Jeden z liderów ukraińskiego rynku jaj – firma Ovostar Union – zmodyfikowała ofertę produktową przetworów z jaj. Przedsiębiorstwo wprowadziło zmiany w formacie i sposobie pakowania płynnych produktów jajecznych, które dostępne będą w sprzedaży w opakowaniach tekturowych o pojemności od 250 do 1000 gramów.
Nowości są skierowane do klientów zarówno w segmencie B2C, jak i B2B. Ovostar kieruje swoje produkty dla konsumentów końcowych w opakowaniach 500 g pod marka Yasensvit.
Odbiorcy będą mieli do wyboru asortyment: całe jaja kurze, białko, mieszankę omletową. Drugą grupę docelową stanowi segment B2B, czyli kanał HoReCa (linia 1000 g z możliwością schłodzenia lub mrożenia). W przypadku segmentu B2B będą sprzedawane standardowe produkty jak: białko, żółtko, całe jaja kurze oraz mieszanki jaj OVOMIX.
W październiku zaplanowano kampanię promocyjną nowych linii produktów płynnych, między innymi w sieciach handlowych i na targowiskach.
Co ciekawe, nowości produktowe Ovostar planuje również skierować na eksport. Za jeden z kluczowych kierunków sprzedaży zagranicznej wskazuje się Bliski Wschód, do którego to regionu już trafiają mrożone płynne produkty z jaj.
Ukraińska firma uważa, że rośnie popyt konsumencki na płynne produkty jajeczne w handlu detalicznym i istotne jest rozwijanie tego kierunku.
Wsparciem dla tego rodzaju sprzedaży są oczekiwania ze strony konsumentów wobec wygody i szybkości przygotowania posiłków oraz zainteresowanie ze strony sportowców białkiem w postaci płynnej.
KIPDiP