Narodowy Operator Pocztowy jako strategiczny partner Światowych Dni Młodzieży jest nie tylko obecna podczas głównych obchodów, ale odpowiadał też za dystrybucję materiałów dla pielgrzymów i wolontariuszy. Jak Poczta Polska wywiązała się z tego zadania?
Poczta Polska dostarczyła:
Oprócz tego operator przygotował do dystrybucji 18 000 pakietów zawierających talony żywnościowe i identyfikatory. We wszystkich diecezjach przez ostatni tydzień działały stoiska Poczty Polskiej, na których można było zakupić znaczki, pocztówki, stemple okolicznościowe oraz wydawnictwa związane z ŚDM.
Poczta wydała tryptyk filatelistyczny poświęcony temu wyjątkowemu wydarzeniu, w nakładzie ponad 3 milionów znaczków, oraz 50 000 specjalnych kartek pocztowych. Oprócz tego wydano tysiące kartek regionalnych poświęconych Światowym Dniom Młodzieży. Wydawnictwa Poczty Polskiej cieszyły się dużą popularnością podczas Dni Diecezjalnych. Pielgrzymi znajdą je również podczas obchodów centralnych w Krakowie. Poczta wydłużyła też czas działania placówek zlokalizowanych w strategicznych lokalizacjach.
infowire.pl