Jak podaje PLMA, niemieccy detaliści spożywczy odnotowali wzrost sprzedaży w 2020 r. Chociaż liczba wizyt w sklepach spadła, średnia kwota dokonywanych zakupów znacznie wzrosła. Niemiecki Instytut Handlu Detalicznego (EHI) stwierdził, że na tym zjawisku skorzystały zwłaszcza supermarkety. W Niemczech dyskonty spożywcze zwiększyły przychody średnio o 5,6% w porównaniu z poprzednim rokiem, podczas gdy sprzedaż supermarketów wzrosła o 13,1%.
Wśród niemieckich dyskontów Lidl ma największy udział w rynku z 27% i sprzedażą na poziomie 21,6 mld euro (2020 r.) w około 2300 sklepach. Aldi Süd i Nord posiadające odpowiednio 2000 i 2200 sklepów wygenerowały odpowiednio 16,4 i 12,2 mld euro.
Netto-Marken-Discount osiągnął sprzedaż 14,6 mld euro w 4200 sklepach, a Penny 8,1 mld euro dzięki 2200 sklepom.
Forum Mleczarskie