Realizacja prawie dwucyfrowej dynamiki sprzedaży firmy Jantoń oraz znacząca poprawa widoczności jej produktów na rynku. Wzrost sprzedaży na poziomie 15,6% i nowa strategia rozwoju i innowacyjności firmy TiM S.A. To tylko niektóre z sukcesów Członków ZP Polska Rada Winiarstwa w pierwszym półroczu 2016 r. Widać już też wyraźnie obiecujące perspektywy dla cydrów i kolejne sukcesy rynkowe tego produktu. Może się on okazać hitem sprzedażowym tego sezonu.
Firma Jantoń pierwsze półrocze zamknęła prawie 10% dynamiką sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego. Jest to konsekwencja zwiększenia poziomu dystrybucji jej produktów.
- Po pierwszym półroczu widzimy że przyjęta wcześniej przez naszą firmę strategia rozbudowy poziomu dystrybucji naszych produktów ma pozytywny wpływ na wyniki sprzedaży i pozwala nam na większą dynamikę rozwoju, niż tempo wzrostu rynku w kolejnych okresach – tłumaczy Jacek Jantoń.
W tym roku spółka Jantoń chce podwoić sprzedaż cydrów. Po pierwszym półroczu i planach na drugie półrocze firma jest przekonana, że zrealizuje ten cel. W ubiegłym roku firma również zanotowała dodatnią dynamikę sprzedaży w tym segmencie.
- Jest to wypadkowa wcześniejszej strategii opartej na wysokiej jakości naszego produktów oraz wdrożeniu długofalowej strategii marketingowej, której celem jest uzyskanie 20% udziału w rynku cydru – podkreśla Prezes Jantoń.
Sukces rynkowy cydrów to też wypadkowa tego, że klienci poszukują nowych wyrobów, nowych smaków, są zainteresowani produktami pochodzącymi z całego świata.
- Pierwsze półrocze na polskim rynku cydru było stabilne – dodaje Jerzy Kwaśniewski, Prezes ZP Polska Rada Winiarska. - Co oznacza pozyskanie stałych odbiorców tego trunku. Ciepły czerwiec spowodował zdecydowany wzrost zainteresowania produktem, którego sprzedaż ma tendencję wzrostową. Mamy nadzieję, że obecny sezon letni będzie dla branży bardzo korzystny i satysfakcjonujący.
W pierwszym półroczu br. roku spółka TiM S.A odnotowała stabilną sprzedaż cydru, zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Tutaj również prognozy na sezon letni są optymistyczne i obiecujące.
- Notujemy wzrosty sprzedaży Cydru Polskiego oraz linii Polskich Klasycznych w porównaniu z miesiącami zimowo-wiosennymi- powiedział Mariusza Glenszczyk, Wiceprezes Spółki, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu TiM S.A. - Możemy z nieukrywaną satysfakcją ogłosić też, że spółka w pierwszym półroczu br. wypracowała wzrost sprzedaży na poziomie 15,6%. Jest to o tyle budujące dla nas jako dla organizacji, że cała branża winiarska w zeszłym roku zanotowała przyrost na poziomie 8-9%.
Firma TiM S.A. podkreśla też, że stawia sobie ambitne plany, nie tylko sprzedażowe, które zakładają ciągły, dynamiczny progres firmy w oparciu przede wszystkim o stabilne warunki towarzyszące prowadzonej działalności. Umacnia swoje wiodące brandy takie jak wino marki CONO SUR (ta marka jest w tym roku oficjalny sponsor TOUR DE FRANCE) , Cydr Polski oraz linia Polskie Klasyczne, wina: OAK VIEW, CUDGEE CREEK, TIERRA AUFERA, PANUL czy PORTADA. Sprzedaż tych marek firma wspiera własnymi działaniami (promocje sprzedażowe, reklama) oraz współpracą z agencją PR oraz agencją social media.
Świętując sukcesu warto pamiętać jednak i o wyzwaniach. Wiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie dla branży winiarskiej w Polsce będzie ich sporo. Planowane zmiany w prawie, ryzyko zmian kursu walut to tylko niektóre zagrożenia, z którymi zapewne przyjdzie się zmierzyć producentom, importerom i dystrybutorom wina i napojów winiarskich.
***
W skład Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wchodzi dwunastu członków: AWE-BIS
Sp. z o.o., BARTEX Bartol Sp. z o.o. Sp. K., Bognar Wineries Polska Sp. z o.o, Dom Wina Sp. z o.o., Henkell&Co VINPOL Polska Sp. z o.o., Jantoń S.A. Sp. K., „LeMag” Zdzisław L. Wojtkowski, Martini Polska Sp. z o.o., MAZURSKIE MIODY Bogdan Piasecki, TiM S.A., Polska Dystrybucja Alkoholi Sp. z o.o., Warwin S.A.