Ruszyła otwarta emisja akcji Hemp&Brew. Spółka chce zebrać w sumie 4,5 miliona złotych na rozwój. W akcje spółki do tej pory zainwestowało kilka tysięcy osób. Hemp&Brew S.A. spodziewa się 10 milionów złotych przychodów po sfinalizowaniu negocjowanych kontraktów. Spółka rozpoczęła emisję we współpracy z platformą Beesfund.
Próg emisji to 200 tys złotych. W pierwszym dniu otwartej emisji spółka ma na koncie ponad 70 tysięcy złotych i prawie 30 inwestorów. Cel emisyjny to pozyskanie środków finansowych umożliwiających znaczące zwiększenie kapitału inwestycyjnego, obrotowego oraz funduszy marketingowych. Obecnie spółka planuje pozyskać 4,5 mln złotych. Środki pozyskane z emisji Hemp&Brew przeznaczy na rozbudowę linii produkcyjnej skupionej na produktach infuzowanych emulsją CBD, zwiększenie wolumenów, R&D nowych produktów, powiększenie kanałów dystrybucji, marketing oraz wsparcie sprzedaży. Środki mają również umożliwić ekspansje zagraniczną i znaczące podniesienie wartości eksportu w strukturze przychodu.
Spółka Hemp&Brew S.A. jest pierwszą i w dalszym ciągu jedyną spółką produkującą piwa z CBD. Unikalna technologia produkcji i infuzji CBD i pierwsze piwo – CBD Pale Ale – zostało stworzone w listopadzie 2020 roku. Obecnie spółka posiada w swoim portfolio już 5 produktów spożywczych z wysoką zawartością naturalnie występującego CBD.
„Odczarujemy polską scenę crowdfundingu. W ostatnim roku obserwujemy wiele projektów finansowania społecznościowego, które nie przełożyły się na rozwój spółek lub sprzedaży, a w konsekwencji na satysfakcję inwestorów. Nasz plan jest jasny – pozyskany kapitał w pełni zostanie zainwestowany w działania mające na celu zwiększenie wolumenu produkcji, kanałów dystrybucji oraz zacementowanie współpracy z dużymi dystrybutorami i sieciami. Naszą strategią jest sukcesywne zwiększanie wartości spółki – co udowodnimy przy debiucie giełdowym. Będziemy zarabiać i chcemy by z nami zarabiali nasi inwestorzy” – mówi prezes Hemp&Brew Kamil Burdzy.
W Polsce, rynek CBD jest w początkowej fazie Legalizacja medycznej marihuany spowodowała w latach 2019-2021 zwiększony popyt na konopie, zarówno ze strony konsumentów jak i przedsiębiorstw oferujących produkty z konopi. W Polsce, sprzedaż CBD dynamicznie rośnie z niskiego poziomu bazowego z perspektywą osiągnięcia 5 miliardów zł do 2025 roku.
Spółkę Hemp&Brew współtworzą dwa podmioty – polski producent piwa Browar Tarnobrzeg Sp. z o.o. Sp. k. oraz czeski producent i przetwórca konopi siewnej Kanopio Trade s.r.o.
Biuro prasowe Hemp&Brew