na rynku owoców, warzyw i produktów spożywczych. Kampania „Czas na polskie superowoce!” oraz „Polska smakuje” pokazują polskość jako ważny elementem komunikacji jakości. Kampania „Produkt polski” zwraca uwagę na identyfikację polskich produktów w sklepach. Jest ważna dla producentów warzyw i owoców, w tym jagodowych. Integracja producentów wokół tych inicjatyw ułatwia edukację konsumentów.
W branży spożywczej mamy jakość, którą powszechnie doceniamy. Nasza produkcja jest tu synonimem jakości, swoistym punktem odniesienia. Dla 87% polskie produkty spożywcze są lepszej jakości. 90% konsumentów uważa, że polskie produkty spożywcze są zdrowsze. Dlatego jako producenci mamy ważną rolę do odegrania. Powinniśmy wyjaśnić rodakom dlaczego żywność produkowana w Polsce jest lepsza, smaczniejsza i zdrowsza. Podnieść na wyższym poziom jakość dyskusji na temat jakości produkcji, standardów, które na naszych oczach ewoluują. Wskazywać detalistów, którzy są naszymi partnerami i wspólnie pracować na rzecz konsumentów
– mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Zaproszenie do codziennej konsumpcji jest okazją do zaprezentowania zalet, borówki, czy innych owoców jagodowych. Bardzo potrzebna jest nam edukacja konsumentów. Na temat tego, że owoce są zdrowe i że najwięksi polscy producenci dbają o to, żeby te owoce były wyprodukowane w najwyższej jakości
– mówi Kamil Szybczyński z Royal Brinkman.
Promocja borówki od początku czerpie z potencjału jaki daje polskość, świadomie kreując pozytywny obraz polskości. Chodzi w niej o to byśmy przestali narzekać, szukali tego co nas łączy, byli bardziej ufni, otwarci. Przestali zazdrościć, działać pod wpływem impulsów, akcentowali umiejętność współpracy i na tej współpracy budowali. W ten sposób budowali również konsumencką pewność siebie i przyjemność kupowania bez kompleksów
- mówi Maciej Dolata, partner w agencji strategicznej INSPIRE smarter branding.
Plantatorzy muszą się łączyć, po to, żeby osiągnąć jakiś wspólny sukces i oferować daną ilość towaru w konkretnej jakości. Jakość i edukacja swoich odbiorców to naturalne płaszczyzny współpracy. Konsument musi być nauczony, żeby wymagał jakości i że tą jakość może osiągać w punktach sprzedaży
- mówi Piotr Zajkowski z Bio Agris.
Więcej w materiale: Superowoce: integracja plantatorów ułatwia edukacje konsumentów (wideo)
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”
Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw