MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Owoce i Warzywa na Narodowym

16 września 2022
Owoce i Warzywa na Narodowym

Fundusz Promocji Owoców i Warzyw zaprosił do współpracy organizacje promujące wiodące gatunki i grupy gatunków. Tak producenci stali się strategicznym partnerem Narodowego Dnia Sportu. 18 września br. zobaczymy owoce i warzywa jako część życia ludzi aktywnych. Dietetycy wraz z trenerami i sportowcami przypomną, że „dbanie o formę zaczyna się w kuchni”. O wyzwania i motywacje do współpracy zapytaliśmy liderów wiodących projektów promocyjnych. Wspólne jest ich przekonanie, że warzywa i owoce są naturalnym partnerem aktywnego stylu życia, a Narodowy Dzień Sportu - okazją by to sugestywnie pokazać.


superwarzywa_owoce na Narodowym


Sektor ogrodniczy jest partnerem Narodowego Dnia Sportu

Badania Kantar pokazują, że warzywa i owoce są synonimem zdrowia, 98% Polaków tak je postrzega. Od 2 lat wspólny ogrodniczy przekaz dotyczy ich wagi w codziennych posiłkach. Cały sektor podkreśla, że warzywa i owoce powinny stanowić połowę tego co jemy w każdym posiłku. Dziś producenci warzyw i owoców otwierają kolejny rozdział. Sektor ogrodniczy jest partnerem Narodowego Dnia Sportu. 18 września, współtworzyć będzie X jubileuszowy sportowo-rodzinny piknik na błoniach PGE Narodowego.

Strefę owoców i warzyw współtworzyć będzie 6 projektów: Moc Polskich Warzyw, Jedz Owoce i Warzywa, Ziemniaki czy kartofle?, jagodowy Czas na polskie superowoce!, #wybieramPOLSKIEjabłka oraz Apetyt na polskie.

Moc Polskich Warzyw

-„Moc Polskich Warzyw” to projekt promujący wszystkie grupy warzyw uprawianych w Polsce. Kluczowym celem kampanii jest edukacja konsumentów na temat różnorodności polskich warzyw, ich właściwości zdrowotnych i odżywczych oraz roli w codziennej diecie.
Bardzo zależy nam na propagowaniu zdrowego trybu życia, który opiera się na dwóch filarach: prawidłowym odżywianiu i aktywności fizycznej. Ten drugi filar rewelacyjnie pokazuje wydarzenie, jakim jest Narodowy Dzień Sportu. Z kolei prawidłowa dieta oznacza posiłki oparte o zdrowe polskie warzywa i owoce. Powinny one stanowić połowę tego, co jemy w każdym z nich. Dlatego jako producenci warzyw chcemy, aby produkty, które dostarczamy naszym konsumentom budziły same pozytywne skojarzenia.
Były w ich oczach zdrowe, smaczne i naturalne-mówi Mirosław Łuska, Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP, lidera kampanii Moc Polskich Warzyw-Kampania promuje pomidory, papryki, cukinie, bakłażany, marchew, ogórki, buraki, cebulę i czosnek, całą gamę warzyw strączkowych, kapustnych, korzeniowych oraz pieczarki. Jak przekonują producenci „Strefa Moc Polskich Warzyw" to będzie wielobarwna, smaczna i rodzinna moc atrakcji. Konkursy, gry, zabawy, warsztaty i wspólne gotowanie. Będzie pysznie i aktywnie!”.

Ziemniaki czy kartofle?

-"Zdrowe i smaczne, a jednak przez wielu niedoceniane. W ramach kampanii „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz” udowadniamy, że sceptycy są w błędzie. Wraz z uczestnikami „Narodowego Dnia Sportu” odkryjemy ziemniaka na nowo! Odwołamy się do tradycji spożywania kartofli w Polsce i ich wartości odżywczych oraz smakowych. Ale pokażemy niestandardowe podejście do ich przygotowania, nie muszą stanowić jedynie dodatku do obiadu. Warto je jeść i się nimi delektować.-mówi Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz”.-

Kampania „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz” to wyjątkowy na polskim rynku projekt promocji spożycia krajowych ziemniaków. Przedstawia je jako niezwykle ciekawy i intrygujący produkt, z którym przez lata Polska była kojarzona, a który jest coraz częściej eliminowany z diety, szczególnie przez ludzi młodych.

Tegoroczną V edycję kampanii zadedykowaliśmy ziemniakom jako produktom idealnym dla osób aktywnych fizycznie. Dbających o formę i sylwetkę, przykładających wagę do kaloryczności posiłków i będących na diecie redukcyjnej. Okazuje się bowiem, że jedynie 1/3 (32%) konsumentów ma świadomość, że ziemniaki są zdrowe, a zaledwie 1/9 (11%) – że mają mało kalorii. Uświadamiamy więc, że są niskokaloryczne oraz mogą być świetnym uzupełnieniem diet i menu komponowanych w celu dbania o formę. W ramach tej sportowo-fit edycji przedstawiamy ziemniaki jako składniki zbilansowanej i zdrowej diety. Prezentujemy przepisy na dania z wykorzystaniem kartofli dla osób aktywnych. Czujemy, że jesteśmy naturalnym partnerem Narodowego Dnia Sportu-podsumowuje Agnieszka Falba-Gałkowska.

Zdrowe i smaczne, a jednak wciąż przez wielu niedoceniane. W ramach kampanii „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz” i na błoniach Narodowego, produceni pokażą, że sceptycy są w błędzie. Wraz z uczestnikami wydarzenia odkryją bogate oblicze ziemniaka!

Dla dzieci i młodzieży wczesnoszkolnej

Wciąż jemy za mało warzyw i owoców, zapominając, że powinny stanowić połowę tego co jemy w każdym posiłku. Celem naszej kampanii jest popularyzacja spożycia krajowych warzyw i owoców wśród dzieci i młodzieży wczesnoszkolnej. Pokazujemy, że warzywa i owoce są kluczem do utrzymania dobrego zdrowia i samopoczucia przedstawia Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura FBZPR, organizatora kampanii „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa!”.

Wprowadzenie ich na stałe do jadłospisu dziecka wspomaga jego rozwój psychospołeczny i psychofizyczny. Stanowi też skuteczną „broń” w walce z nadwagą i otyłością.

Z badania przeprowadzonego w ramach naszej akcji wynika, że rodzice podejmują szereg kroków, by nie dopuścić do nadwagi lub otyłości u dzieci. 58% ankietowanych przyznało, że podaje pociechom posiłki zawierające owoce i warzywa, a do aktywności fizycznej zachęca maluchy 57% opiekunów. Ruch pomaga łagodzić stres i zapewnia ogólnie dobre samopoczucie, a także odpowiedni rozwój mięśni i kości. Aktywność sportowa oraz warzywa i owoce w diecie to recepta na zdrowy rozwój najmłodszych. O tym właśnie mówimy w kampanii. Czy mogło nas zabraknąć podczas Narodowego Dnia Sportu? retoryczne pyta Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura FBZPR, organizatora kampanii „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa”.

Podczas eventu 18 września Federacja pokaże „supermoce” warzyw i owoców, świat różnorodnych smaków, niezwykłych zapachów i feerii barw.

Czas na polskie superowoce!

Popularne „superowoce” to wspólny projekt organizacji i grup producentów owoców jagodowych. Promuje owoce i przetwory borówek, truskawek, malin, jagody kamczackiej, porzeczek, jeżyn, aronii, agrestu, mini-kiwi, w tym roku także rokitnika. Organizatorem kampanii jest Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw.
- Wykorzystując dobre doświadczenia producentów borówki, od lat łączymy siły aby skuteczniej budować nawyk codziennej konsumpcji. Razem mamy na to po prostu więcej okazji i więcej argumentów. Współpraca z ludźmi sportu to kolejna platforma współpracy w sektorze. Pierwszą były wspólne badania konsumpcji i ich promocja wśród producentów. Wyniki badań konsumpcji prezentowane są na stronie WczorajNaTalerzu.pl. Kolejną talerz żywieniowy i promocja roli warzyw i owoców w codziennych posiłkach. Wytyczne wspólnie wypracowanej komunikacji mamy na stronie PołowaSukcesu.pl. 18 września to może być ważna data. Po raz pierwszy w historii cały nasz liczny sektor stanie w jednym miejscu i pokaże się 10-15 tys. aktywnych sportowo uczestników rodzinno-edukacyjnego pikniku Narodowego Dnia Sportu. Zapraszam by być tego świadkiem - mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Przetwórcy owoców jagodowych zapraszają na degustacje i zakupy przetworów z owoców jagodowych bezpośrednio od producentów. Będzie aronia, rokitnik, produkty z jagody kamczackiej i owoce liofilizowane. Oryginalną atrakcją Narodowego Dnia Sportu będą III Jagodowe Mistrzostwa w Piłce Nożnej. Ja to ktoś powiedział - gramy u siebie. Zapraszam raz jeszcze!-puentuje prezes KZGPOiW, w Core Team lider zespołu ds. komunikacji roli warzyw i owoców w żywieniu człowieka.

Apetyt na polskie

W edukacyjną podróż do zdrowego odżywiania zaprasza Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków. Spotkacie m.in. koło fortuny z nagrodami, pomidora zamkniętego w butelce, artystyczne malowanie buziek i rączek oraz dietetyków, którzy odpowiedzą na wszystkie pytania uczestników pikniku na błoniach Narodowego.
- KUPS od dwóch dekad prowadzi szereg edukacyjnych kampanii, przekonujących do zdrowego trybu życia, którego nieodłączną częścią jest sport oraz dieta pełna warzyw, owoców i ich przetworów, takich jak np. soki. Dlatego podczas Narodowego Dnia Sportu, którego organizatorom przyświecają te same idee, nie mogło zabraknąć naszego stoiska. Promujemy ideę 5 porcji warzyw, owoców lub soku, ale także rozbudzamy apetyt na polskie produkty, apetyt na zdrowie.
Możliwość bezpośredniego spotkania z konsumentami, rozmowa o nurtujących ich wątpliwościach, to bardzo potrzebna część działań w drodze do zdrowego społeczeństwa-powiedział Julian Pawlak, Prezes Stowarzyszenia KUPS.

Strefa owoców i warzyw

Wspólna oferta wygląda imponująco. Pokazy kulinarne, animacje dla dzieci i konsultacje z dietetykami. Wszystko to w warzywno-owocowej strefie pikniku z okazji Narodowego Dnia Sportu. Zapraszamy plantatorów, sadowników i przetwórców. Można będzie porozmawiać z wystawcami i liderami kilkunastu organizacji branżowych, a przy okazji spróbować ciekawych dań i kupić wiele przetworów. Więcej o strefie owoców i warzyw na rodzinno-sportowym pikniku na błoniach Narodowego
W ramach corocznej kampanii Narodowy Dzień Sportu zachęcamy do uprawiania sportu. Pokazujemy, że warto „się spocić”. W tym roku – wspólnie z polskimi producentami owoców i warzyw – łączymy siły. Zdrowy styl życia to ruch oraz zdrowe odżywianie. Trzeba o tym pamiętać i trzeba to zobaczyć!-podkreśla Krystyna Radkowska, prezes Fundacji Zwalcz Nudę, organizatora Narodowego Dnia Sportu.

Inicjatywa zebrania doświadczeń kilku dużych projektów powstała w ramach Core Teamu - forum współdziałania liderów i ekspertów branży ogrodniczej. Wdrożenie nie ogranicza się do finału na błoniach Narodowego. Każdy producent może w Polsce promować się jako partner tego wydarzenia. Zachęcamy do korzystania ze zdjęć i grafik "Jesteśmy partnerem Narodowego Dnia Sportu 2022". Mają one pokazać, że dobra forma tak naprawdę zaczyna się w kuchni.

***
Core Team to forum współpracy liderów i ekspertów branży owoców i warzyw. Przedstawiciele środowisk produkcji, przetwórstwa, nauki i doradztwa, postawili sobie za cel identyfikację wyzwań i ściślejszą współpracę. Połączono potencjał sektora owoców i warzyw. Jego częścią jest Zespół ds. komunikacji ich roli w żywieniu człowieka. Zespół zajmuje się wdrożeniem rozwiązań wypracowanych w ramach projektu „Połowa Sukcesu”. W wyniku podjętych działań partnerami dla siebie stają się różne projekty finansowane z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Prowadzone działania mają integrować wokół wspólnych aktywności jak najszersze środowiska producentów i przetwórców.

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II edycja”.

Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

 

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw


POWIĄZANE

Amerykański Departament Rolny (USDA) ogłasza kolejną rundę historycznych inwesty...

Świąteczny prezentownik na 2024 rok Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas, ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę