Dwie nowe przyczepy wprowadza do swojej oferty producent maszyn rolniczych Cynkomet z Czarnej Białostockiej. Urządzenia uzyskały już homologację i są dopuszczone do ruchu drogowego.
Przyczepy rolnicze Cynkometu przeznaczone są do transportu płodów rolnych oraz wszelkich materiałów sypkich i objętościowych. Jednym z dwóch nowym modeli, jakie firma obecnie wprowadza na rynek jest skorupowa przyczepa T-617/4.
- To odświeżona i udoskonalona wersja przyczepy produkowanej jeszcze w latach 90 przez naszego poprzednika - Fabrykę Maszyn Rolniczych Biafamar w Czarnej Białostockiej, która była pierwowzorem dla większości pierwszych tego typu przyczep produkowanych w Polsce – mówi Mariusz Dąbrowski, prezes Cynkometu.
Jest to jednocześnie pierwsza z serii przyczep typu tandem, które Cynkomet planuje wprowadzić do oferty do końca 2018. Oprócz ramy dolnej i kilku mniejszych elementów zabezpieczonych przed korozją przy pomocy technologii ocynku ogniowego, przyczepa wyposażona jest również w markowe podzespoły - osie, pneumatykę i hydraulikę oraz ogumienie. Skrzynia ładunkowa z wywrotem do tyłu ma pojemność 18,8 m3.
- Przyczepy typu tandem ze sztywnym zaczepem stają się coraz bardziej popularne ze względu na dużo łatwiejsze manewrowanie i lepsze dociążenie kół ciągnika, co w efekcie zwiększa jego uciąg – mówi Łukasz Chełmiński, dyrektor ds. eksportu maszyn rolniczych Cynkometu. - Główną i charakterystyczną zaletą przyczep skorupowych jest ich szczelność, co pozwala je z powodzeniem zastosować zarówno do materiałów sypkich, jak i np. do zbioru roślin okopowych. Mniejsza ilość zastosowanych elementów konstrukcyjnych wpływa również na większą bezawaryjność tego typu przyczep.
Druga nowość to przyczepa dwuosiowa z wywrotem trójstronnym T-104/7 o ładowności 12 ton - hybryda dwóch innych przyczep Cynkometu - 14-tonowej i 9-tonowej.
- Przyczepy dwuosiowe pomimo utrudnionego manewrowania i cofania, to nadal przyczepy najczęściej używane w polskich gospodarstwach – mówi Łukasz Chełmiński. - Są one często przystosowane do łączenia w zestawy i nie wymagają ciągnika o dużej mocy, a dodatkowo zazwyczaj posiadają ogromną zaletę w postaci trójstronnego wywrotu. Skrzynia wyposażona w burty pozwala również na prosty ich demontaż w dowolnej konfiguracji i zastosowanie przyczepy np. do przewozu balotów.
Dodatkowo- wykorzystanie zawieszenia rodem z przyczepy o ładowności 14 ton gwarantuje wytrzymałości konstrukcji.
- Ciekawostką jest na pewno bardzo solidny dyszel typu „Y” z podwójną płytą wzmacniającą oraz wymiennym okiem zaczepu, który został przebadany i homologowany z przeznaczeniem do przyczep o ładowności nawet 18 ton – dodaje Łukasz Chełmiński. - Oznacza to, że może on zostać zastosowany w każdej z przyczep marki Cynkomet (w opcji są trzy różne wersje wymiarowe).
Nowa przyczepa wyposażona została także w ergonomiczne klamki ścian bocznych, dzięki którym ich otwarcie nie wymaga dużego nakładu siły.
Oferta przyczep Cynkomet obejmuje ładowności od 3,5 do 14 ton. Są to zarówno przyczepy jednoosiowe, dwuosiowe oraz typu tandem. Obecnie cała gama tych przyczep jest w trakcie modernizacji, polegającej na zastosowaniu coraz lepszych podzespołów oraz zwiększeniu ilości elementów ocynkowanych ogniowo, dzięki czemu producent może zaproponować 5-letnią gwarancję na elementy ocynkowane, co jest głównym wyróżnikiem marki na rynku polskim oraz zagranicznym.
- Wkrótce wprowadzimy do naszej oferty przyczepy niemal w 100 proc. ocynkowane ogniowo, co z pewnością stanie się ewenementem nawet na skalę światową – zapowiada producent.
Biuro prasowe Cynkomet