MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Opony przystosowane do wypraw polarnych

8 lutego 2017
Opony przystosowane do wypraw polarnych

Arktyczne doświadczenie: Wytrzymała opona zimowa Nokian Hakkapeliitta 44 to najnowszy produkt z górnej półki, będący owocem współpracy Nokian Tyres z Arctic Trucks.

Ekstremalne warunki panujące podczas nordyckiej zimy wymagają specjalistycznej wiedzy. Dla Nokian Tyres, fińskiego producenta opon z dalekiej Północy, oraz Arctic Trucks, islandzkiej firmy specjalizującej się w konwersji pojazdów z napędem na cztery koła, to żadna nowość. Obu firmom zdarzało się już wcześniej połączyć siły w celu poskromienia najsurowszych na świecie warunków, jakie mogą panować zimą. Najnowszym owocem współpracy tych dwóch ekspertów w dziedzinie jazdy po lodzie i śniegu jest zimowa opona Nokian Hakkapeliitta 44.

Nokian Hakkapeliitta 44 doskonale radzi sobie w ostrych, zimowych warunkach

W arktycznych warunkach, niezmiernie cenne jest zaufanie do opon i pewność, że podróż nie zostanie zakłócona przez ich przebicie lub trudne warunki terenowe. Specjalne pojazdy od Arctic Truck wykorzystywane są m.in. do wypraw polarnych – w takich misjach, ogumienie musi spełniać najwyższe standardy. To właśnie dlatego, twórcy Nokian Hakkapeliitta 44 podeszli do zimy tak poważnie. Ich projekt powstał z myślą o intensywnym użytkowaniu w surowych zimowych warunkach, w których te opony czują się jak w domu.

Opona Nokian Hakkapeliitta 44 została dostosowana przede wszystkim do potrzeb specjalnych pojazdów ekspedycyjnych wyprodukowanych przez Arctic Trucks oraz wyróżnia się przyczepnością i trwałością. Nowy produkt Nokian Tyres waży około 70 kilogramów i ma ponad metr średnicy, ale mimo znacznych wymiarów z łatwością przedziera się przez głębokie śniegi.

„W środkowej części wzoru bieżnika umieszczono bardzo ostre kąty w kształcie litery „V”, które zostały zoptymalizowane z myślą o czyszczeniu rowków ze śniegu i błota pośniegowego. Zarówno szerokość bieżnika, jak i maksymalna przestrzeń powietrzna opony gwarantują, że będzie się ona sprawnie toczyć również po miękkiej nawierzchni. Śnieg nie stanowi dla Nokian Hakkapeliitta 44 żadnego wyzwania” – zapewnia Kalle Kaivonen, manager ds. B+R w Nokian Heavy Tyres.

Przyczepność i precyzyjne manewrowanie w ekstremalnych sytuacjach

Nokian Hakkapeliitta 44 z łatwością toczy się po wszystkich rodzajach nawierzchni. Wzmocnione bloki barku opony pozwalają zachować równowagę podczas nagłych manewrów, a podparte żebro centralne zapewnia dobre wyczucie nawierzchni. Specjalna mieszanka użyta do wykonania bieżnika Nokian Tyres Polar Expedition łączy najwyższej klasy przyczepność w zimowych warunkach z wytrzymałością, której nie straszne jest ekstremalne zimno. Nokian Hakkapeliitta 44 może zostać nabita kolcami – opona posiada 172 otwory, chociaż jest przeznaczona przede wszystkim do użytkowania bez nich.

Nokian Hakkapeliitta 44 to początek nowego rozdziału historii współpracy między dwoma ekspertami w dziedzinie arktycznego klimatu. Opona jest dostępna w rozmiarze LT475/70 R17 i została zaprojektowana specjalnie z myślą o ciężkich samochodach typu SUV z napędem 4x4 stworzonych przez Arctic Trucks. Produkcja opony ruszy w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Produkt będzie dostępny wyłącznie za pośrednictwem Arctic Trucks.

„Nokian Hakkapeliitta 44 to opona, na którą długo czekaliśmy. Arctic Trucks oferuje szeroki wybór rozwiązań i produktów dla samochodów z napędem 4x4, a dzięki Nokian Hakkapeliitta 44 możemy kontynuować naszą pracę nad coraz doskonalszymi pojazdami ekspedycyjnymi. Nasze samochody są wykorzystywane w najtrudniejszych warunkach na świecie: na lodowcach, w Arktyce czy w północnej części Eurazji. Współpraca z Nokian Tyres przyniosła doskonałe efekty. Mamy bardzo duże oczekiwania względem tej opony” – mówi Herjolfur Gudbjartsson, dyrektor zarządzający w Arctic Trucks.

Nokian Tyres i Arctic Trucks kontynuują pracę nad poskramianiem najsurowszych zimowych warunków

Nokian Hakkapeliitta 44 jest kontynuacją historii, która zaczęła się w 2014 roku. To właśnie wtedy na rynek trafił pierwszy owoc współpracy między Nokian Tyres a Arctic Trucks, czyli opona zimowa Nokian Hakkapeliitta LT2 AT35, przeznaczona do dużych pojazdów z napędem na cztery koła. Wcześniej firmy długo prowadziły współpracę handlową.

Początki firmy Arctic Trucks sięgają roku 1990, kiedy to Toyota rozpoczęła w Islandii modyfikację użytkowych pojazdów sportowych i pojazdów z napędem 4x4. Dzisiaj Arctic Trucks to marka zrzeszająca czołowych profesjonalistów specjalizujących się w modyfikacjach różnorodnych samochodów z napędem na cztery koła.

Nokian Tyres opracował i wyprodukował pierwszą na świecie oponę zimową w 1934 roku. Nokian Hakkapeliitta to jedna z najbardziej znanych marek opon zimowych, która zdążyła już stać się legendą tam, gdzie każdy wie, czym jest prawdziwa zima. Innowacyjne produkty Nokian Tyres są przeznaczone do samochodów, ciężarówek i ciężkich maszyn. O ich doskonałej jakości można się najlepiej przekonać w śnieżnych zaspach, trudnych warunkach klimatycznych czy wymagających sytuacjach na drodze.

Nokian Hakkapeliitta 44

  • Rozmiar: LT475/70 R17
  • Głębokość bieżnika: 18 mm
  • Średnica: 1100 mm
  • Waga: ok. 70 kg
  • Maksymalne ciśnienie: 240 kPa, w oponach niskociśnieniowych należy zastosować ok. 160 kPa

Zdjęcia:

www.nokiantyres.com/Hakkapelitta44_photos

Wideo:

https://youtu.be/rcnIFhV5xJE

Informacje o firmie

infowire.pl


POWIĄZANE

W ostatnich latach przemysł rozrywkowy w Polsce przechodzi dynamiczne zmiany. Dz...

W dzisiejszym świecie, w którym technologia jest nieodłącznym elementem życia co...

W dzisiejszym świecie zmiany w gospodarce zachodzą w zastraszającym tempie. Prze...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę