“La La Land” to film, który nie tylko zdobył sześć oscarowych statuetek, ale zasługuje również na tytuł Króla Mediów Społecznościowych.
Jak wskazują badania RelishMix, SMU dla filmu “La La Land” wyniosło 41,3 mln. Jest to wskaźnik obejmujący łączną liczbę wyświetleń i subskrypcji na YouTube, kliknięć “Lubię to” na Facebooku oraz obserwatorów na Twitterze i Instagramie. Samych tylko wyświetleń na YouTube było ponad 25 mln, a muzyk John Legend, wykonawca jednej z kluczowych piosenek w filmie, był liderem wyświetleń przez ponad 28 dni. Drugie miejsce pod względem liczby aktywności zajął “Lion. Droga do domu” osiągając SMU 17,2 mln. Kolejny film to “Manchester By The Sea” z 7,3 mln aktywności.
W porównaniu z rokiem ubiegłym, zaangażowanie odbiorców w mediach społecznościowych w związku z Oscarami wzrosło czterokrotnie. Podczas gdy “Zjawa”, która miała wówczas najlepszy wynik, osiągnęła 10,9 mln SMU, “Pokój” - był drugi z 4,3 mln, a “Spotlight”, który zdobył statuetkę za najlepszy film miał tylko 1,8 mln. W tym roku widoczny jest wyraźny związek między wpływami z biletów, które dla produkcji “La La Land” wyniosły ponad 340 mln dolarów, a wynikami w mediach społecznościowych.
Gdyby to social media wskazywały zwycięzcę po ogłoszeniu nominacji a przed ogłoszeniem rzeczywistych laureatów, “La La Land” wygrałby mimo wszystko. Według analityków z ListenFirst Media od ogłoszenia nominacji 27 stycznia przez około miesiąc był on wyszukiwany w Wikipedii i wspominany w wypowiedziach na Facebooku, Twitterze, Instagramie i Tumblr ponad 2 miliony razy, natomiast “Moonlight”, który był przez niektórych wskazywany jako faworyt, zyskał tylko 986 000 wyszukiwań w Wikipedii i wzmianek w social media, co daje mu mniej niż połowę ruchu, który osiągnął “La La Land”.
Statystyki ListenFirst Media pokazują, że aktywności w mediach społecznościowych również w kategorii “najlepsza aktorka pierwszoplanowa” byłyby zgodne z werdyktem oscarowego jury. Wzmianki o roli Emmy Stone pojawiły się w 40 7000 Tweetach. Inaczej sprawa wygląda jednak jeśli chodzi o nagrodę dla najlepszego aktora pierwszoplanowego. Nie bez znaczenia pozostał fakt, że użytkownicy social media są o zdecydowanie niższej średniej wieku niż głosujący z Akademii Filmowej - najczęściej dyskutowali oni na temat Ryana Goslinga, wspominając o nim w 25 800 Tweetach, kolejny - Denzel Washington miał 14 600 Tweetów, podczas gdy zwycięzca był zupełnie inny - Casey Affleck.
Co ważnego może powiedzieć PR-owcom ruch w mediach społecznościowych dotyczący Oskarów? - Public relations od dawna korzysta z narzędzia polegającego na analizie udziału głosów. Kiedyś, poprzez zbieranie wycinków z gazet, obecnie przez monitorowanie mediów w czasie rzeczywistym - mówi Anna Dziedzic, Managing Director 365 agencja. - Informacje związane z nagrodami mogą ukazywać skuteczny harmonogram dla lokowania produktu i ustawiania reklam - a co za tym idzie, być wskazówką do wzrostu potencjalnych przychodów.
infowire.pl