Warszawa, 2 stycznia 2017 r. – Z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, że w okresie od listopada 2015 do października 2016 roku, polskie gospodarstwa domowe przeznaczyły na zakup produktów z kategorii warzyw konserwowych 1,25 mld złotych. W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego kwota ta wzrosła o niemal 4 proc. W ujęciu ilościowym odnotowano spadek o 1,5 proc. do poziomu 229 mln kg.
98 proc. polskich gospodarstw domowych kupowało warzywa konserwowe przynajmniej raz w roku. Przeciętne gospodarstwo sięgało po produkty z tej kategorii średnio 21 razy w roku, wydając na nie niemal 94 zł.
Kategoria warzyw konserwowych rozwijała się przede wszystkim dzięki segmentowi warzyw jednorodnych, których udział ilościowy w całej kategorii wyniósł 94 proc. Liczba nabywców warzyw jednorodnych nieznacznie się zwiększyła – po produkty z tego segmentu kategorii w ciągu roku sięgało 98 proc. gospodarstw domowych.
Spośród warzyw jednorodnych najchętniej kupowano kapustę, kukurydzę oraz ogórki. W ujęciu wartościowym widoczny był także znaczący wzrost w zakupów cieciorki (o 76 proc.).
Biorąc pod uwagę miejsce zakupu warzyw konserwowych, polskie gospodarstwa domowe kupowały je przede wszystkich w dyskontach (34 proc. całego wolumenu) oraz w handlu tradycyjnym (24 proc.). Dyskonty i hipermarkety to jedyne kanały dystrybucji w analizowanym okresie, których udziały w wolumenie kategorii warzyw konserwowych zwiększyły się.
[Infografika] Polski rynek warzyw konserwowych 2016
O badaniu
Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.
GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group
infowire.pl