Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi aż 96,7% badanych respondentów dobrze lub bardzo dobrze ocenia jakość otrzymanej usługi doradczej w zakresie prowadzenia produkcji rolniczej, zrealizowanej przez Ośrodki Doradztwa Rolniczego.
Wśród najchętniej wybieranych form przekazywania wiedzy ankietowani wskazywali na doradztwo indywidualne, szkolenia, kursy, seminaria oraz doradztwo grupowe. Najczęściej z usług doradczych korzystali beneficjenci PROW oraz beneficjenci płatności bezpośrednich.
Porady doradcze udzielane najczęściej dotyczyły modernizacji gospodarstw rolnych, restrukturyzacji małych gospodarstw oraz systemu rolnictwa ekologicznego.
Aż 95,7% ankietowanych odpowiedziało, że kontaktując się elektronicznie lub telefonicznie z doradcą rolniczym z ODR udało im się uzyskać oczekiwaną pomoc lub załatwić sprawę. Większość rolników, którzy korzystali z usług doradczych w roku 2020 deklaruje, że w 2021 roku również będzie potrzebowała usług doradczych.
Znaczna część respondentów wskazywała również na inne formy przekazywania wiedzy, które są dla nich szczególnie przydatne. Wśród nich znalazły się: udział w targach, wystawach, pokazach, korzystanie ze strony internetowej podmiotu doradczego oraz mediów społecznościowych poświęconych tematyce rolnictwa i rozwoju wsi.
dodr.pl