Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Nowe ocynkowane przyczepy z Cynkometu

1 sierpnia 2018
Nowe ocynkowane przyczepy z Cynkometu

Dwa nowe typy 14-tonowych przyczep wprowadza na rynek Cynkomet z Czarnej Białostockiej. Premiera maszyn będzie miała miejsce na wrześniowych targach  Agro Show 2018.

Przyczepy Cynkometu mają wszechstronne zastosowanie w gospodarstwach rolnych. Najczęściej są one przeznaczone do  transportu płodów rolnych oraz wszelkich materiałów sypkich i objętościowych. Jednym z dwóch nowych modeli, jakie proponuje firma rolnikom jest  tandemowa przyczepa burtowa z wywrotem trójstronnym  T-617/5.

Tandem z burtą

- Jest to połączenie naszych dwóch największych przyczep - dwuosiowej obrotnicowej przyczepy burtowej T-149 i tandemowej przyczepy skorupowej T-617/4 – mówi Łukasz Chełmiński, dyrektor ds. eksportu maszyn rolniczych Cynkometu. – Przyczepy typu tandem są dużo łatwiejsze w manewrowaniu i cofaniu, oraz w porównaniu do nadal popularniejszych przyczep obrotnicowych,  lepiej dociążają oś napędową ciągnika.   

Przyczepa o ładowności 14 ton wyposażona jest w skrzynię o pojemności 12,5 m. sześć., z możliwością zwiększenie jej do 18,5 m. sześć. poprzez zastosowanie dodatkowych  nadstaw, co pozwala w pełni wykorzystać ładowność przyczepy podczas transportu płodów rolnych.

- Zastosowaliśmy nowoczesne resorowanie paraboliczne,  a także osie jezdne renomowanej marki ADR – mówi konstruktor Krzysztof Kołodko. - Do wykonania pneumatycznej instalacji hamulcowej użyto podzespołów firmy Haldex, rodem z transportu ciężarowego (istnieje opcja zamontowania hamulców hydraulicznych). Skrzynia ładunkowa ma 2,42 m szerokości paletowej oraz długość 5,13 m. Wywrót na trzy strony jest realizowany przez pięciostopniowy teleskopowy siłownik hydrauliczny.

Nowa przyczepa seryjnie jest wyposażona w ogumienie o rozmiarze 385/65R22,5, z możliwością wyposażenia w opony 500/60R22,5,  co umożliwia poruszanie się nawet w bardzo trudnych warunkach polowych.

Rama przyczepy składa się z solidnych, grubościennych profili stalowych tworzących zwartą i jednocześnie wytrzymałą konstrukcję, zdolną do przenoszenia znacznych obciążeń, co potwierdzają komputerowe metody symulacji obciążeń i testy wytrzymałościowe.

Wszystkie elementy metalowe przyczepy z Czarnej Białostockiej zostały ocynkowane ogniowo, co wyróżnia ją spośród konkurencyjnych pod względem odporności na korozję.

- Przyczepa Cynkometu w standardzie posiada wyjścia pneumatyczne, elektryczne i hydrauliczne do podłączenia  kolejnej przyczepy – dodaje konstruktor. - Jest też możliwość wyposażenia jej w plandekę rolowaną ze stelażem, a także podest roboczy. Do listy wyposażenia dodatkowego należy również koło zapasowe, zaczep tylny  (ręczny lub automatyczny), rynna do szybra zsypowego.

18 bel na przyczepie  

Kolejna „czternastka” w ofercie Cynkometu to trzyosiowa przyczepa do bel T-608/3.

- Ta wydłużona przyczepa jest rozwinięciem świetnie sprzedającego się modelu T-608/2 – mówi główny konstruktor Cynkometu, Adrian Borys. -  Całkowita długość nowego modelu to niemal 12m, długość platformy ładunkowej to 9,3 m, a przestrzeń ładunkowa pomiędzy drabinami to aż 10 m z możliwością przedłużenia do 11m, co daje możliwość załadunku 18 szt. bel na jednym poziomie. Szerokość platformy pomiędzy rantami bocznymi to ponad 2,4 m, co pozwala na używanie przyczepy do transportu palet.

Wzdłuż bocznych krawędzi platformy zastosowano ranty zabezpieczające ładunek przed przemieszczaniem się na boki, a dodatkowym zabezpieczeniem jest seria uchwytów do pasów wzdłuż bocznych krawędzi platformy.

- Podobnie jak w sprawdzonej konstrukcji przyczepy T-608/2 rama przyczepy T-608/3 została wykonana z profili zamkniętych, które przy takiej samej wytrzymałości na zaginanie, wykazują znacznie wyższą wytrzymałość na skręcanie w porównaniu do coraz powszechniej stosowanych belek o przekroju dwuteowym – dodaje Adrian Borys. - Ma to szczególne znaczenie dla pojazdów poruszających się w bardzo trudnych warunkach polowych.

Również w tym przypadku, prawie wszystkie elementy konstrukcji przyczepy  zostały ocynkowane ogniowo, co jest najlepszym zabezpieczeniem antykorozyjnym.

- W przyczepie zastosowano trzy osie o przekroju belki 90 mm, które zapewniają  duży zapas nośności i duże hamulce (400x80), spełniające wymagania europejskich regulaminów – podkreśla  Tomasz Awłasewicz,  Dyrektor Centrum-Badawczo Rozwojowego Technologii Rolniczych Cynkometu, w którym będą produkowane nowe przyczepy. – Również ten model wyposażony jest w zawieszenie z resorami parabolicznymi – pojedynczym resorem na osi przedniej i w układzie tandem na osiach tylnych. Z kolei możliwość wymiany ogumienia na szersze (do 600 mm) jest bardzo istotna w przypadku użytkowania przyczepy np. na podmokłych terenach.

Cynkomet, który na wrzesień planuje zakończenie wartej 22,4 mln inwestycji w Centrum Badawczo-Rozwojowe ma w planach produkcję kolejnych innowacyjnych maszyn i urządzeń.

- Aktualnie prowadzone są prace konstrukcyjne m.in. nad nowym typem rozrzutnika, który z pewnością znajdzie swoich odbiorców w Polsce i na świecie – zapowiada Mariusz Dąbrowski, prezes Cynkometu. - Prace, jakie obecnie prowadzimy, i które będą kontynuowane przez najbliższe lata diametralnie zmienią naszą działalność, wprowadzając nas w nowy etap rozwoju.

 

Biuro prasowe Cynkomet


POWIĄZANE

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...

Świadczenie 500 plus, a od początku 2024 roku podwyższone do 800 plus, wypłacane...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę