Tak jak wy, Polacy, jesteście dumni ze swoich borówek, tak my uważamy, że najlepsze są nasze kiwi. Jesteśmy z Włoch, jesteśmy producentami i eksporterami kiwi – powiedziała Cristina Stamate, Export Manager Kingfriut Srl. Na co dzień dbająca o wizerunek Kiwi Fruit of Italy.
Targi Fruit Logistica to największe targi owocowo-warzywne na świecie. To też miejsce, gdzie spotykają się owoce, które są wizytówką krajów i regionów, w których są uprawiane. „Przyjeżdżamy tu od wielu lat i promujemy Polskę, jako kraj pochodzenia najwyższej jakości owoców. Taki status borówki pozwala nam sprzedawać do 25 krajów na 4 kontynentach. Borówka to dziś eksportowa wizytówka naszego kraju.” – mówił Dariusz Zęgota z podkarpackiej Grupy ELLIOT, członka Polish Berry Cooperative.
Żaden inny kraj nie ma w Berlinie tak licznej reprezentacji branży borówkowej, jak Polacy
Na berlińskich targach już po raz drugi polskie standardy produkcji promuje Polish Berry Cooperative. Inicjatywa, którą tworzą 3 grupy producentów – Podkarpacka Grupa Producentów Borówki ELLIOT, Polskie Jagody z Lubelszczyzny i wielkopolska BerryGroup.
Pokazują borówkę jako owoc, który jest naszą wizytówka, podobnie jak Włosi swoje kiwi czy Kostarykańczycy ananasy.
Nasze jagodowe są świetnie odbierane, często są wymieniane jako najbardziej charakterystyczne dla naszego kraju. Najlepszy produkt z Polski? To mogą być borówki, wszelkie rodzaje jagód - mówił Alexander Roman, Dyrektor Procomer Costa Rica.
W przypadku Kostaryki to zdecydowanie ananas. Jesteśmy największym światowym eksporterem ananasów. Ich smak nie ma sobie równych na całym świecie – mówił z dużą pewnością i dumą. Kiedy ananas zostanie schłodzony tuż po zbiorze, to tak, jakby został zapieczętowany: zachowa takie same właściwości, jakie miał zaraz po zbiorze. Jeśli będziemy go przechowywać w niskiej temperaturze, produkt zachowa słodycz, którą miał tuż po zerwaniu.
Na swoje know-how stawiają również brazylijscy producenci i dostawcy soku z pomarańczy. Jesteśmy jeśli nie najlepsi, to na pewno jednymi z najlepszych na świecie. Dokonaliśmy wielu usprawnień, pojawiły się nowe technologie. Kiedy po zerwaniu owoce są gotowe do poddania ich odpowiednim zabiegom, trafiają do dojrzewalni na co najmniej 24 godziny. Wszystko w najbardziej dla pomarańczy odpowiedniej temperaturze, czyli od 2 do 5 stopni Celsjusza. W tym czasie pomarańcze odpoczywają. Następnie dokonujemy selekcji i wysyłamy owoce do pakowania – mówił Fernando Cardoso, Director Sucocitrico Cutrale Brasil.
Owoce i standardy ich produkcji budują wizerunek kraju. Przez lata borówki korzystały z wizerunku polskiej żywności. Dziś aktywnie go wzmacniają.
Szczegóły na: https://youtu.be/gtPMbWs9U_Y
Biuro prasowe Polish Berry Cooperative