Najpopularniejsze na polskich, śniadaniowych stołach jest pieczywo – aż 89 proc. respondentek wskazało ten produkt zbożowy na pierwszym miejscu. Tuż za nim znalazły się płatki śniadaniowe - wynika z badania przeprowadzonego przez Krajową Federację Producentów Zbóż na potrzeby kampanii "Zboże smakuje i inspiruje".
Według badania większość respondentek pamięta o śniadaniu, a aż 32 proc. spożywa śniadanie razem ze swoimi dziećmi. Oznacza to, że śniadanie jest dla nas ważnym posiłkiem.
"Pyszne i pożywne śniadanie to dawka pozytywnej energii na wiele godzin spędzonych poza domem. Po nocnej regeneracji, organizm aby ruszył pełną parą, potrzebuje witamin i składników odżywczych. Niestety coraz częściej Polacy jedzą w biegu lub w ogóle rezygnują ze śniadania" - komentuje wyniki badania dietetyk i ekspert kampanii "Zboże smakuje i inspiruje" Ania Jelonek.
W ostatnią niedzielę 24 kwietnia przypadał Europejski Dzień Śniadania.
(PAP)