Należące do Herman Denis Siergiejewicza spółki UTL i MHP wygrały wszystkie aukcje dostaw w ciężarówkach do przewozu zboża oddziału „Centrum Logistyki Transportu” w systemie ETS „Prozorro.Prodazhi”.
Na aukcję wystawiono pięć partii po 50 wagonów (przesyłki trasowe), 15 partii po 10 wagonów zbożowych i 20 partii po pięć wagonów (przesyłki grupowe).
Załadunek możliwy do końca kwietnia. Stawka początkowa wynosiła 1250 UAH za dzień bez VAT.
Podczas losowania przesyłek trasowych (w 50 wagonach) stawki wahały się od 1270 do 1299 UAH dziennie bez VAT. Trzy losy wygrała spółka „Ukrainian Grain Logistics” Sp. z oo, dwa kolejne – spółka „Nibulon” Sp.
Na aukcji, na którą wysłano 10 ciężarówek ze zbożem, nie wylosowano czterech partii. Stawki na pozostałych aukcjach wahały się od 1262,5 UAH do 1380 UAH dziennie bez VAT. Wśród zwycięzców przetargu znalazły się spółki „Nibulon” Sp. z oo (pięć partii), „Vitalmar Trans” Sp. z oo (cztery), Sp. z oo „Radekhiwskij Tsukor” oraz Sp. z oo „Ukrainian Grain Logistics” (po jednej).
Wszystkie przesyłki grupowe w pięciu wagonach zostały sprzedane. Aukcje wygrały „Vitalmar Trans” LLC (sześć partii), „MHP” PJSC i „Ukrainian Grain Logistics” LLC (po pięć) oraz „Radekhivsky Sugar” LLC (cztery). Stawki wahały się od 1262,5 UAH do 1404 UAH za dzień bez VAT.
Jak już informowaliśmy, na ukraińskich aukcjach sprzedaży przesyłek kolejowych w transporterach zbożowych CTL wszystkie partie zostały również sprzedane dla tych samych oligarchów, właścicieli wielu spółek LLC I MHP. Sprzedaż na losowanie przesyłek w przewoźnikach kolejowych zbożowych organizuje oddział "Centrum Logistyki Transportu" UAB "Ukrzaliznytsia" /ukraiński państwowy przewoźnik kolejowy,odpowiednik naszego PKP/. Oznacza to, że transport kołowy i kolejowy za które płaci państwo jest w jednych rękach.
Więcej na temat znajduje się TUTAJ
oprac, e-mk, ppr.pl