Węgierska półka Nyerthus Kft zadeklarowała chęć wprowadzenia produktów sześciu polskich firm do stałej oferty supermarketów na Węgrzech - podała Polska Agencja Inwestycji i Handlu. To efekt „Polskich Dni” w Budapeszcie, promujących polskie produkty spożywcze, zorganizowanych przez węgierskie biuro PAIH.
"Największą popularnością Węgrów cieszyły się polskie słodycze, dżemy, wafle ryżowe i soki" - wskazał, cytowany w komunikacie, Marcin Karaskiewicz, szef Biura PAIH w Budapeszcie.
Jak dodał, strona węgierska, reprezentowana przez dystrybutora Nyerthus Kft, poinformowała o zamiarze podpisania długoterminowej umowy z sześcioma polskimi firmami, które prezentowały się podczas „Polskich Dni”. Są to: „Herbapol-Lublin” S.A, P.W.”MAT” Marzena Tkaczuk, KUPIEC Sp. z o.o., Firma Produkcyjno-Handlowa „AGI”, „MILKO” Hurtowe Centrum Nabiału oraz „MARWIT” Sp. z o.o.
Współpraca ma dotyczyć dystrybucji zarówno w sieci CBA Prima, jak i innych sklepach detalicznych na terenie Węgier. Jak podkreślił Karaskiewicz, wśród marek znajdują się m.in. stosunkowo młode firmy, promujące zdrowy i proekologiczny styl życia.
Jak wskazała PAIH, w ramach „Polskich Dni” w Budapeszcie swoje produkty zaprezentowały również: OSM Piątnica (producent nabiału), Dobrowolscy (producent wędlin), P.W. oraz Cruz Group (napoje).
Magdalena Jarco, Jacek Ensztein (PAP)