Poczta Polska spodziewa się, że w tegorocznym sezonie przedświątecznym doręczy rekordową liczbę paczek. Operator przypomniał w czwartek, że w ubiegłym roku dostarczył 120 mln przesyłek.
"Poczta Polska i inni operatorzy przygotowują się na obsłużenie zwiększonej liczby zamówień przedświątecznych – w kulminacyjnym momencie przesyłek może być nawet o 50 proc. więcej niż zwykle. Spółka przeprowadza ekspresowe rekrutacje, rozbudowuje sieć Odbioru w Punkcie oraz monitoruje pracę sortowni" - napisano w komunikacie.
Poczta przypomina, że dynamiczny wzrost liczby przesyłek związany z okresem Świąt Bożego Narodzenia zazwyczaj następuje w ostatnim tygodniu listopada.
Według Poczty o rosnącym zainteresowaniu Polaków korzystaniem z jej usług świadczy liczba przesyłek kurierskich nadanych w październiku, która w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego wzrosła o blisko 20 proc.
"Tegoroczny rekord dzienny zanotowaliśmy 13 listopada, nasi klienci nadali wtedy ponad 500 tys. paczek. W ubiegłym roku tyle przesyłek nadano dopiero w tygodniu przed mikołajkami. To pokazuje, jak bardzo rozwija się rynek eCommerce i jak wielkie wyzwanie przed nami. Zachęcamy klientów, aby nie pozostawiali zakupów internetowych na ostatnią chwilę. Najlepiej jest złożyć zamówienie do połowy grudnia" – powiedział cytowany w komunikacie Artur Więckowski, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży Poczty Polskiej.
W ramach przygotowań do szczytu przedświątecznego, podobnie jak w poprzednich latach, Poczta Polska zatrudnia dodatkowe osoby. Oferta skierowana jest głównie do tych osób, które chcą dorobić i dysponują wolnym czasem. Poczta planuje docelowo zatrudnić 1600 osób do sortowni i transportu. Potrzebni są kierowcy i pracownicy sortowni, którym Poczta oferuje stawki godzinowe 15-25 zł, w zależności od stanowiska i lokalizacji oraz kurierzy otrzymujący wynagrodzenie za doręczone przesyłki.
Łukasz Pawłowski (PAP)