Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Nowy elewator zbożowy w Porcie Świnoujście

29 sierpnia 2016
Nowy elewator zbożowy w Porcie Świnoujście
PAP / Marcin Bielecki

17 tysięcy ton ładunku pomieści nowy elewator zbożowy OT Logistics, który został uruchomiony na Nabrzeżu Chemików w Porcie Świnoujście. Wartość inwestycji to 7,6 mln zł.

Liczymy, że po uruchomieniu nowego elewatora zwiększymy nasze zdolności w obsłudze towarów agro – powiedział w rozmowie z PAP Prezes Zarządu OT Logistics Zbigniew Nowik. "Chcemy dywersyfikować rodzaje przeładunków w naszym porcie, czego efektem jest rosnący udział zbóż w przeładunkach OT Port Świnoujście. W 2014 r. było to 553 tys. ton, a w 2015 r. 646 tys. ton" – dodał.

Nowy magazyn pomieści 17 tys. ton zbóż i innych produktów rolnych. Jego powierzchnia wynosi 4 tys. m2. Rata przeładunkowa Portu Świnoujście to 16 tys. na dobę.

Obecnie w porcie w Świnoujściu trwają prace związane z pogłębieniem toru wewnętrznego do głębokości 14,5 m. Jak zapowiada Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście, zakończenie tej inwestycji planowane jest do końca br. Dzięki pogłębieniu toru możliwe będzie przyjmowanie przez port statków o zanurzeniu 13,5 m, co ma zwiększyć konkurencyjność portu w zakresie obsługiwanych ładunków.

Jak zapowiada Nowik w planach firmy jest rozbudowanie terminalu Agro w Świnoujściu, co wpłynie na zwiększenie przeładunku produktów w porcie. "Jesienią 2017 r. planujemy otwarcie w porcie kolejnego nowoczesnego elewatora zbożowego o docelowym potencjale 85 tys. ton. Szacujemy, że dzięki tej inwestycji przeładunki produktów rolnych w OT Port Świnoujście wzrosną o około 1 mln ton rocznie do ponad 1,5 mln ton" - zapowiedział.

Spółka zamierza w przyszłości wykorzystać teren Basenu Trymerskiego w Świnoujściu do uruchomienia przewozu ładunków z wykorzystaniem żeglugi śródlądowej.

"Obecnie przygotowujemy się do rozpoczęcia w Gdańsku budowy największego na południowym Bałtyku terminala do przeładunku towarów rolnych. Wierzymy, że za 5 lat będziemy mieli 50-proc. udział w przeładunkach agro na Bałtyku, nie licząc portów w Rosji" – zaznacza Nowik.

OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i jednym z największych na południowym wybrzeżu Morza Bałtyckiego w zakresie obsługi ładunków masowych i suchych oraz drobnicy. Jest największą firmą w transporcie śródlądowym w Niemczech Wschodnich i Polsce. Działa głównie w regionie Morza Bałtyckiego, w Niemczech, Belgii, Holandii, Austrii oraz w krajach Europy Środkowo-Wschodniej (m.in. Polska, Czechy, Słowacja, Węgry).

W 2015 r. Grupa OT Logistics wypracowała ponad 752 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 15,6 mln zł. Według przedstawionej w br. strategii Grupa Kapitałowa OT Logistics po 2021 r. chce osiągnąć roczne przychody zbliżone do 1 mld EUR.

(PAP)


POWIĄZANE

Tomasz Ognisty nie ustaje w walce o ziemię dla rolników. V-ce przewodniczący rol...

Współczesne rolnictwo, podobnie jak wiele innych gałęzi gospodarki, musi sprosta...

Świat kasyn internetowych jest niezmiernie ciekawy dla graczy głównie z uwagi na...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę