Coraz częściej pojawiają się raporty, których autorzy próbują przewidzieć zmiany trendów konsumenckich. Ostatnio coraz większą popularność zyskuje idea, że wkrótce rozpocznie się boom na kupno płynnych produktów jajecznych w miejsce jaj w skorupkach.
Podstawą nowej mody ma być bezpieczeństwo. Płynne produkty jajeczne, będące po pasteryzacji, będą gwarantowały brak tradycyjnie wiązanych z jajami w skorupkach czynników zakaźnych jak choćby bakterie salmonelli.
Drugim powodem tego, że konsumenci polubią płynne produkty jajeczne ma być wygoda transportu i przechowywania (oraz brak obaw o zbicie skorupki i miejsce w lodówce). Nie bez znaczenia dla konsumentów ma być także łatwość dozowania i precyzyjnego dodawania do przygotowywanych dań.
Dla najmłodszych pokoleń istotną rolę ma odgrywać także to, że większość płynnych produktów jajecznych jest sprzedawana albo jako płynne żółtka, albo jako płynne białka (co pozwala uniknąć mozolnej procedury rozdziału tych składników).
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz