Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Nowy Jeep® Grand Cherokee MY2021 wyznacza nowe standardy w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów

11 stycznia 2021
Nowy Jeep® Grand Cherokee MY2021 wyznacza nowe standardy w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów

Prawie 30 lat temu Jeep® Grand Cherokee rozpoczął swoją podróż, stając się najczęściej nagradzanym SUV-em w historii. Dzisiaj, po czterech przełomowych generacjach modelu, niezliczonych  nagrodach i wyróżnieniach branżowych oraz prawie 7 milionach samochodów sprzedanych na całym świecie, marka Jeep nadal rewolucjonizuje segment pełnowymiarowych SUV-ów, przedstawiając nowego Jeepa Grand Cherokee L.

Najnowsza odsłona modelu została zaprojektowana tak, by zapewnić niezrównane połączenie jeszcze bardziej legendarnych zdolności 4x4, wszechstronnych właściwości  jezdnych godnych samochodu klasy premium, eleganckiej stylistyki i najwyższej jakości wykończenia zarówno wnętrza, jak i nadwozia oraz licznych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i nowoczesnych technologii. W wyniku tych działań powstał nowy Jeep Grand Cherokee L 2021, po raz pierwszy oferujący sześć lub siedem miejsc.

„Kiedy masz za zadanie zaprojektować na nowo SUV-a tak pożądanego jak Jeep Grand Cherokee, musisz oprzeć się na jego 30-letniej prawie historii, stanowiącej najważniejszy element przy podejmowaniu każdej decyzji” - powiedział Christian Meunier, globalny prezes marki Jeep - FCA. „Przy projektowaniu nowego modelu Jeepa zespół projektowy  kierował się właśnie tym legendarnym dziedzictwem, idąc jednak  dalej i tworząc SUV-a wyprzedzającego oczekiwania i potrafiącego więcej od wszystkich innych SUV-ów dostępnych na rynku: nowy model posiada bowiem legendarne zdolności terenowe Jeepa 4x4 w połączeniu z jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi. Zaprojektowany w  oparciu o całkowicie nową architekturę i wyróżniający się nową stylistyką nadwozia, stanowiącą hołd dla kultowego dziedzictwa designu Jeepa, jednocześnie został powiększony  o trzeci rząd siedzeń, zaspokajając tym samym rosnące potrzeby i oczekiwania naszych klientów oczekujących dodatkowej przestrzeni i funkcjonalności. Grand Cherokee L naprawdę wyróżnia się w swoim segmencie i znowu podnosi poprzeczkę w zakresie możliwości, osiągów i luksusowego wyposażenia, a także otwiera nowe możliwości pod względem wszechstronności i funkcjonalności”.

Zarówno nadwozie, jak i wnętrze supernowoczesnego Jeepa Grand Cherokee L 2021 zaprojektowano tak, by zapewnić niezrównane możliwości terenowe i niezwykłą dynamikę jazdy. Renomowane systemy napędu 4x4 (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II), zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift oraz system zarządzania trakcją Selec-Terrain gwarantują Grand Cherokee L legendarne zdolności 4x4, z których słynie marka Jeep. Nowa konstrukcja i rzeźbiona, aerodynamiczna stylistyka nadwozia łączą się, poprawiając osiągi pojazdu, bezpieczeństwo i niezawodność, a jednocześnie zmniejszają znacząco masę pojazdu, hałas, wibracje i uciążliwość korzystania (NVH). Zaprojektowany w celu zmaksymalizowania ogólnego bezpieczeństwa pasażerów, komfortu i wygody, Grand Cherokee L wyposażony jest w liczne systemy i technologie nowej generacji wyróżniające go na tle innych modeli w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów.

Produkowany w nowym zakładzie Mack Plant w Detroit, Jeep Grand Cherokee L 2021 pojawi się w Salonach dealerów marki Jeep w drugim kwartale 2021 roku i będzie dostępny w czterech różnych poziomach wyposażenia - Laredo, Limited, Overland i Summit. Natomiast produkcja nowego dwurzędowego Jeepa Grand Cherokee i jego zelektryfikowanej wersji 4xe rozpocznie się w fabryce Mack pod koniec 2021 roku.

Legendarne zdolności 4x4 Jeepa.

Jeep Grand Cherokee L 2021 oferuje ulepszone, niezrównane zdolności terenowe oraz wyjątkową dynamikę jazdy szosowej. Legendarne możliwości terenowe zapewniają  trzy systemy 4x4 - Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II z tylnym elektronicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (eLSD). Wszystkie trzy systemy są wyposażone w aktywną skrzynkę rozdzielczą poprawiającą przyczepność, przenosząc moment obrotowy na koła o największej przyczepności.

Quadra-Trac I to jednostopniowa, aktywna skrzynia rozdzielcza wykorzystująca dane wejściowe z wielu czujników w samochodzie, aby z wyprzedzeniem regulować rozdział momentu obrotowego, a następnie reaktywnie wprowadzać poprawki, jeśli wystąpi poślizg opony. Po wykryciu poślizgu kół aż 100% dostępnego momentu obrotowego jest natychmiast kierowane na oś o największej przyczepności.

Dwustopniowa, aktywna skrzynia rozdzielcza Quadra-Trac II z redukcją biegów niskiego zakresu wykorzystuje dane wejściowe z wielu czujników w samochodzie, aby z wyprzedzeniem regulować rozdział momentu obrotowego, a następnie reaktywnie wprowadzać poprawki, jeśli wystąpi poślizg opony. System Quadra-Drive II w mgnieniu oka rozpoznaje poślizg danego koła i przekazuje aż 100% dostępnego momentu obrotowego na oś o największej przyczepności.  Aby zwiększyć przyczepność podczas pokonywania stromych wzniesień, nierównego terenu lub wyjątkowo słabych powierzchni trakcyjnych, skrzynia rozdzielcza obejmuje tryb Low 4WD. Ten drugi bieg zwielokrotnia moment obrotowy silnika 2,72 razy i blokuje sprzęgło dla maksymalnej przyczepności.
Quadra-Drive II z dwustopniową aktywną skrzynią rozdzielczą i tylnym eLSD zapewnia wiodącą w branży zdolność trakcyjną. System natychmiast wykrywa poślizg opon i płynnie przekazuje moc na inne koła zachowujące przyczepność do podłoża. W pewnych przypadkach system zdolny jest do „przewidywania” zaniku trakcji i aktywnego minimalizowania lub eliminacji tego zjawiska. Quadra-Drive II jest dostępny w wersji Overland 4x4 wyposażonej w pakiet Off-Road Group oraz w standardzie dla poziomu wyposażenia Summit.

Zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift.
Ekskluzywne zawieszenie pneumatyczne Jeep Quadra-Lift, teraz z elektronicznym układem   adaptacyjnego tłumienia, zapewnia wiodący w swojej klasie prześwit i głębokość brodzenia. System automatycznie dostosowuje regulację amortyzatorów do zmieniających się warunków drogowych w celu zwiększenia komfortu, stabilności i kontroli.

Zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift w Jeepie Grand Cherokee L 2021 działa automatycznie, lecz może również być sterowane manualnie z konsoli centralnej i oferuje wybór jednego z pięciu nastawów wysokości zawieszenia przygotowanych pod kątem optymalizacji własności jezdnych:

  • NRH: prześwit normalny 8.3 cali (212 mm) – do jazdy po zwykłych drogach: niższe zużycie paliwa oraz ulepszone własności aerodynamiczne
  • Off-road 1: prześwit podwyższony o 1.6 cala (+40mm) w stosunku do NRH – do jazdy w lekkim terenie (9.9 cali)
  • Off-road 2: zapewnia legendarne zdolności terenowe Jeepa, oferując do jazdy w ciężkim terenie prześwit podwyższony o 2.4 cale (+60mm); 9% więcej w stosunku do poprzedniej generacji) w stosunku do NRH. To najlepszy w swojej klasie prześwit wynoszący 10.9 cali i głębokość brodzenia do  24 cali (więcej o cztery cale w stosunku do poprzedniej generacji)
  • Park Mode: prześwit obniżony o 1.8 cala (46mm) w stosunku do NRH, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pojazdu (obniża poziom pojazdu dwukrotnie szybciej w stosunku do poprzedniej generacji). Pozycje NRH i Park Mode ustawiane są manualnie i pozwalają kierowcy bezpośrednio kontrolować wysokość zawieszenia. Udoskonalenia zawieszenia pneumatycznego obejmują nową konstrukcję z dwoma zbiornikami, umożliwiającą bardziej kontrolowane i szybsze działanie.
  • Aero Mode: prześwit obniżony o 0.8 cala (21mm) w stosunku do NRH. Aero Mode ustawiany jest samoczynnie w zależności od prędkości jazdy celem optymalizacji osiągów i zużycia paliwa. W trybie Sport Mode następuje automatyczne obniżenie prześwitu do poziomu Aero Mode celem optymalizacji aerodynamiki podczas jazdy.

System pozwala zwiększyć prześwit pojazdu w zakresie do  4,17 cala (106 mm). W skład układu Quadra-Lift wchodzą cztery miechy pneumatyczne, dzięki którym w sposób odczuwalny wzrasta także komfort jazdy.  Przełożenie pełzania w układzie przeniesienia napędu wynosi dla Grand Cherokee L 44:1.

W wersji z systemem zmiennej wysokości zawieszenia Qudra-Lift, podstawowe parametry nowego Jeepa Grand Cherokee L 2021 do jazdy terenowej są następujące: kąt natarcia 30,1 stopnia, kąt zejścia 23,6 i kąt rampowy 22,6 stopnia.

System zarządzania trakcją Selec-Terrain.
Wiodący w swojej klasie system zarządzania trakcją Selec-Terrain dostępny w Jeepie Grand Cherokee L MY 2021 umożliwia klientom wybranie najkorzystniejszych ustawień napędu podczas jazdy na drodze i po bezdrożach tak, aby samochód jak najsprawniej poruszał się w terenie zachowując optymalną trakcję niezależnie od podłoża.  Selec-Terrain potrafi koordynować do 6 funkcji układu przeniesienia napędu, podziału momentu obrotowego 4x4, układu hamulcowego oraz nastawów zawieszenia – m.in. otwarcie przepustnicy, zmianę przełożeń, pracę skrzynki rozdzielczej oraz systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy ESC, układ przeciwblokujący (ABS) i wyczucie układu kierowniczego.

Do dyspozycji użytkownika pojazdu oddano pięć programów umożliwiających komfortową jazdę w niemal każdych warunkach – po śniegu, kamieniach, piasku, błocie itp.

Kontrola zjazdu ze wzniesienia pozwala kierowcom kontrolować prędkość Grand Cherokee L na stromych, nierównych wzniesieniach, korzystając z elektronicznych łopatek zmiany biegów montowanych w standardzie we wszystkich modelach, bez konieczności naciskania na pedał przyspieszenia lub hamulca. System kontroli zjazdu ze wzniesienia jest standardem w modelach Overland i Summit i działa zarówno podczas jazdy w przód, jak i w tył.

Wyposażony w opcjonalny pakiet Off-Road, model Overland 4x4 ze znaczkiem Trail Rated oferuje wiodące w swojej klasie  osiągi w pięciu kluczowych kategoriach - właściwości trakcyjne, głębokość brodzenia (do 24 cali), zwrotność, artykulacja zawieszenia i prześwit.  Pakiet Off-Road zawiera również wytrzymałe stalowe osłony podwozia, tylną oś z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizg, 18” aluminiowe koła z wytrzymałymi, całorocznymi oponami.

Nowa konstrukcja zapewniająca światowej klasy dynamikę jazdy i wytrzymałość.

Nowy Jeep Grand Cherokee L 2021 posiada liczne ulepszenia, które optymalizują jazdę, zachowanie na drodze i zmniejszają poziom hałasu, jednocześnie zmniejszając ciężar samochodu i poprawiając oszczędność paliwa. Nowa jednoczęściowa konstrukcja  typu unibody wraz z trzema dostępnymi systemami napędu 4x4 (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II), opcjonalne zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift i system zarządzania trakcją Selec-Terrain oferowany w wyposażeniu standardowym poprawiają legendarne zdolności 4x4 Jeepa Grand Cherokee.

Zastosowanie lekkich, wytrzymałych aluminiowych elementów osłonowych, m.in. pokrywy silnika i klapy tylnej, pomaga zmniejszyć masę pojazdu i obniżyć zużycie paliwa. Zespół inżynierów Jeepa zmniejszył masę, montując oś bezpośrednio do silnika, wraz z ramą pomocniczą, zwaną popularnie kołyską podtrzymującą, aluminiowymi mocowaniami silnika i przekładni kierowniczej, magnezową belką poprzeczną, aluminiowymi wieżami amortyzatorów i nowym, elektronicznym system wspomagania hamulców. Aby osiągnąć zakładaną masę  i poprawić wytrzymałość, w konstrukcji nadwozia Grand Cherokee L zastosowano stal najnowszej, trzeciej generacji. Stal nowej generacji zapewniła zespołom inżynierów i projektantów możliwość tłoczenia na zimno elementów z materiałów o wyższej wytrzymałości, co nie było wcześniej możliwe, tworząc bardziej solidną i innowacyjną konstrukcję nadwozia.

Inżynierowie Jeepa położyli duży nacisk na zaprojektowanie konstrukcji nadwozia, która jest zarówno mocna, jak i lekka, wyważona, a jednocześnie funkcjonalna. Aby to uzyskać, Grand Cherokee L jest wykonany w ponad 60% z zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości zapewniającej plastyczność, użyteczność i pochłanianie energii.

Jeep Grand Cherokee jest powszechnie znany ze swojej wyjątkowej dynamiki jazdy szosowej i cichej pracy, częściowo dzięki niezależnemu zawieszeniu przedniemu i tylnemu. W nowym Grand Cherokee L przegub kulowy przedni umieszczono w innym miejscu, aby poprawić kontrolę dynamiki bocznej i zastosowano zawieszenie wielowahaczowe tylnej osi, poprawiające komfort jazdy i zachowanie na drodze. Ulepszona komora silnika z usztywnieniem wieży amortyzującej poprawia sztywność boczną o 125%. Nowe zawieszenie pneumatyczne o zmiennym współczynniku sztywności dostosowuje na bieżąco sztywność do warunków obciążenia, dopełniając legendarne zdolności terenowe pojazdu. Całość wzmacnia około 6500 zgrzewów na samym tylko korpusie, dzięki czemu karoseria jest bardzo sztywna.

System zawieszenia pneumatycznego Grand Cherokee L oferuje kilka ulepszeń zapewniających płynną i wygodną jazdę zarówno po drogach, jak i na szlaku:

  • Zamknięty układ zawieszenia pneumatycznego – cyrkulujące w nim powietrze jest czyste, co skutkuje zwiększoną żywotnością sprężarki.
  • W celu szybkiej regulacji prześwitu, funkcja Quick Down Leveling (QDL) wykorzystuje zewnętrzny blok zaworów i drugi zbiornik powietrza umożliwiający jednoczesne opuszczenie obu osi.  W poprzednich generacjach opuszczana była tylko jedna oś. Funkcja QDL umożliwia szybkie i proste wprowadzanie ustawień z normalnej wysokości.
  • Elektrycznie sterowane, półaktywne amortyzatory w samochodach Grand Cherokee wyposażonych w zawieszenie pneumatyczne nieustannie dostosowują się do warunków drogowych i stylu jazdy, zapewniając optymalny komfort i płynną jazdę w każdych warunkach.

Po raz pierwszy w Jeepie Grand Cherokee przednią oś przymocowano bezpośrednio do silnika, umożliwiając lepsze zarządzanie parametrami związanymi z hałasem, wibracjami i uciążliwością korzystania (NVH) oraz zapewniając doskonałą dynamikę jazdy, częściowo dzięki obniżeniu środka ciężkości. Nowe aktywne/elektroniczne mocowania silnika pochłaniają więcej wibracji i sprawiają, że ten sam element zapewnia zarówno wysoki komfort podczas pracy silnika na biegu jałowym, jak i zwiększa dynamikę prowadzenia już w trakcie jazdy. To nowa funkcja dostępna w Grand Cherokee, oferująca nowy poziom komfortu, wszechstronności i osiągów. Ulepszony aktywny system redukcji szumów wraz z nowymi materiałami wygłuszeniowymi zastosowanymi w desce rozdzielczej oraz nowe uszczelki drzwi i dźwiękochłonne szkło dopełniają udoskonalenia mające na celu lepsze wyciszenie wnętrza i obniżenie NVH, sprowadzając hałas wiatru do poziomu szeptu.

Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) w Grand Cherokee zostało starannie skalibrowane w celu zapewnienia doskonałych wrażeń z jazdy i zużywania mniejszej ilości energii. Elektroniczny moduł sterujący współpracuje z adaptacyjną jednostką sterującą (ECU) w celu monitorowania prędkości skrętu, kąta skrętu kierownicy i prędkości pojazdu. Pozwala to na zastosowanie różnych poziomów wspomagania kierownicy, na przykład, przy niskich prędkościach, wykonując manewr parkowania wspomaganie jest większe, a przy prędkościach autostradowych mniejsze. System EPS wykorzystuje zmienne przełożenie, aby poprawić zwrotność przy zachowaniu stabilności centralnej w każdych warunkach jazdy.

Wielokrotnie nagradzane jednostki napędowe.

Nowy Jeep Grand Cherokee L 2021 jest dostępny z dwoma potężnymi silnikami o osiągach sprawdzonych w każdej sytuacji na drodze.

W wyposażeniu standardowym oferowany jest silnik Pentastar V-6 3.6 L, wykonany w całości z aluminium, generujący moc 290 KM i 257 lb.ft. momentu obrotowego. Doceniany za swoją moc i zaawansowane rozwiązania techniczne, w tym kadłub o kącie rozwarcia cylindrów 60°, silnik Pentastar V-6 zapewnia płynną pracę, wzmocnioną przez akcesoria przykręcane bezpośrednio do bloku silnika. Silnik Pentastar V-6, siedmiokrotny zdobywca tytułu „Wards 10 Best Engines and Propulsion Systems” jest kompaktowy i posiada dwa niezależne fazowane wałki rozrządu w obu głowicach cylindrów oraz zintegrowane kolektory wydechowe.

Dwa wałki rozrządu umieszczone w górnej części głowicy cylindrów z zaworami ssącym i wylotowym o dwustopniowym stopniu regulacji wzniosu w połączeniu z systemem system zmiennych faz rozrządu (Variable Valve Timing, VVT) zapewniają optymalną moc silnika, a także optymalne spalanie w całym przedziale obciążenia i obrotów.

Oszczędzająca paliwo technologia start-stop (ESS) jest oferowana w standardzie dla silnika Pentastar V-6. System ESS został zmodernizowany i udoskonalony dla Grand Cherokee L. Zmiany dotyczą elementu rezerwy ciśnienia w ośmiostopniowej skrzyni biegów dostarczającego specjalny olej przekładniowy do elementów współpracujących podczas zmiany biegów w momencie rozruchu, aby umożliwić szybkie uruchomienie silnika. Udoskonalone sterowanie układem napędowym i nowa technologia rozruchu minimalizują przedwczesne ponowne uruchamianie silnika spowodowane delikatnym naciskiem stopy kierowcy na pedał hamulca. Hałas, wibracje i uciążliwość korzystania (NVH) przy ponownym uruchamianiu zredukowano dzięki ulepszonym elementom sterującym i aktywnym mocowaniom silnika.

3,6-litrowy silnik Pentastar V-6 jest zdolny do holowania przyczepy o masie do 6200 funtów, a jego szacowany, wiodący w swojej klasie, zasięg  na jednym baku wynosi prawie 500 mil.

Układ zmiennych faz rozrządu (VVT) z dwoma niezależnymi zestawami krzywek sterujących zaworami zapewnia lepszą oszczędność paliwa w szerokim zakresie momentu obrotowego silnika Pentastar V-6. Prawie 90% maksymalnego momentu obrotowego silnika jest dostępne w przedziale od 1800 do 6400 obr./min. - to ważna kwestia podczas holowania. 

Klienci poszukujący większej mocy mogą wybrać wielokrotnie nagradzany 5,7-litrowy silnik V-8 generujący moc 357 KM i 390 lb.ft. momentu obrotowego dostarczanego w szerokim zakresie obrotów.

Silnik V-8, wyposażony w żeliwny blok z aluminiową głowicą cylindrów, zapewnia osiągi i wydajność dzięki technologii VVT i Fuel Saver Technology (dezaktywacja cylindra). Dzięki systemowi Fuel Saver Technology komputer sterujący pracą silnika odcina dopływ paliwa i iskrę oraz dezaktywuje cztery z ośmiu cylindrów w sytuacjach, gdy pełna moc V-8 nie jest potrzebna, np. podczas jazdy po autostradzie zmniejszając w ten sposób zużycie paliwa i emisję spalin do atmosfery. System natychmiast aktywuje ponownie wyłączone cylindry, gdy kierowca wciśnie pedał przyspieszenia.

5,7-litrowy silnik V-8 ma wiodący w swojej klasie uciąg 7200 funtów.

Silnik V-8 w Grand Cherokee L wykorzystuje technologię dezaktywacji cylindra, która wyłącza cztery cylindry podczas lekkiego przyspieszania lub jazdy na autostradzie. System działa w rozszerzonym zakresie w stosunku do poprzednich generacji i jest niezauważalny dla kierowcy. Silnik zapewnia moc V-8 podczas przyspieszania i jazdy z dużym obciążeniem oraz pracę czterocylindrową, gdy wymagany moment obrotowy jest mniejszy niż maksymalny dostępny dla czterech cylindrów. W zależności od scenariusza jazdy, dezaktywacja cylindra może zwiększyć oszczędność paliwa od 5 do 20%.

Oszczędność paliwa jest większa dzięki zastosowaniu technologii VVT redukującej pracę silnika podczas pompowania poprzez późniejsze zamknięcie zaworu dolotowego i zwiększenie procesu  spalania. Pozwala to na przeniesienie większej ilości energii na koła, a nie jej utratę ze spalin w postaci ciepła. System VVT poprawia również skuteczność przewietrzania silnika, zwiększając tym samym jego wydajność i moc.

Każdy silnik współpracuje z wytrzymałą, solidną ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite, która zmniejsza zużycie paliwa oraz zapewnia precyzyjną i płynną zmianę biegów. Szeroki zakres przełożeń pomaga dostosować obroty silnika do konkretnego zadania - niezależnie od tego, czy jest to jazda po autostradzie, czy eksploracja terenowych szlaków. Elektronicznie sterowana ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów samoczynnie dostosowuje parametry swojej pracy do aktualnej sytuacji na drodze w oparciu o dane wejściowe, takie jak zmiany momentu obrotowego silnika, wykrywanie wzniesienia, temperatura oraz przyspieszenie wzdłużne i boczne.

Nowością w Grand Cherokee L 4x4 2021 jest odłączany napęd przedniej osi. Jeśli pojazd wyczuje, że warunki drogowe nie wymagają napędu na wszystkie koła, odłączenie przedniej osi powoduje automatyczne przełączenie Grand Cherokee L na napęd na dwa koła, zmniejszając opór układu napędowego i zwiększając oszczędność paliwa. Napęd 4x4 włącza się automatycznie w razie potrzeby.

Design: wyrafinowany styl, bezkompromisowa jakość wykończenia.

Nadwozie.
Kiedy w 1992 roku Grand Cherokee zadebiutował na rynku, Jeep przedstawił model,  jakiego świat dotychczas nie widział. Najsłynniejszy SUV wszechczasów ustanowił nowy wzorzec w branży i szybko stał się synonimem ekskluzywnego designu i bezkompromisowych zdolności terenowych. Kilkadziesiąt lat później, nowy Jeep Grand Cherokee L 2021 dumnie kontynuuje swoje niezrównane dziedzictwo, podnosząc jednocześnie poprzeczkę w zakresie luksusowego wyposażenia i rewelacyjnych osiągów.

„Zespół projektantów Jeepa opracował nowoczesną estetykę dla nowego Grand Cherokee L 2021 –  nadając modelowi rzeźbiony i współczesny wygląd Premium, „skrojony na miarę’ dzisiejszego Klienta” - powiedział Mark Allen, szef działu projektowania marki Jeep, FCA. „Design pierwszego w historii trzyrzędowego Grand Cherokee jest wyrazem szacunku dla jego dziedzictwa i uhonorowaniem jego utylitarnych korzeni. Nowy model posiada cechy Premium, współczesny styl i legendarne możliwości, które od samego początku definiowały Grand Cherokee”.

Inspiracją dla proporcji nowego Grand Cherokee L był oryginalny Wagoneer, pierwszy pełnowymiarowy luksusowy SUV marki Jeep. Smukły profil Grand Cherokee L posiada wydłużony przód dający wrażenie ruchu i gotowości do działania. Lekko ścięta, pochylona do przodu osłona chłodnicy optycznie wydłuża maskę i stanowi ukłon w stronę kultowego designu Wagoneera. Obniżony, zwężony dach poprawia właściwości aerodynamiczne i osiągi bez uszczerbku dla przestrzeni ładunkowej i funkcjonalności.

Największych zmian dokonano jeśli chodzi o przód Grand Cherokee L. Nowe, smukłe reflektory LED stanowią punkt centralny i podkreślają techniczny charakter samochodu. Charakterystyczna osłona chłodnicy z siedmioma pionowymi szczelinami jest teraz szersza, posiada większe otwory i elegancką ramkę eksponującą nowoczesne oświetlenie i podkreślającą szerokość pojazdu. Poniżej grilla, nowy przedni pas jest proporcjonalnie większy niż w poprzednich generacjach, funkcjonalnie zaprojektowany przy zachowaniu konkurencyjnego kąta natarcia, z którego słynie Grand Cherokee. Jego geometryczny kształt powoduje, że przód ma nieco bardziej formalny wygląd.  Większy otwór z elementami o wyrazistej teksturze ukrywa nowy radar dalekiego zasięgu i inne zaawansowane technologie, w tym aktywne żaluzje sterujące dopływem powietrza chłodzącego pomagające poprawić osiągi na drodze i zmniejszyć zużycie paliwa.

Widok z boku ukazuje nisko przebiegająca linię okien i obszerniejsze szyby, które zapewniają lepszą widoczność i nadają wnętrzu przestronności. Linia dachu wydaje unosić się, dzięki nowym listwom okiennym, zaczynającym się tuż u podstawy lusterek bocznych i biegnącym do końca narożnika  i podstawy świateł tylnych. Wykończenie to jeszcze bardziej się wyróżnia, jeśli wybierzemy czarny błyszczący dach Gloss Black, oferowany po raz pierwszy w wersji Overland i dostępny w wyposażeniu standardowym dla wersji Summit. Nowy bagażnik dachowy składa się z pojedynczych, gładko zintegrowanych relingów bocznych nadających mu jednolity wygląd. Listwy i elementy wykończenia ograniczono do minimum, aby nie kolidowały z nowoczesną estetyką pojazdu.

Poszerzony rozstaw kół (większy o 36 mm) podkreśla solidny, pewny siebie wizerunek Grand Cherokee L. Niewątpliwej masywności autu dodają mocno zarysowane nadkola. Opony znajdują się w jednej płaszczyźnie z nadwoziem, podkreślając charakterystyczne trapezoidalne nadkola. Po raz pierwszy w Grand Cherokee, 21-calowe koła są dostępne w standardzie w pakiecie Summit Reserve.

Nawiązując do nowoczesnego stylu, tył samochodu jest dopasowany, a obniżona linia biegnąca wzdłuż niższej krawędzi okna poszerza szybę tylną. Eleganckie, wysoko osadzone tylne światła LED wizualnie rozkładają proporcje tyłu, wzmacniając techniczny aspekt pojazdu. Unikalna linia bezpośrednio pod tylnymi światłami w harmonijny sposób łączy tył i bok nadwozia. Nowy pas tylny i lampy przeciwmgielne LED są podkreślone akcentami współgrającymi z przodem pojazdu i optycznie poszerzającymi tył.

Zoptymalizowane spojlery pionowe na klapie tylnej pomagają zmniejszyć opór na drodze. Kamera cofania ze spryskiwaczem została ukryta w spojlerze tylnej klapy, który zawiera również nowe, umieszczone centralnie światło stop LED. Pozostałe montowane z tyłu elementy, w tym oferowana w standardzie, zintegrowana osłona haka holowniczego i potężne końcówki układu wydechowego idealnie wpasowane w nadwozie nadają elegancki i spersonalizowany wygląd. Modele Overland i Summit są standardowo wyposażone w elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, aktywowaną ruchem stopy.

Po raz pierwszy w standardzie, we wszystkich wersjach wyposażenia, Jeep Grand Cherokee dostępny jest z ekskluzywnymi światłami LED klasy Premium, podkreślającymi wyjątkowość modelu.

Reflektory ultraslim z osadzone w błyszczących czarnych oprawach, wraz z poziomymi lampami przeciwmgielnymi slim eksponują poważny charakter przodu i pozwalają natychmiast rozpoznać model Grand Cherokee L zarówno w dzień, jak i w nocy.

Z tyłu, unikatowe reflektory tylne ultraslim dopełniają oświetlenie samochodu. Dodatkowe elementy obejmują podświetlane klamki drzwi i lampkę umieszczoną w lusterku oświetlającą podłoże i są dostępne w wyposażeniu standardowym w odmianach modelowych Overland i Summit.

Wnętrze.
Jeśli chodzi o design wnętrza Jeepa Grand Cherokee L 2021, zespół pragnął stworzyć  jedno z najbardziej wyjątkowych i zaawansowanych technicznie wnętrz w historii przemysłu samochodowego. Wnętrze nowej generacji ewoluuje, stając się synonimem elegancji, oferując ręcznie wykonane elementy i bardzo dużą uwagę poświęconą szczegółom oraz nowoczesne udogodnienia, idealnie pasujące do nowego, smukłego i skrojonego na miarę nadwozia.

„Zespół projektujący design wnętrza pragnął stworzyć wyjątkowe wyposażenie dla Jeepa Grand Cherokee L MY 2021. Cały proces projektowania wnętrza tego modelu opierał się na zastosowaniu elementów nowej generacji Jeepa” - powiedział Chris Benjamin, szef  Advanced Interior Design marek Jeep i Chrysler, FCA. „Aby wnętrze Jeepa Grand Cherokee stanowiło synonim wyrafinowanego stylu, nasze podejście do wersji trzyrzędowej opierało się na zaprezentowaniu wyróżniających się detali, ręcznie wykonane elementy i nowoczesne udogodnienia, które idealnie łączą się z eleganckim wyglądem nadwozia”.

Jak tylko kierowca i pasażerowi usiądą z przodu,  zauważą, że nowe wnętrze Grand Cherokee L jest przestrzenne i symetryczne. Deska rozdzielcza została odpowiednio dopasowana i nachylona, stwarzając poczucie przestronności, podkreślone przez wyrazisty kontrast ciepłych, oryginalnych materiałów i eleganckich nowoczesnych technologii.

Idealna harmonijność linii deski rozdzielczej uzyskana jest dzięki dekoracyjnemu elementowi  biegnącemu przez całą długość panelu przedniego. Całości dopełnia  strukturalne metalowe wykończenie wydłużające optycznie panel i biegnące ku górze, równoważąc w ten sposób  nowe, wąskie otwory wentylacyjne HVAC. Dopełnieniem eleganckiego wykończenia są  elementy z naturalnego drewna dębowego o wyraźnych słojach lub drewna orzecha o wyraźnych słojach w pakiecie Summit Reserve. Połączenie drewna, skóry i materiałów metalowych podkreśla poziomy motyw, tworząc wizualne arcydzieło.

Bogaty mix materiałów zestawiono z wyrafinowanym wykonaniem konsoli centralnej, która została przeprojektowana i jest teraz bardziej wygodna i ergonomiczna. Jasna ramka zgrabnie otacza 10,1-calowy wyświetlacz nowej generacji nowego systemu Uconnect 5. Nowością jest także 10,25-calowy bezramkowy ekran cyfrowego zestawu wskaźników z ponad dwudziestoma różnymi menu dostępnymi dla użytkownika, obejmującymi technologie wspomagania kierowcy, takie jak adaptacyjny tempomat, asystent jazdy po autostradzie, asystent jazdy nocnej - system noktowizyjny, system wykrywania senności kierowcy i system rozpoznawania znaków drogowych i odczytywania ograniczenia prędkości (jeśli dostępny). W celu sterowania cyfrowym zestawem wskaźników, Grand Cherokee L wyposażono w nową, wielofunkcyjną kierownicę z łopatkami do zmiany biegów. Wersja modelowa Summit ma w standardzie skórzaną kierownicę Absolute Oak, natomiast pakiet Summit Reserve oferuje elementy wykończeniowe z drewna orzecha.

Konsola została całkowicie przeprojektowana i oferuje teraz nowe błyszczące wykończenie w czarnym kolorze Piano Black. Konsola centralna ma nowe centrum sterujące z podświetlanym, metalowym pokrętłem z technologią haptic feedback, dzięki której da się wyczuć dotykowe kontrolki  po włączeniu. Dla podkreślenia autentycznego charakteru Jeepa, dźwignia zmiany biegów posiada prześwit i jest otoczona przełącznikami Selec-Terrain. Nowe, ulepszone uchwyty na kubki zapewniają więcej miejsca, a umieszczony z przodu pojemnik może pomieścić dwa urządzenia bezprzewodowe i jest wyposażony w opcjonalną ładowarkę bezprzewodową, która może ładować dwa urządzenia jednocześnie.

W modelu Grand Cherokee L wprowadzona została zupełnie nowa architektura siedzeń - po raz pierwszy w grupie FCA - z regulacją długości siedziska foteli przedniego rzędu w modelach Overland i Summit. Fotele w pierwszym rzędzie z elektryczną regulacją w 16 pozycjach i pamięcią ustawień oraz podparciem odcinka lędźwiowego są dostępne w wersji Overland oraz w standardzie w wersji Summit. Fotel z funkcją masażu pleców, który obejmuje pięć personalizowanych profili z trzema poziomami intensywności nacisku, jest dostępny w modelu Overland i w standardzie w wersji Summit. Podgrzewane fotele w dwóch pierwszych rzędach o trzech poziomach intensywności i zapewniające indywidualny komfort pasażera, są standardem w modelach Limited i wyższych. Wentylowane fotele w pierwszym rzędzie są dostępne w wersji Limited oraz w standardzie w modelach Overland i Summit. Wentylowane fotele w drugim rzędzie są dostępne w standardzie w pakiecie Summit Reserve.

W tylnej części kabiny pasażerskiej modeli Summit standardowe fotele drugiego rzędu są rozdzielone konsolą, zapewniającą sporą przestrzeń do przechowywania oraz uchwyty na kubki.  Została ona zaprojektowana podobnie jak konsola przednia z myślą o funkcjonalności i bezwzględnym zachowaniu miejsca na nogi i stopy dla osób z trzeciego rzędu. We wszystkich modelach tylna część kabiny jest wyposażona w miękkie podłokietniki w kolorze dopasowanym do skórzanych foteli, dodatkowe schowki i uchwyty na kubki, oraz najwyższą w swojej klasie liczbę 12 portów USB typu A i typu C do urządzeń bezprzewodowych.

Pełen zestaw całkowicie nowego, personalizowanego oświetlenia wewnętrznego LED z ustawieniami dziennymi / nocnymi jest teraz standardem we wszystkich modelach. Prawdziwe ambientowe oświetlenie z wyborem pięciu kolorów, po raz pierwszy w FCA, rzuca powabny blask na całą deskę rozdzielczą, jak również na przednie i tylne drzwi. Funkcja ta jest standardem w modelach Overland i Summit, zapewniając spersonalizowane wrażenia estetyczne.

Komfort pasażerów jest podwyższony w modelach Summit przez zastosowanie czterostrefowej, automatycznej regulacji temperatury z możliwością wyboru różnych poziomów i trybów pracy wentylatorów dla poszczególnych pasażerów z pierwszego i drugiego rzędu. System oferuje również cztery różne ustawienia temperatury. Po raz pierwszy w samochodzie FCA, nawiewy w drugim i trzecim rzędzie, które teraz są wydatniejsze i smuklejsze, umieszczono w słupkach zamiast od góry, aby lepiej rozplanować strefy komfortu pasażerów, bez ograniczania przestrzeni nad głową i widoczności.

Grand Cherokee L wprowadza nowy pakiet premium, Summit Reserve, który wyznacza standardy luksusu w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów. Ręcznie szyta, pikowana skóra Palermo Premium, wentylowane fotele w pierwszym i w drugim rzędzie, fotele z pamięcią ustawień i masażem oraz nowa kolorystyka wnętrza Tupelo dodają modelowi wyrazistych szczegółów. Unikatowe w pakiecie Summit Reserve jest również oryginalne woskowane drewno orzechowe z otwartymi porami oraz wysokiej jakości zamszowa tkanina na słupkach A i podsufitce.

FCA, jako jedyny producent samochodów na świecie, może się poszczycić systemem dźwiękowym McIntosh, dostępnym po raz pierwszy w Jeepie Grand Cherokee L, rocznik 2021. Wysokiej klasy system audio McIntosh jest dostępny w modelach Overland i Summit i w standardzie występuje z pakietem Summit Reserve. Zaawansowany, wysokiej klasy system audio, posiada 17-kanałowy wzmacniacz o maksymalnej mocy 950 W oraz 19 głośników, w tym 10-calowy subwoofer, aby otoczyć pasażerów samochodu wysokiej jakości dźwiękiem. Wspólna wizja zespołów projektowych FCA i McIntosh zaowocowała stworzeniem systemu audio Jeepa o tym samym poziomie oryginalności i jakości designu, co sprzęt audio McIntosh przeznaczony do domu. System uwydatnia unowocześniony i ekskluzywny wygląd nowego wnętrza pojazdu. Metalowe akcenty na powierzchniach w kolorze Piano Black, podświetlane logo marki i kultowy niebieski miernik mocy McIntosh stanowią dodatkowy element luksusu we wnętrzu kabiny w nowoczesnym wydaniu.

Modele Overland i Summit obejmują dwuczęściowy, panoramiczny dach CommandView z osłoną przeciwsłoneczną (dostępną w wersji Limited). Model Laredo z kolei, posiada jednoczęściowy dach panoramiczny.

Nowe poziomy wymiarowości.

Całkowicie nowy Jeep Grand Cherokee L 2021, zaprojektowany z myślą, by zmaksymalizować ogólny poziom komfortu pasażerów, zapewnia niezrównaną pojemność trzeciego rzędu i zwiększoną przestrzeń ładunkową. Rozstaw osi wynoszący 121,7 cala (3091 mm) daje dużo miejsca wewnątrz i zapewnia pasażerom obszerną, najlepszą w tej klasie przestrzeń na nogi w drugim rzędzie.

W celu zapewnienia wygodniejszego dostępu do samochodu, Grand Cherokee L posiada większe w porównaniu do poprzednich generacji otwory drzwiowe w drugim rzędzie. Otwierają się one pod kątem 64˚ i dysponują zewnętrznym stopniem ułatwiającym wchodzenie i wychodzenie.

W środku ekskluzywne miejsca siedzące przeznaczone są dla sześciu lub siedmiu pasażerów. Drugi rząd posiada w standardzie pojedyncze fotele z systemem „tip and slide" (opcjonalnie kanapa), z regulacją do przodu/tyłu o 7 cali (180 mm) oraz elektrycznie składany trzeci rząd. Pojedyncze fotele z drugiego rzędu można z łatwością przesuwać, co pozwala uzyskać szerokie przejście do trzeciego rzędu. Zamontowane w drugim rzędzie foteliki dziecięce nie muszą być wyjmowane, by uzyskać dostęp do trzeciego rzędu. Zaprojektowany z myślą o komforcie pasażerów, przestronny trzeci rząd zapewnia 37,3 cala (947 mm) pomiędzy siedziskiem a podsufitką. 

W celu zwiększenia komfortu i wygody kierowcy, we wszystkich modelach w standardzie dostępny jest odlewany, plastikowy podnóżek oraz umieszczony w drzwiach bocznych schowek na urządzenia bezprzewodowe. Aby zwiększyć wygodę pasażerów, fotele w drugim rzędzie mają regulację pochylenia o 18˚.

Grand Cherokee L zapewnia zwiększoną przestrzeń ładunkową w tyle za drugim rzędem (46,9 cu ft). Fotele trzeciego rzędu dzielone są w stosunku 50: 50 i można je łatwo złożyć. Aby zapewnić jeszcze większą użyteczność, zarówno siedzenia drugiego, jak i trzeciego rzędu można złożyć do przodu, tworząc płaską przestrzeń ładunkową. Po złożeniu foteli drugiego i trzeciego rzędu na płasko, maksymalna przestrzeń ładunkowa wynosi 84,6 cu ft.
Projekt Grand Cherokee L zapewnia lepszą widoczność w porównaniu z poprzednimi generacjami, oferując najlepszą w swojej klasie widoczność przez szybę boczną ze wszystkich rzędów siedzeń. Wprowadzono znaczące ulepszenia, by wyeliminować i zminimalizować ograniczenia widoczności przez boczne i tylne słupki (poprawa o siedem stopni). Szerokie zastosowanie szkła pozwala na uzyskanie większej przestrzeni w kabinie, a także przyczynia się do lepszej widoczności.

Grand Cherokee L jest pierwszym samochodem FCA umożliwiającym elektroniczne, zdalne powiększanie przestrzeni bagażowej poprzez szybkie i bezproblemowe złożenie drugiego rzędu na płasko (w standardzie fotele kapitańskie i opcjonalna kanapa). Funkcja ta jest dostępna w standardzie w wersji Overland i Summit.

Funkcja programowania wysokości, która pozwala na ustawienie zakresu otwarcia pokrywy bagażnika występuje w standardzie w modelach Limited, Overland i Summit i jest dostępna także w wersji Laredo. Modele Overland i Summit są w standardzie wyposażone w bezdotykowy system otwierania pokrywy bagażnika, aktywowany ruchem stopy.

Najbardziej zaawansowane, najnowocześniejsze technologicznie funkcje bezpieczeństwa.

Nowy Jeep Grand Cherokee L rocznik 2021 oferuje ponad 110 funkcji bezpieczeństwa, w tym innowacyjne technologie, które udoskonalają połączenie między kierowcą, samochodem i drogą.

Wiodąca w segmencie innowacyjność.
Grand Cherokee L pojawia się z wiodącym w swojej klasie pakietem funkcji gwarantującym pewność jazdy, z której słynie marka Jeep. Funkcje te zwiększają pole widzenia kierowcy, poprawiają widoczność zestawu wskaźników i wspomagają kierowcę w wykorzystaniu systemu pozwalającego uniknąć kolizji.

Active Driving Assist to nazwa FCA dla systemu zautomatyzowanej jazdy na poziomie 2 (L2), a sama technologia potwierdza kurs firmy w kierunku autonomicznej przyszłości. Grand Cherokee L jest dostępny z systemem Active Driving Assist umożliwiającym zautomatyzowaną jazdę z rękami na kierownicy i wzrokiem skupionym na drodze, wykorzystując system kontroli toru jazdy i tempomat adaptacyjny. System wykorzystuje wiele czujników, w tym radary i kamery, w celu wytyczenia odpowiedniej ścieżki. System Active Driving Assist jest dostępny w modelach Overland i w standardzie w modelach Summit.    

Hands-free Active Driving Assist to nazwa FCA dla systemu wspomagania jazdy bez użycia rąk L2, który będzie dostępny pod koniec 2021 roku w modelach Grand Cherokee L Overland i Summit rocznik 2022. Oferuje on możliwość jazdy bez użycia rąk przy każdej prędkości i utrzymanie wycentrowanego toru jazdy na zaaprobowanych do tego pasach dróg, zapewniając jeszcze większy komfort jazdy. System będzie również zapobiegawczo spowalniał samochód na ostrych zakrętach oraz automatycznie przejmował kontrolę po stwierdzeniu, że kierowca nie zwraca uwagi na drogę.

Night Vision Camera, dostępna w modelach Overland i Summit, wykorzystuje technologię termograficzną do zwiększenia zasięgu reflektorów Grand Cherokee L. Czujniki podczerwieni rejestrują ciepło wydzielane przez pieszych i zwierzęta znajdujące się na drodze przed pojazdem, w odległości do 219 jardów (200 metrów). Po zlokalizowaniu, na zestawie wskaźników bezpośrednio przed kierowcą wyświetla się alert z ich położeniem względem pojazdu.

Ergonomia to kluczowa zaleta dostępnego, kolorowego wyświetlacza Head-up (HUD). Dostępny w modelach Overland i Summit, system przekazuje kierowcy pięć różnych informacji, w tym od asystenta toru jazdy (Active Lane Management), adaptacyjnego tempomatu, nawigacji turn-by-turn, pokazuje aktualną prędkość, aktualny bieg i ograniczenia prędkości.

Intersection Collision Assist pomaga wykryć pojazdy zbliżające się do skrzyżowania z lewej i prawej strony kierowcy. Cztery czujniki radarowe i jedna kamera określają, czy istnieje ryzyko kolizji, nakazując systemowi emitowanie ostrzeżeń dźwiękowych i wizualnych. Jeżeli kierowca nie reaguje, system automatycznie włącza hamulce pojazdu. Funkcja ta występuje w standardzie w modelach Summit.

Drowsy Driver Detection śledzi ruch samochodu, taki, jak zjechanie z pasa ruchu, oraz interakcje, takie, jak ruchy kierownicy na przestrzeni czasu, by móc określić czy z zachowania kierowcy nie wynika, że jest on senny. Po osiągnięciu określonych progów, system reaguje dźwiękowymi i/lub wizualnymi ostrzeżeniami, informując kierowcę, że musi się zatrzymać. Funkcja ta występuje w standardzie w modelach Summit.

Digital Rearview Camera, opcjonalny system dostępny w modelach Limited i wyższych, zastępuje konwencjonalne lusterko wsteczne 9,2-calowym wyświetlaczem ciekłokrystalicznym (LCD), który w czasie rzeczywistym wyświetla obraz wideo z kamery cofania. W odróżnieniu od konwencjonalnego lusterka wstecznego, nowy system kamer cyfrowych oferuje widok nieprzesłonięty przez słupki D czy tylne siedzenia. Gdy ekran nie jest używany jako wyświetlacz, wraca do swej funkcji lusterka odblaskowego.

Traffic Sign Recognition, standard w modelach Summit, wykorzystuje kamerę zwróconą w kierunku jazdy do wykrywania ograniczeń prędkości i związanych z nimi znaków ostrzegawczych, takich, jak „Szkoła” czy „Roboty drogowe”.

Dodatkową funkcję bezpieczeństwa w Grand Cherokee L spełnia Surround View Camera. Dostępny w wersjach Limited i Overland i występujący w standardzie w modelach Summit system, oferuje 360-stopniowy widok „z lotu ptaka” na pojazd i jego otoczenie, wzbogacony o dynamiczne linie siatki wyświetlane na 10,1-calowym cyfrowym ekranie dotykowym. Dzięki przednim i tylnym spryskiwaczom kamery, system jest wzbogacony o system wspomagania parkowania ParkSense, który pomaga kierowcy ustawić samochód.

Poziomy wyposażenia w modelu Summit są jeszcze wyższe dzięki dostępnemu w standardzie asystentowi parkowania równoległego i prostopadłego, który wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do prowadzenia kierowcy na miejsce parkingowe. FCA jest pierwszym producentem samochodów, który zastosował tę technologię ze specjalnym podglądem online na ekranie systemu informacyjno-rozrywkowego.

Wśród standardowych funkcji bezpieczeństwa w całej gamie Grand Cherokee L znajdują się:

  • Ostrzeżenie o ryzyku kolizji z funkcją automatycznego hamowania oraz wykrywaniem pieszych/ rowerzystów,
  • System wykrywania obiektów na drodze cofania,
  • Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go,
  • Asystent toru jazdy,
  • Asystenta pasa ruchu z system kontroli toru jazdy,
  • Aktywny system wspomagania hamowania awaryjnego,
  • System monitorowania martwego pola,
  • Tylna kamera cofania ParkView,
  • System wspomagania parkowania tyłem ParkSense z funkcją zatrzymania,
  • Przycisk elektrycznego hamulca postojowego
  • Monitorowanie ciśnienia w oponach.

Grand Cherokee L oferuje również pełny pakiet oświetlenia LED. Reflektory LED zapewniają wyjątkową wydajność z regulowaną wiązką światła, która minimalizuje ryzyko oślepienia nadjeżdżających z naprzeciwka pojazdów, a jednocześnie podwaja moc światła bezpośrednio przed samochodem w celu lepszego oświetlenia drogi przed nim. Oświetlenie boczne poprawia widoczność podczas pokonywania zakrętów i jest aktywowane poprzez skręt kierownicy lub włączenie kierunkowskazów przy włączonych światłach przednich.

Innowacyjna konstrukcja Grand Cherokee L wykorzystuje walory stali o wysokiej wytrzymałości, aby skierować siłę zderzenia z dala od kabiny. Ma również osiem poduszek powietrznych, w tym pełnowymiarowe boczne kurtyny powietrzne, które zapewniają ochronę pasażerom z przodu i z tyłu oraz montowane w fotelu, boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, które zwiększają bezpieczeństwo kierowcy i pasażera siedzących z przodu.

Montowane w standardzie, aktywne zagłówki pomagają zmniejszyć ryzyko urazu podczas zderzenia tylnego, podczas gdy dostępne są trzy pozycje systemu montażowego LATCH do umieszczenia fotelika, gdy samochód w drugim rzędzie posiada kanapę.

Zaawansowana technologia: najlepsze w segmencie oferty.

Najlepiej wyposażony pod względem technologicznym Jeep Grand Cherokee w historii może się pochwalić istotnymi innowacjami nowej generacji, w tym zaawansowanym systemem Uconnect 5, kamerą monitorującą tylne siedzenia, cyfrowym lusterkiem wstecznym, szybą przednią z wyświetlaczem HUD, bezramkowym cyfrowym zestawem wskaźników oraz wysokiej klasy 19-głośnikowym system audio McIntosh.

Najnowszy system Uconnect 5.
Jeep Grand Cherokee L rocznik 2021 może się pochwalić najnowszym, najbardziej zaawansowanym systemem Uconnect w historii, z 10,1-calowym wyświetlaczem i intuicyjną obsługą. Najnowszy system Uconnect 5 zapewnia pięciokrotnie większą szybkość pracy w porównaniu z poprzednią generacją. Dzięki zastosowaniu systemu operacyjnego Android i aktualizacji OTA (Over-the Air), Uconnect 5 zapewnia elastyczność, która pozwala na ciągłą ewolucję systemu, oferując nowe treści, funkcje i usługi.

System Uconnect 5 oferuje więcej połączonych usług i funkcji, zapewniając niezrównaną łatwość użytkowania. Zestaw najważniejszych funkcji to:

  • 8,4-calowy lub 10,1-calowy cyfrowy ekran dotykowy,
  • Pięć profili użytkownika oraz tryb valet – możliwość skonfigurowania preferencji muzycznych, aplikacji, pozycji fotela, kątów ustawienia lusterka i klimatyzacji,
  • Bezprzewodowe systemy Apple CarPlay i Android Auto,
  • W pełni konfigurowalny ekran główny z szybkim dostępem do często używanych funkcji i obsługą jednym dotknięciem,
  • Jednoczesne podłączenie dwóch telefonów z technologią Bluetooth,
  • Funkcja Alexa „Home to Car” obejmująca wirtualnego asystenta głosowego Alexa i funkcje „Car to Home”,
  • Nowa aplikacja mobilna Uconnect,
  • Platforma SiriusXM 360L i nowe spersonalizowane stacje obsługiwane przez Pandorę,
  • Nawigacja TomTom z funkcją podpowiedzi wyszukiwania, sterowania głosowego i bieżącej aktualizacji ruchu drogowego,
  • Aktualizacja map OTA po naciśnięciu przycisku systemu Uconnect NAV,
  • Hotspot Wi-Fi 4G LTE umożliwiający podłączenie do ośmiu urządzeń bezprzewodowych.

Grand Cherokee L jest dostatecznie dobrze wyposażony, by zapewnić pasażerom samochodu łączność ze światem podczas jazdy. Funkcjonalność zwiększona jest przede wszystkim dla pasażerów z pierwszego rzędu, którzy mają dostęp do bezprzewodowej ładowarki oraz standardowych podwójnych portów USB typu C, które umożliwiają czterokrotnie szybsze ładowanie urządzeń. Jeep Grand Cherokee L oferuje łącznie najwyższą w swojej klasie liczbę 12 portów USB typu A i typu C dostępnych dla wszystkich trzech rzędów. Pojedyncze porty USB dla trzeciego rzędu występują jako opcja w wersji Laredo i w standardzie w wersji Limited i wyższych.

Kamera monitorująca tylne siedzenie.
Jeep Grand Cherokee L rocznik 2021 wyposażony jest w system kamer monitorujących tylne siedzenia, który wyświetla najlepszy w swojej klasie obraz o wysokiej rozdzielczości i zapewnia wyraźny widok drugiego rzędu siedzeń, siedzących tyłem do kierunku jazdy dzieci w fotelikach, wyświetlacz z dzielonym widokiem i specjalną funkcją „zoom-to-seat".

Widok z kamery monitorującej tylne siedzenia jest dostępny na 10,1-calowym ekranie dotykowym Uconnect i pozwala kierowcy szybko zobaczyć całą kabinę pasażerską, a także łatwo powiększyć obraz każdego miejsca siedzącego. Funkcje ustawień pamięci utrzymują ostrość obrazu w powiększeniu na ostatnio oglądanej pozycji, ułatwiając obsługę i ograniczając rozproszenie uwagi kierowcy.

Kamera jest umieszczona na podsufitce pomiędzy drugim a trzecim rzędem siedzeń. Trzy światła podczerwone otaczają kamerę i oświetlają kabinę, gdy oświetlenie jest słabe. System automatycznie przełącza się między trybem dziennym i nocnym, zapewniając lepszą widoczność i wygodę. Kamera do monitorowania tylnych siedzeń jest dostępna w modelach Limited, Overland i Summit.

Cyfrowe nowości.
Jeep Grand Cherokee L rocznik 2021 jest pierwszym samochodem Jeepa oferującym w pełni cyfrowe lusterko wsteczne. Cyfrowe lusterko wsteczne w rzeczywistym czasie wyświetla obraz z kamery cofania, zapewniając widok nieprzesłonięty przez słupki D czy tylne siedzenia. Powraca też do swej tradycyjnej funkcji lusterka odblaskowego. Cyfrowe lusterko wsteczne jest dostępne w modelach Limited, Overland i Summit i zapewnia dobrą widoczność za pojazd, co zwiększa bezpieczeństwo i zapobiega wypadkom.

Dodatkowo, Grand Cherokee L jest pierwszym samochodem Jeepa oferującym szybę przednią z wyświetlaczem HUD. Dostępny w wersji Overland i wyższych, kolorowy wyświetlacz można skonfigurować do maksymalnego rozmiaru 10 cali i występuje w trzech wstępnie zdefiniowanych konfiguracjach oraz trybie dysponującym możliwością wyboru czterech konfigurowalnych layoutów. HUD przekazuje kierowcy kluczowe informacje o pojeździe, jak: prędkość, ograniczenie prędkości, wskazówki nawigacji i ostrzeżenia z systemów wspomagających. Wszystkie ustawienia HUD mogą być spersonalizowane i zapisane w profilach kierowcy.

Nowością w Grand Cherokee L jest również standardowy, 10,25-calowy bezramkowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz wyświetlacz z prawie dwoma tuzinami różnych menu, z których użytkownik może wybierać, zawierający technologie wspomagające kierowcę, jak: tempomat adaptacyjny, Active Driving Assist, Night Vision, Drowsy Driver Detection i Traffic Sign Recognition (jeśli występuje). Dodatkowe ustawienia obejmują odtwarzane multimedia, identyfikację rozmówcy, cyfrowy odczyt prędkości, tryby jazdy i ciśnienie w oponach. Dostępna jest również pełnoekranowa mapa nawigacji turn-by-turn oraz wyświetlacz pokazujący kąty nachylenia pojazdu w terenie (pitch-and-roll display). Kolorowy wyświetlacz zawiera pięć konfigurowalnych kafelków zapewniających szybki i łatwy dostęp do najczęściej używanych informacji. Kierowcy mogą wybierać pomiędzy analogowym a cyfrowym zestawem wskaźników. Wszystkie ustawienia wyświetlacza mogą zostać zapisane w profilu użytkownika, co stanowi element personalizacji Grand Cherokee L i może zostać automatycznie wywołane dla każdego z kierowców. Grafikę na ekranie można oglądać w czasie rzeczywistym, w animowanym 3D.

Designerskie audio, szczytowa jakość dźwięku.
Od ponad 70 lat firma McIntosh dostarcza miłośnikom muzyki na całym świecie wykonywany ręcznie, produkowany w Ameryce, wysokiej klasy sprzęt audio przeznaczony do użytku domowego. McIntosh był dostawcą nagłośnienia podczas prezydenckich przemówień inauguracyjnych oraz najbardziej doniosłych momentów w historii muzyki. FCA, jako jedyny producent samochodów na świecie, może się poszczycić systemem dźwiękowym McIntosh, dostępnym po raz pierwszy w Jeepie Grand Cherokee L, rocznik 2021.

Doskonałą jakość dźwięku zapewnia 19 specjalnie zaprojektowanych głośników, w tym 10-calowy subwoofer, które są rozmieszczone w strategicznych miejscach kabiny, zapewniając mocne, autentyczne i wyraziste doznania muzyczne. 17-kanałowy, 950-watowy wzmacniacz został specjalnie zaprojektowany do zasilania głośników, by całej kabinie zapewnić czyste, wyraźne wysokie tony i głębokie, niskie częstotliwości.

Dostępny w Grand Cherokee L wysokiej klasy system audio McIntosh został profesjonalnie przetestowany i dostrojony tak, by pasował do wielkości i układu wnętrza samochodu. Aby zapobiec uszkodzeniu głośników, system audio został wyposażony w technologię McIntosh's Power Guard® . Rozmieszczenie głośników w kabinie pasażerskiej i ich technologie, w tym Low Distortion/High Performance (LD/HP), pomagają zmniejszyć zniekształcenia i zapewniają niezrównane wrażenia słuchowe.

Oprócz niezrównanej jakości dźwięku, system McIntosh dla Grand Cherokee L został zaprojektowany tak, by dopełnić wysokiej klasy wnętrze samochodu i wpleść jednocześnie charakterystyczne dla McIntosha elementy stylistyczne. Szczególną uwagę zwrócono na detale, aby mieć pewność, że ozdobne elementy sterujące systemem audio nawiązują do wyglądu pokręteł wzmacniacza McIntosh. Logo McIntosha na osłonach głośników w drzwiach jest podświetlane diodami LED w charakterystycznym dla marki niebieskim kolorze, który stanowi dopełnienie nowego, ambientowego oświetlenia. Podobnie jak w przypadku sprzętu audio McIntosh przeznaczonego do domu, na osłonie subwoofera Grand Cherokee L widnieje firmowy monogram „Mc”, jak na radiatorze McIntosh Monogrammed Heatsinks™.

System premium audio McIntosh jest dostępny w modelach Overland i Summit oraz występuje w standardzie wraz z pakietem Summit Reserve.

Program obsługi klienta Jeep Wave.

Jeep Wave to program lojalnościowy klasy Premium oferujący niezwykłe korzyści i ekskluzywne przywileje właścicielom Jeepa oraz najwyższą troskę i wsparcie przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Program obsługi Klienta Jeepa Wave jest dostępny dla całej gamy samochodów marki Jeep, w tym dla najnowszego Jeepa Grand Cherokee L rocznik 2021.

Program Jeep Wave obejmuje:

  • Trzy lata beztroskich przeglądów w serwisach Jeepa, w tym wymiana oleju i zmiana opon,
  • Całodobowe wsparcie przez 7 dni w tygodniu za pośrednictwem telefonu lub czatu,
  • Ubezpieczenie nieoczekiwanego przerwania podróży i opłacenie jednodniowego wynajmu samochodu zastępczego,
  • Uprzywilejowany dostęp do ekskluzywnych wydarzeń organizowanych przez markę Jeep.

Pochodzenie: z dumą produkowany w Motor City.

Nowy Jeep Grand Cherokee L rocznik 2021 jest produkowany w nowym kompleksie produkcyjnym Detroit - Mack Plant, pierwszym od prawie trzech dekad nowym zakładzie produkcyjnym w mieście. FCA zainwestowało 1,6 mld USD w budowę lakierni o powierzchni 790 000 stóp kwadratowych oraz w przekształcenie dwóch fabryk silników Mack Avenue w całkowicie nowy zakład produkcyjny. Inwestycja ta przyczyniła się również do stworzenia 3 850 nowych miejsc pracy przy produkcji pierwszego w historii trzyrzędowego Jeepa Grand Cherokee, a także nowej dwurzędowej wersji i przyszłych zelektryfikowanych modeli. Uruchomienie zakładu planowane jest na pierwszy kwartał 2021 roku. 

Zawiła droga do najwyższej jakości.

Jedną rzeczą jest wyobrażenie sobie na papierze najbardziej nagradzanego na świecie SUV-a, a zupełnie inną jest zapewnienie, by wyglądał i działał na drodze (i poza nią) tak, jak powinien.

Aby wprowadzić na rynek nowego Jeepa Grand Cherokee L rocznik 2021, inżynierowie FCA wykorzystali kilkudziesięcioletni kapitał intelektualny i dali się ponieść duchowi przygody właścicieli Jeepa.

„Jest powód, dla którego Klienci Jeepa są tak wymagający”, powiedział Mark Champine, dyrektor ds. Jakości w FCA na Amerykę Północną. „Przyzwyczaili się jeździć, gdzie chcą i kiedy chcą, w duchu, który jest typowy i unikatowy dla Jeepa. Naszym zadaniem jest spełnić ich oczekiwania."

Gap and flush.
O ile nowego Jeep Grand Cherokee L dzieli od jego konkurentów ogromna przepaść, o tyle FCA jest bardzo skupione – dosłownie – na zminimalizowaniu tej przepaści.

W nowo zbudowanym kompleksie produkcyjnym Detroit - Mack, w którym powstaje Grand Cherokee L, znajduje się komora pomiarowa, która łączy światło lasera z radarem do sprawdzania geometrii nadwozia. Każdy pojazd wyprodukowany w nowym zakładzie przechodzi przez tę komorę, co pomaga zapewnić dokładne i jednolite dopasowanie i wykończenie.

Technologia „gap and flush” stosowana wcześniej przez FCA na etapie produkcyjnym w komorze zakładu Detroit Assembly Comlex - Mack, po raz pierwszy została przeniesiona na koniec linii produkcyjnej. 
Zapewnia ona większą powtarzalność i dokładność niż konwencjonalne systemy pomiarowe oparte na kamerach. W efekcie, charakterystyczna sylwetka każdego Grand Cherokee L perfekcyjnie odzwierciedla przemyślaną wizję projektantów Jeepa.

„More Chalma”.
Nowy zakład produkcyjny FCA może pochwalić się również torem, na którym specjalnie przeszkoleni pracownicy przeprowadzają testy potwierdzające najistotniejsze właściwości, takie jak na przykład wygłuszenie kabiny. Jednak droga do najwyższej jakości Grand Cherokee L rocznik 2021 faktycznie rozpoczęła się od mikroprocesora i zawiodła do Detroit ze środkowego Meksyku, przez tereny testowe FCA w pobliskiej Chelsea w stanie Michigan.

Dane dotyczące użytkowania zostały zebrane od właścicieli samochodów Grand Cherokee poprzedniej generacji. Po ich przeanalizowaniu kierunek był jasny: jeszcze bardziej zwiększyć trwałość nadwozia/ podwozia, co jest kluczowym, kolejnym wymogiem klientów; inżynierowie FCA wezwali więc do „więcej Chalma".

Nazwa nawiązuje do trasy na południe od Mexico City, która kiedyś była tak wyboista, że prawie nieprzejezdna. Odtworzona w bezwzględnym betonie w Chelsea na Proving Grounds FCA, „Chalma Road” jest pełna wybojów, zabójczych kocich łbów i dwóch rodzajów zdradzieckich rowów, ukośnych i poprzecznych.

Design Grand Cherokee L to owoc 1000 godzin żmudnych testów na tej nieprzyjaznej drodze i jak twierdzi Champine, to jedyne słuszne rozwiązanie, ponieważ „jedyną mocniejszą rzeczą niż samochody marki Jeep są ich właściciele”.

Ugruntowana tradycja luksusowych, wszechstronnych SUV-ów Jeepa.

Zbudowany na bazie 80 lat legendarnej historii, każdy samochód Jeepa może pochwalić się niezwykłą linią i wyjątkowym charakterem. Każdy z nich jest autentyczny, wszechstronny i z najlepszymi w swojej klasie możliwościami. Jeep Grand Cherokee nie stanowi tu wyjątku. Debiut Grand Cherokee ustanowił nowy wzorzec w branży pod względem luksusu i możliwości i dał początek czterem sławnym generacjom, dzięki którym stał się najczęściej nagradzanym SUV-em w historii.

Jeep Grand Cherokee (ZJ / WJ) pierwszej i drugiej generacji: 1993-2004.
Jeep Grand Cherokee zadebiutował niesławnie, uderzając w szybę centrum kongresowego na North American International Auto Show w Detroit w dniu 7 stycznia 1992 roku. Pierwszy SUV wyposażony w poduszkę powietrzną po stronie kierowcy, wyznaczył nowe standardy w zakresie jazdy po drogach, jakości prowadzenia i komfortu SUV-a. Grand Cherokee z rozstawem osi 105,9 cala wyniosło wyrafinowanie na nowy poziom. Nowe zawieszenie Quadra-Coil miało wielowahaczową konfigurację. Jako opcja oferowany był 5,2-litrowy silnik V-8, a w niektórych modelach dostępna była tylna oś Dana 44.

Jeep Grand Cherokee (WK) trzeciej generacji: 2005-2010.
Całkowicie zmieniony ZJ/WJ, zupełnie nowy Grand Cherokee łączył w sobie moc, luksus i znacznie cichszą, bardziej komfortową jazdę. Inżynierowie Jeepa ciężko pracowali nad podniesieniem klasy samochodu, dodając niezależne przednie zawieszenie z krótkim / długim wahaczem. Gruntowna transformacja była kontynuowana wraz z wprowadzeniem trzech mocnych silników, w tym potężnego 330-konnego silnika HEMI® V-8 o pojemności 5,7 litra. Jeep Grand Cherokee SRT8 z 2006 roku napędzany był w 6,1-litrowym silnikiem HEMI V-8 o mocy 420 KM i momencie obrotowym 420 lb.-ft, posiadał 20-calowe kute obręcze i czterotłoczkowe hamulce Brembo. Dostępny full-time Quadra-Drive II 4x4  zawierał przedni i tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz centralny blokadę mechanizmu różnicowego.

Jeep Grand Cherokee czwartej generacji (WK2): 2011- do teraz.
Po wprowadzeniu całkowicie nowego modelu w 2011 roku i z ponad 4 milionami na koncie sprzedanych samochodów od momentu wejścia na rynek pierwszego Grand Cherokee, Jeep udoskonalił formułę, aby zapewnić idealne połączenie udoskonalonych możliwości drogowych i terenowych z większą oszczędnością paliwa, światowej klasy wnętrzem, eleganckim, nowym nadwoziem oraz wieloma funkcjami z zakresu bezpieczeństwa i technologii. Model Trailhawk został wprowadzony na rynek w 2017 roku z pneumatycznym zawieszeniem Quadra-Lift w standardzie, systemem Quadra-Drive II 4x4, oponami terenowymi oraz pakietem płyt osłonowych podwozia. Nowy Trackhawk był najszybszym i najmocniejszym SUV-em w historii. Mógł się pochwalić 6,2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem HEMI V-8, zmodyfikowanym układem chłodzenia silnika, wysokiej klasy układem hamulcowym Brembo i trybem Launch optymalizującym osiągi na torze.

Niepowtarzalne opcje Mopar dla Jeepa Grand Cherokee L.

Mopar przygotował dla nowego Jeepa Grand Cherokee L rocznik 2021 ofertę ponad 75 fabrycznie zaprojektowanych, sprawdzonych pod względem jakości części i akcesoriów. Pierwszy w historii trzy-rzędowy Grand Cherokee będzie kontynuował swoją tradycję najbardziej znanego SUV-a w historii, z legendarnymi możliwościami 4x4, ulepszonymi własnościami jezdnymi oraz najwyższej klasy stylistyką i kunsztem wykonania wnętrza i nadwozia. Mopar oferuje ponad 500 sprawdzonych części Jeep Performance Parts i akcesoriów do całej gamy Jeepów.

Stworzone specjalnie dla najnowszego Jeepa Grand Cherokee L rocznik 2021, dostępne produkty Mopar będą obejmowały spersonalizowane akcesoria do aktywnego stylu życia, w tym nowe zintegrowane podesty boczne, nowe, uniwersalne dywaniki podłogowe do trzech rzędów oraz maty cargo, nowy system rozrywki dla tylnych siedzeń, plastykowe chlapacze, folię zabezpieczającą, belki poprzeczne bagażnika dachowego, osłony boczne oraz unikatowe 21-calowe koła Mopar. Szczegółowe informacje na temat oferty Mopar dla nowego Jeepa Grand Cherokee L rocznik 2021 zostaną podane tuż przed wprowadzeniem samochodu na rynek. 

W przeciwieństwie do innych ofert na rynku posprzedażnym, części i akcesoria Mopar posiadają pełną gwarancję producenta. Produkty są tworzone przy ścisłej współpracy z marką Jeep, zespołami inżynierskimi i biurami projektowymi ds. rozwoju, testowania i zatwierdzania produktów. Rygorystyczne standardy i dane fabryczne- informacje niedostępne na rynku posprzedażnym- są wykorzystywane do kompleksowego łączenia części i akcesoriów tak, by zapewnić kompletną jednolitość, od właściwego dopasowania, wykończenia i jakości aż po kolor i wygląd każdego produktu.

 

Biuro prasowe Fiat Chrysler Automobiles


POWIĄZANE

Rada Europy przyjmuje ulepszone przepisy o ochronie przed agrofagami roślin Rada...

Główny Inspektor Sanitarny dr n. med. Paweł Grzesiowski przekazał 18.11.2024 pod...

Kwasy tłuszczowe z grupy omega-3 są niezbędne dla naszego zdrowia, a ich supleme...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę