aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Polacy wygrali pierwsze Jagodowe Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej

18 czerwca 2018
Polacy wygrali pierwsze Jagodowe Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej

Jedyna taka impreza na świecie. Turniej rozegrano 15 czerwca w Nowej Wsi, gmina Warka. O tytuł mistrza walczyli plantatorzy czterech owoców jagodowych - borówek, malin, truskawek i porzeczek. W ich produkcji należymy do światowej elity. Celem jest przywołanie tego faktu i promocja aktywnego stylu życia.

Mamy Jagodowych Mistrzów Świata

Tytuł zdobyła drużyna plantatorów malin (3 mecze, 3 zwycięstwa, bilans bramkowy 6:1). Na kolejnych miejscach uplasowały się drużyny truskawek (2. miejsce), borówek (3. miejsce) i czarnej porzeczki.

Oto wyniki rozegranych meczy:

Maliny - Truskawki 3:0

Borówki - Porzeczki 2:1

Truskawki - Porzeczki 6:0

Borówki - Maliny 0:1

Truskawki - Borówki 4:0

Porzeczka - Maliny 1:2

Zagrały zespoły złożone z ludzi zawodowo związanych z produkcją. Owoce jagodowe są bardzo polskie. Ich produkcja jest charakterystyczna dla naszego klimatu. Zajmuje się nią 300 tysięcy gospodarstw. Po raz pierwszy jagodowa elita zagrała razem. Rywalizacja rozgrzała kibiców, którzy oklaskiwali wszystkie drużyny.

Reprezentację producentów porzeczek wystawiło Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek. Polska jest największym producentem czarnej porzeczki. Niemożliwe? Nie znamy tego słowa. Ponad połowę światowej produkcji zawdzięczamy polskim producentom.

Zwycięską reprezentację producentów malin wystawiła Lubelszczyzna. 75% krajowej produkcji malin pochodzi z plantacji w tym regionie. To owoc, w produkcji którego przez lata byliśmy światowym liderem i którego sprzedaż spektakularnie rośnie. W Europie w ciągu 5 lat rynek owoców rósł o 1% rocznie, malin o 25%. Podobne zjawisko dotyczy niemal całego świata.

Reprezentacje producentów truskawek wystawił region Czerwińska nad Wisłą, największego w Polsce zagłębia produkcji. Truskawki są najważniejszym z grona czerwonych jagodowych, ich udział w łącznej europejskiej wymianie handlowej w tym segmencie wynosi 75%. Konsumpcja i sprzedaż truskawek od lat są bardzo stabilne.

Reprezentacja producentów borówki to już drugie pokolenie plantatorów. Polska jest dziś jednym z największych producentów borówki na świecie. Jesteśmy jako kraj bardzo aktywni. Jagodowe Mistrzostwa Świata są częścią kampanii „LATO z BORÓWKAMI” realizowanej przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Są okazją do promowana współpracy i sukcesów polskich plantatorów.

"Fundamentem naszych sukcesów jest współpraca, łączenie szacunku dla natury z otwartością i kreatywnością kolejnych pokoleń plantatorów. Tradycje są naszym wielkim atutem, pozwalają produkować żywność, która jest zdrowa i ma smak. Cieszy się na świecie bardzo dobrą opinią. Umiejętność współpracy i zaufanie sprawiają, że możemy realizować tak ciekawe projekty" - powiedział Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Narodowe owoce i narodowy sport

"Stworzyliśmy wyjątkowe zawody, które promują miejsce jagodowych w codziennej diecie. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i chcą wiedzieć więcej o walorach produktów i o tym „kto za nimi stoi”, jak myśli i jakim wartościom hołduje. Jako uczestnicy turnieju czujemy się promotorami zdrowa i aktywności. To jest potrzebne zwłaszcza mniejszym producentom. Piłka łączy nas, w czasach, w których konkurujemy praktycznie z całym światem" - powiedziała Dominika Kozarzewska, Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

"Coraz więcej ludzi dowiaduje się, o tym, że borówka jest zdrowa, że jest najlepszym źródłem antyoksydantów. Dzięki takim inicjatywom dowiadują się także, że polscy producenci są wiodącymi na świecie. Polacy, jedząc borówki, pamiętajcie, że gramy u siebie" - skomentował kapitan reprezentacji producentów borówek Radosław Niewęgłowski.

Borówka to owoc XXI wieku. 1 lipca jest Dzień Polskiej Borówki - obchodzone w całym kraju święto owocu i oficjalny początek zbiorów. Już w lipcu polska borówka cieszyć będzie konsumentów w ponad 25 krajach na 4 kontynentach.

Organizatorem Jagodowych Mistrzostwa Świata była Fundacja Promocji Polskiej Borówki, pomysłodawcą - agencja INSPIRE smarter branding. Więcej informacji o borówce i o Jagodowych Mistrzostwach na stronie www.latozborowkami.pl oraz na profilu FB: 1 lipca - Dzień Polskiej Borówki.

 

(Centrum Prasowe PAP) / Fundacja Promocji Polskiej Borówki


POWIĄZANE

Zmiana pozycji rolnictwa strategicznym atutem Europy!   Ponieważ Unia Europejska...

Jak pinformował na Sławomir Homaja z NSZZZ RI Solidarność, do tej pory w dopłaci...

Belgijski organ ds. zdrowia popiera nowe zasady edycji genów, inna jest opinia f...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę