Z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi Carrefour we współpracy z SUEZ Polska przygotował dla swoich klientów z Warszawy i okolic „zieloną” niespodziankę. Osoby, które w najbliższą sobotę (22 kwietnia, w godzinach 10.00-15.00) przyniosą do hipermarketu Carrefour Wileńska makulaturę: gazety, pudełka lub inne odpady papierowe, otrzymają za darmo sadzonkę drzewa lub ozdobnej rośliny doniczkowej.
Kampania „Odbierz sadzonkę!” zostanie przeprowadzona na parkingu Galerii Wileńskiej. W najbliższą sobotę będzie tam działać wyjątkowe stoisko, przygotowane w ramach współpracy Carrefour z firmą SUEZ Polska. W tym miejscu będzie można otrzymać za darmo sadzonkę drzewa lub kwiatów doniczkowych. Wystarczy jedynie przynieść stare czasopisma, gazety, wydruki, pudełka kartonowe lub inne odpady papierowe. Osoby, które przekażą większą ilość makulatury, dostaną kilka sadzonek. Kampania „Odbierz sadzonkę!” jest kolejną inicjatywą, którą realizuje Carrefour w celu ochrony zasobów leśnych i promowania racjonalnego gospodarowania odpadami.
Makulatura to cenny surowiec, który można poddać recyklingowi nawet 7-krotnie. Dzięki akcji, zebrane zasoby zostaną przetworzone i przywrócone do ponownego wykorzystania, o co zadba SUEZ Polska, światowy lider w zakresie gospodarki wodnej i odpadowej.
Carrefour od wielu lat angażuje się w inicjatywy mające na celu propagowanie ochrony środowiska naturalnego wśród klientów i pracowników sieci. Tylko w pierwszym kwartale 2017 r. Carrefour zaangażował się w kilka akcji ekologicznych. Sieć włączyła się w inicjatywę „Godzina dla Ziemi”, w ramach której m.in. wyłączono część neonów i logotypów na elewacji sklepów, zmniejszono oświetlenie sal sprzedaży i magazynów, a także zredukowano wydajność systemów wentylacyjnych. Carrefour przygotował również akcję edukacyjną dla swoich pracowników z okazji Międzynarodowego Dnia Lasów. W ramach inicjatywy „STOP Deforestacji” sieć handlowa zachęcała do ograniczenia zużycia papieru w miejscu pracy.
Firma wprowadziła również wiele rozwiązań proekologicznych w swojej działalności biznesowej. Carrefour podjął globalny wysiłek na rzecz klimatu, zobowiązując się do ograniczenia emisji CO2 o 40% do 2025 r. oraz o 70% do 2050 r., w porównaniu z poziomem z 2010 r. Aby tego dokonać, sieć planuje ograniczenie zużycia energii o 30% do 2025 r. Cel ten jest zrealizowany m.in. dzięki zastosowaniu energooszczędnego oświetlenia LED, wprowadzeniu przyjaznego środowisku systemu chłodniczego, wykorzystującego CO2, czy też wymianę starych central klimatycznych na centrale wykorzystujące rekuperację, pompy ciepła i geotermię.
Warto także dodać, że aż 7 praktyk z zakresu ochrony środowiska zostało opublikowanych w tegorocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, referencyjnej sieci spożywczej, która posiada blisko 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.
infowire.pl