W Światowym Dniu Chorego został podpisany list intencyjny o współpracy na rzecz podnoszenia świadomości społeczeństwa na temat znaku PRODUKT POLSKI. Z tej okazji do pacjentów BCO trafiły jabłka od lokalnych sadowników.
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa podejmuje działania, by zachęcić konsumentów do zdrowego odżywiania się. Stąd pomysł – jabłko zamiast pączka w Światowy Dzień Chorego obchodzony 11 lutego. W tym roku przypada on tego samego dnia co Tłusty Czwartek, więc KOWR proponuje zdrową alternatywę dla słodkości - jabłko z oznaczeniem PRODUKT POLSKI, a specjaliści BCO zachęcają do badań profilaktycznych, które są formą promocji zdrowego stylu życia – wyjaśnia Jadwiga Zabielska, dyrektor Oddziału Terenowego KOWR w Białymstoku.
Dziś, wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, nie tylko promujemy lokalny produkt, ale chcemy także mówić jednym głosem o tym, jak ważna jest profilaktyka nowotworowa. By zmienić niekorzystne statystyki powinniśmy zacząć od siebie, wziąć zdrowie w swoje ręce, badać się regularnie i nie bać się wizyty u lekarza. To symboliczne jabłko przypomina nam o zbilansowanej diecie, która może uchronić nas przed rozwinięciem się choroby nowotworowej – mówi Magdalena Joanna Borkowska, dyrektor BCO.
Akcja wpisuje się w ideę kampanii #KupujŚwiadomie PRODUKT POLSKI, której celem jest promowanie wyrobów rodzimych producentów, a w konsekwencji – wspieranie rozwoju polskiej gospodarki. Jednocześnie KOWR przypomina Polakom, że wytwarzana w kraju żywność jest wysokiej jakości, bezpieczna i smaczna.
KOWR