Cynkomet wprowadza na rynek nową rolniczą przyczepę RM-240, specjalnie zaprojektowaną do przewozu dużych i ciężkich maszyn. Jeszcze w tym roku producent z Czarnej Białostockiej rozszerzy swoją ofertę o przyczepę do przewozu zwierząt.
- RM-240 to innowacyjne rozwiązanie dedykowane rolnikom oraz firmom rolniczym, które potrzebują niezawodnego środka transportu dla swoich maszyn rolniczych, takich jak ciągniki, kombajny czy inne ciężkie urządzenia – mówi Tomasz Awłasewicz, dyrektor Centrum Badawczo – Rozwojowego Technologii Rolniczych Cynkometu. - Produkt ten z pewnością znajdzie zastosowanie w gospodarstwach rolnych o różnej wielkości oraz w firmach zajmujących się wynajmem lub serwisem maszyn rolniczych, gdzie transport takich urządzeń jest codziennym wyzwaniem.
Mocna konstrukcja i bogate wyposażenie
Nowa przyczepa charakteryzuje się solidną konstrukcją, która zapewnia bezpieczeństwo i stabilność podczas transportu nawet dużych i ciężkich maszyn. Wykonana z wysokiej jakości materiałów, jest odporna na uszkodzenia mechaniczne i korozję, co sprawia, że jest to inwestycja na lata. Dodatkowo, przyczepa wyposażona jest w funkcje ułatwiające załadunek i rozładunek, takie jak specjalne rampy czy systemy mocowania oraz poszerzenia pokładu do 3 m - co znacznie zwiększa wygodę i efektywność pracy.
W wersji podstawowej przyczepa wyposażona jest w trzy osie renomowanej marki ADR, na zawieszeniu mechanicznym – resory paraboliczne, instalację hamulcową marki HALDEX z dwoma automatycznymi regulatorami siły hamowania, pneumatyczny hamulec postojowy. Pokład w części przedniej nad obrotnicą wykończony jest blachą ryflowaną, w tylnej części producent zaproponował deski dębowe o grubości 50 mm. Rama wyposażona jest w wysuwane bloczki poszerzenia pokładu; samo poszerzenie uzupełniane jest deskami przenoszonymi ze środkowej części pokładu.
- Do mocowania ładunku służy 14 siedmiotonowych uchwytów, chowanych w pokładzie tylnym oraz wzmocnione wycięcia w obrzeżu z prętami mocującymi o nośności pięciu ton na punkt – po dziewięć na stronę. Maszyna wyposażona jest w ledowe oświetlenie drogowe i bliźniacze ogumienie na 17,5 calowych felgach, które zapewnia odpowiednią nośność oraz niskie położenie pokładu ładunkowego. Cała rama przyczepy jest oczywiście cynkowana ogniowo, co znacznie zwiększa jej potencjalną żywotność – wymienia dyrektor Awłasewicz.
Jako opcje wyposażenia dostępne są między innymi: tylne hydraulicznie rozkładane rampy najazdowe z hydrauliczną regulacją rozstawu – zasilanie z ciągnika, hydraulicznie rozkładane tylne nóżki podporowe – mechaniczne w wyposażeniu standardowym, wciągarka hydrauliczna o uciągu 9 ton – zasilanie z ciągnika, przednia demontowana ściana lub kratownica – opcja do przewozu bel. Inne opcje – do indywidualnego ustalenia z klientem.
Pod potrzeby klienta
- Już wcześniej Cynkomet wprowadził do swojej oferty maszyny na zamówienie – naczepy i przyczepy drogowe maszynowe, konfigurowane pod potrzeby klienta – wyjaśnia Tomasz Awłasewicz. - RM-240 jest rozszerzeniem oferty w zakresie maszynowych przyczep rolniczych. Z uwagi na nasze doświadczenie w tego typu pojazdach - nowa przyczepa nie jest dla nas szczególnym wyzwaniem technologicznym, lecz naturalnym rozwinięciem oferty.
Zastosowane w nowej maszynie rozwiązania konstrukcyjne zapożyczone są z rozwiązań stosowanych w transporcie drogowym. Możliwe jest także wykonanie tej przyczepy w wersji drogowej na osiach z zawieszeniem pneumatycznym i systemami EBS i TPMS.
- Pomimo, że sytuacja na rynku maszyn rolniczych jest nadal trudna, Cynkomet stawia na rozwój licząc na poprawę tej sytuacji w relatywnie niedalekiej przyszłości – ocenia dyrektor Awłasewicz. - Dlatego cały czas prowadzimy prace rozwojowe nad nowymi produktami oraz nad modernizacją posiadanych w ofercie maszyn oraz ich dostosowaniem do zmieniających się wymogów rynku. W najbliższej przyszłości planujemy także poszerzenie tej oferty o nową przyczepę do przewozu zwierząt na zawieszeniu hydraulicznym, umożliwiającym opuszczenie tylnej części pokładu do poziomu gruntu – dla ułatwienia załadunku trzody. Premiera tej maszyny planowana jest jeszcze w tym roku.
oprac, e-red, ppr.pl