Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

OSM Piątnica podsumowuje 2015 rok i wyznacza kolejne cele

11 marca 2016
OSM Piątnica podsumowuje 2015 rok i wyznacza kolejne cele

Wbrew niekorzystnym trendom, czy wręcz załamaniu branży mleczarskiej, jedna z największych firm w Polsce – OSM Piątnica – kolejny rok z rzędu poprawia wyniki finansowe i nie zawodzi rolników, którym od szesnastu już lat płaci najwyższą w Polsce stawkę za litr mleka. Zgodnie z prognozami zarządu OSM Piątnica osiągnęła w 2015 roku ponad 905 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2% wzrost w porównaniu do roku ubiegłego. Jest to dobry wynik biorąc pod uwagę spadkowe tendencje z jakimi boryka się cała branża mleczarska w Polsce i Europie. Na światowych rynkach obserwowaliśmy spadki cen większości wyrobów mleczarskich, co spowodowane było m.in. globalną nadpodażą produktów mlecznych – mówi Zbigniew Kalinowski, prezes zarządu OSM Piątnica.


Bogatszy wachlarz smaków

OSM Piątnica systematycznie rozbudowuje swoją ofertę oraz udoskonala produkty dobrze już znane i lubiane przez konsumentów. W 2015 roku na sklepowych półkach pojawiły się nowe wyroby. Były to innowacyjne, 3-składnikowe jogurty typu greckiego, pierwsze na naszym rynku świeże mleko ekologiczne oraz śmietankowe serki do smarowania w marce premium Milandia. W asortymencie serków wiejskich wprowadzone zostały kolejne smaki - z jagodami oraz z malinami i żurawiną. Serki Wiejskie z owocami podobnie jak kefiry i jogurty naturalne Piątnicy zyskały nowe opakowania, wygodniejsze i cieszące oko konsumentów odświeżoną szatą graficzną. Wprowadzono do oferty Zsiadłe Mleko oraz klasyczny jogurt naturalny, niezawierający mleka w proszku, w nowym i wygodnym kubku o gramaturze – 330 g.

W 2015 roku Piątnica zaproponowała kupującym pierwszy w historii firmy produkt dedykowany dzieciom – owocowy jogurt Piątuś - bazujący na wysokiej jakości składnikach, bez konserwantów, aromatów, barwników i syropu glukozowo-fruktozowego.

Marketingowe działania realizowane przez Piątnica (OSM) w 2015 roku obejmowały także szereg akcji promocyjnych, z czego na szczególną uwagę zasługują ogólnopolskie kampanie reklamowe Mleka Wiejskiego OSM Piątnica oraz kremowego jogurtu dla dzieci Piątuś.

W przyjętej przez firmę strategii rozwoju nie zabrakło także udziału w prestiżowych wydarzeniach sektora spożywczego. Przykładem było uczestnictwo w największych na świecie targach branży spożywczej Anuga w Niemczech. – Jako jeden z liderów polskiego rynku nieustannie poszukujemy nowych obszarów, w których możemy się rozwijać. Dysponujemy odpowiednio wyposażonym zapleczem technologicznym, doskonale wyszkolonym personelem i najwyższej jakości produktami. Liczymy, że jeszcze w tym roku wkroczymy na zupełnie nowe dla naszej firmy rynki zbytu – wyjaśnia Tomasz Głasek, dyrektor handlowy OSM Piątnica.

Piątnica doceniona przez konsumentów i branżę

Rok 2015 obfitował w nagrody przyznane tak firmie Piątnica, jak i produkowanym przez nią wyrobom. Wśród licznych wyróżnień znalazły się zarówno te, bazujące na opiniach konsumentów, jak i takie, które były wynikiem prowadzonych badań i rankingów. – Zadowolenie klientów jest dla nas priorytetem. Dążymy do tego, by wyroby Piątnicy spełniały oczekiwania kupujących, zarówno pod względem smaku, jak i jakości. Nie ukrywamy, że najbardziej dumni jesteśmy z nagród i wyróżnień będących wyrazem sympatii konsumenckiej, takich jak tytuł „Ulubiona Marka Polaków” – wyjaśnia Zbigniew Kalinowski. W ostatnich miesiącach Piątnica (OSM) została także wyróżniona za realizowane inwestycje. Nagroda przyznana przez ekspertów i znawców branży mleczarskiej, w ramach IX Rankingu Spółdzielni Mleczarskich, to kolejny dowód na stale umacniającą się pozycję firmy i słuszność podejmowanych decyzji biznesowych. Ostatnim znaczącym sukcesem, którym firma zamknęła 2015 rok, jest wysoka lokata w rankingu dziennika „Rzeczpospolita”. Przygotowywane przez tę redakcję coroczne zestawienie wyłania najcenniejsze polskie marki. W 2015 firma z Piątnicy poprawiła swój zeszłoroczny wynik i uplasowała się na: 23. miejscu w kategorii najsilniejsze polskie marki, 41. wśród tych najbardziej wartościowych oraz 10. w klasyfikacji ich mocy. Szczególnie ważnym odnotowania jest fakt, iż w rankingach lojalności konsumentów i postrzeganej jakości Piątnica została uznana za najbardziej godną zaufania markę mleczarską.

Piątnica kreuje EKO trend

Specjaliści branży spożywczej przewidują, że rok 2016, jak i kolejne lata, ukierunkowane będą na rozwój sprzedaży produktów ekologicznych. Badania wskazują, że w ostatnich latach stajemy się zdecydowanie bardziej świadomymi konsumentami, którzy chętnie wybierają najwyższej jakości produkty spożywcze. Widzimy ten ważny dla naszej firmy trend, dlatego też w 2015 r. włączyliśmy do oferty pierwszy produkt z wyróżnikiem „eko” – jedyne na polskim rynku mleko ekologiczne produkowane metodą mikrofiltracji i pasteryzacji w niskiej temperaturze – informuje Tomasz Głasek. Ekologia i ochrona środowiska to szczególnie ważne działania realizowane przez Piątnicę w ramach Zintegrowanego Systemu Zarządzania. Spółdzielnia dba o zmniejszenie emisji zanieczyszczeń atmosferycznych, ograniczenie ilości odpadów produkcyjnych oraz mniejsze zużycia energii elektrycznej i cieplnej.

Forum Mleczarskie, zdj. OSM Piątnica


POWIĄZANE

Rząd Tuska uniezależni samorządy od subwencji? Przedstawiono projekt reformyJaku...

Cyfryzacja jest bronią obosieczną - z jednej strony usprawnia procesy biznesowe,...

Rolnictwo 4.0 – nie ma konieczności dwukierunkowej wymiany danych w robotach! Za...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę