OPOLAGRA_2025

Platige Image stworzyło cyfrową rzeczywistość dla Ferrari

30 października 2019
Platige Image stworzyło cyfrową rzeczywistość dla Ferrari

Platige Image, studio efektów specjalnych i post produkcji, stworzyło foto realistyczne cyfrowe samochody i roller coaster na potrzeby nowej reklamy parku rozrywki Ferrari World w Abu Zabi.

Spot, wyreżyserowany przez weterana reklamy dla branży motoryzacji Nico Kreisa, pokazuje bolid F1 Ferrari, zabytkowy samochód Ferrari GT 250, a także roller coaster będący atrakcją Ferrari World – wszystkie odtworzone cyfrowo i wstawione do ujęć z prawdziwych planów zdjęciowych przez Platige Image.

Zobacz spot Ferrari World

Naszym głównym zadaniem było zastąpienie prawdziwych samochodów wygenerowanymi komputerowo, a także odtworzenie części roller coastera Turbo Track, atrakcji Ferrari World. Także główny budynek parku został stworzony cyfrowo – mówi Mateusz Wiśniewski, producent z Platige Image.

Zespół stanął przed niezwykłym wyzwaniem: stworzyć komputerowy odpowiednik Ferrari GT 250. Wyprodukowano tylko 104 sztuki tego pojazdu, przy czym każda z nich jest nieco inna od pozostałych – różni się detalami błotnika czy inaczej rozmieszczonym logo.

Szczegółowość cyfrowych pojazdów, które stworzyliśmy dla Ferrari, jest nieporównywalna z żadnym innym z naszych projektów. W przypadku GT 250 nie mieliśmy do dyspozycji schematów czy gotowych do użycia modeli 3D, więc wszystko musiało zostać stworzone od podstaw, na bazie naszych fotografii – wspomina Marek Gajowski, CG supervisor w Platige.

Mając na celu osiągnięcie fotorealizmu, zespół zadbał o dopracowanie najmniejszych detali: od struktury powierzchni do refleksów światła. Marek Gajowski jest szczególnie dumny z integracji cyfrowego bolidu Formuły 1 z materiałem nakręconym na planie. Zadanie to było szczególnie trudne ze względu na ilość źródeł światła i atmosferę sceny.

– Praca z Platige sprawiła mi ogromną przyjemność. To niezwykle kreatywny i pełen pasji zespół. Walczą o najlepszy rezultat do samego końca  –  powiedział Nico Kreis, który już wcześniej znał studio z jego pracy nad reklamami Abarth i Jaguara.

 

infowire.pl


POWIĄZANE

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. Syst...

Ruszył sezon pełen wyzwań i szans dla pszczelarzy Tegoroczny sezon miodowy rozpo...

Prezydent Andrzej Duda zaprosił na spotkanie Prezydenta elekta Karola Nawrockieg...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę