OPOLAGRA_2025

Podlaskie/ Ruszyła 14. edycja konkursu Podlaska Marka

3 stycznia 2018
Podlaskie/ Ruszyła 14. edycja konkursu Podlaska Marka

Najlepsze podlaskie produkty, inwestycje, odkrycia czy ciekawe wydarzenia kulturalne bądź społeczne będą wybrane w rozpoczętej właśnie 14. edycji konkursu Podlaska Marka. To szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą.

Podlaska Marka organizowana jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. To konkurs, który ma swoją tradycję, ale jest też uznany przez mieszkańców - powiedział w środę na konferencji prasowej marszałek województwa Jerzy Leszczyński. "Podlaska Marka jest marką samą w sobie" - dodał.

Leszczyński mówił, że najważniejszym celem konkursu jest to, iż laureaci będą mogli korzystać z tytułu i loga Podlaskiej Marki do promocji swoich przedsięwzięć. Dodał, że także województwo będzie prezentowało laureatów podczas swoich imprez w kraju i za granicą. To także szansa - jak mówił - na promocję województwa poza jego granicami.

"To jest elita, najlepsi z najlepszych" - powiedziała o otrzymujących statuetki Podlaskiej Marki dyrektorka departamentu współpracy z zagranicą i promocji Magdalena Łyżnicka-Sanczenko. Mówiła, że ważne, iż wciąż w regionie są firmy i produkty, którymi można się chwalić. Dodała, że samym firmom zależy, aby otrzymać ten tytuł.

Podlaskie Marki Roku zostaną w tym roku przyznane w sześciu kategoriach: produkt (użytkowy i spożywczy), inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura oraz społeczeństwo.

Obecnie urząd czeka na kandydatury do konkursu. Może je zgłosić każdy, zarówno producenci, jak i konsumenci. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz na stronie internetowej konkursu - www.podlaskamarka.pl, wysłać mailem lub tradycyjną pocztą. Kandydatury można zgłaszać do 22 stycznia.

Nominowanych do nagrody wskaże specjalna kapituła z udziałem marszałka, przedsiębiorców, mediów, ludzi kultury. Swoją Podlaską Markę Konsumentów przyznają też internauci, którzy będą mogli głosować na przedsięwzięcia i pomysły nominowane w konkursie. Laureatów marek poznamy podczas gali zaplanowanej na 24 kwietnia. Zwycięzcy otrzymają po 10 tys. zł, statuetki oraz szanse na udział w imprezach promocyjnych.

Jak mówiła Łyżnicka-Sanczenko, jedną z form wspierania laureatów jest zapraszanie ich do wspólnych przedsięwzięć. Dodała, że ostatnio dzięki współpracy z Discovery Channel Polska, na tym kanale będą prezentowane krótkie filmy o: podlaskiej branży mleczarskiej, przemyśle jachtowym, innowacjach medycznych, wynalazkach i kulturze.

W poprzednich edycjach konkursu o Podlaską Markę rywalizowało ponad 1 tys. produktów. W sumie otrzymało ją 60 firm, produktów, przedsięwzięć i miejsc. Statuetką nagrodzono m.in. Białowieski Park Narodowy, Uniwersytet w Białymstoku, Galerię Arsenał, mleko "Łaciate", robota edukacyjnego Photon, firmę Pronar czy festiwal Up To Date.

 

Sylwia Wieczeryńska, Jacek Ensztein (PAP)


POWIĄZANE

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. Syst...

Ruszył sezon pełen wyzwań i szans dla pszczelarzy Tegoroczny sezon miodowy rozpo...

Prezydent Andrzej Duda zaprosił na spotkanie Prezydenta elekta Karola Nawrockieg...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę