Polska Izba Mleka (PIM) to największa organizacja branży mleczarskiej w Polsce, która skupia spółdzielnie i zakłady mleczarskie oraz firmy związane z mleczarstwem, zrzesza największych producentów i przetwórców mleka w kraju.
Polska Izba Mleka działając na rzecz polskiej branży mleczarskiej, wspiera producentów w staraniach rozwijania eksportu rodzimych wyrobów z mleka na rynek Chiński. Realizowane kampanie zagraniczne, takie jak udział w prestiżowych targach międzynarodowych, często wspierane działaniami marketingowymi w lokalnych, tradycyjnych i nowych mediach, umożliwiają zaprezentowanie się polskiej branży mleczarskiej. Służy temu m.in. realizowany program „Mleczne skarby – trade milk”, sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.
- Mam nadzieję, iż sytuacja związana z COVID-19 w najbliższym czasie będzie opanowana i członkowie Polskiej Izby Mleka będą mogli, bez żadnych przeszkód, uczestniczyć w targach. – mówi Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Polskiej Izby Mleka. - Dzięki targom, polskie firmy mleczarskie mają szansę do pozyskania nowych kontraktów biznesowych, z uwagi na fakt, że większą część zwiedzających stanowią importerzy i dystrybutorzy produktów spożywczych z całego świata. W relacjach z chińskimi kontrahentami bezpośrednie spotkania odgrywają niezwykle ważną rolę.
Polska Izba Mleka zapewnia polskim firmom mleczarskim udział w imprezach targowych, które stanowią świetną okazję do zaprezentowania swoich produktów i nawiązania nowych kontaktów handlowych, a tym samym zdobycie nowych rynków zbytu. W związku z sytuacją związaną z COVID-19, część imprez targowych została przełożona na 2021 rok. W tym terminie na targach Anufood Shenzhen będzie można spotkać takie firmy jak: Grupa Mlekovita, P.P.H.U. A-LIMA-BIS, OSM Łowicz, Polish dairy oraz BARTEX, zaś na targach Sial China firmy takie jak: Grupa Mlekovita, OSM Piątnica, SM Spomlek, SM Mlekpol oraz OSM Łowicz.
Źródło: Polska Izba Mleka