OPOLAGRA_2025

Napęd hydrauliczny kół BLACK BRUIN – jak działa najsilniejszy pomocnik w transporcie leśnym

8 czerwca 2025
Napęd hydrauliczny kół BLACK BRUIN – jak działa najsilniejszy pomocnik w transporcie leśnym

W trudnym terenie leśnym, gdzie stabilność, siła uciągu i niezawodność są kluczowe, napęd hydrauliczny kół - BLACK BRUIN stanowi przełomowe rozwiązanie dla nowoczesnych przyczep leśnych. Dzięki zastosowaniu silników hydraulicznych zintegrowanych z piastami kół oraz innowacyjnym funkcjom, napęd BLACK BRUIN stosowany w maszynach FAO FAR zapewnia niezrównaną efektywność i bezpieczeństwo transportu drewna.

Jak działa napęd hydrauliczny BLACK BRUIN?

Serce systemu stanowią silniki hydrauliczne BB5 lub B250, które są zintegrowane bezpośrednio z piastami kół przyczepy. Dzięki temu rozwiązaniu, napęd uruchamia się natychmiastowo po naciśnięciu przycisku lub pod wpływem ruchu minijoysticka, zapewniając pełną kontrolę nad ruchem przyczepy. W czasie przejazdów bez użycia napędu, w przeciwieństwie do przestarzałego napędu mechanicznego, system nie generuje oporu – nie poruszają się żadne elementy poza łożyskami, nie generuje się ruchu oleju w instalacji, co minimalizuje zużycie energii i zwiększa efektywność pracy. Ciągnik rolniczy z zestawem do zrywki i podwozu drewna FAO FAR wyposażonym w napędy hydrauliczne może bezpiecznie poruszać się z prędkością do 50 km/h

Dodatkowo, napęd hydrauliczny BLACK BRUIN w przyczepach lesnych FAO FAR przyczepach leśnych FAO FAR może być wyposażony w hamulce bębnowe, które zwiększają skuteczność hamowania zarówno w wymagającym terenie, jak i podczas przejazdów na drogach, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo podczas transportu drewna.

Zasilanie i kompatybilność

Układ napędowy BLACK BRUIN do zasilania wykorzystuje pompę służącą również do zasilania żurawia leśnego. Cały zespół napędowy znajduje się na przyczepie, co umożliwia szybkie i łatwe agregowanie z różnymi ciągnikami. Dzięki temu rozwiązaniu, przyczepa staje się bardziej uniwersalna i elastyczna w użytkowaniu od wersji wyposażonej w napęd mechaniczny.

Sterowanie

Firma FAO FAR oferuje dwie możliwości sterowania napędem hydraulicznym w przyczepie leśnej. Pierwsza opcja to przewodowy pilot wyposażony w potencjometr do regulacji prędkości jazdy oraz dwa guziki – przód i tył. Druga, rekomendowana opcja to zintegrowane sterowanie minijoystickami zabudowanymi w podłokietnikach ciągnika. W opcji tej do proporcjonalnego sterowania napędem używamy te same joysticki co do pracy żurawiem. Dzięki temu podczas układania stosu możemy podnieść łapy i „przepchnąć” traktor napędami bez odrywania rąk od joysticków i bez obracania fotela.

Zalety napędu hydraulicznego BLACK BRUIN

  • Natychmiastowe uruchomienie: Napęd włącza się natychmiast po naciśnięciu przycisku, bez konieczności zatrzymywania, zapewniając pełną kontrolę nad sterowaniem przyczepą.
  • Brak oporu w czasie jazdy bez napędu: Podczas przejazdów bez użycia napędu, system nie generuje oporu, co zwiększa efektywność transportu.
  • Brak ruchomych elementów poza łożyskami: W czasie jazdy bez napędu, nie poruszają się żadne elementy poza łożyskami, co minimalizuje zużycie energii i zwiększa trwałość systemu.
  • Hamulce bębnowe: Dodatkowe wyposażenie w hamulce bębnowe zwiększa skuteczność hamowania, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo.
  • BLACK BRUIN
  • Kompatybilność z różnymi ciągnikami: Dzięki zasilaniu z pompy żurawia leśnego i umiejscowieniu napędu na przyczepie, system jest kompatybilny z różnymi modelami ciągników. W odróżnieniu od przyczep z napędem mechanicznym nie potrzeba montować pompy na przodzie ciągnika i przeciągać przewodów do maszyny, ponieważ tylny wał WOM nie jest wykorzystywany jedynie do napędzania kół
  • Niski koszt eksploatacji: system jest dużo prostszy i posiada mniej elementów mogących ulec awarii niż w przypadku napędu mechanicznego

Zastosowanie w transporcie leśnym

Napęd hydrauliczny BLACK BRUIN znajduje szerokie zastosowanie w  koparkach, wozach asenizacyjnych, przyczepach rolniczych, ale również w transporcie leśnym, szczególnie w przypadku forwarderów, oraz przypadku przyczep leśnych o ładowności powyżej 10 ton. Dzięki zwiększonej trakcji i efektywności, przyczepy te mogą poruszać się w trudnym terenie leśnym, gdzie tradycyjne metody transportu byłyby niewystarczające. Obecnie około 70% profesjonalnych przyczep leśnych FAO FAR o ładowności powyżej 10 ton jest zamawianych z napędem hydraulicznym kół BLACK BRUIN.

Podsumowanie

Napęd hydrauliczny kół BLACK BRUIN to innowacyjne rozwiązanie, które rewolucjonizuje transport leśny. Dzięki zaawansowanej technologii, niezawodności i łatwej kompatybilności z różnymi ciągnikami, stanowi on niezastąpiony element nowoczesnych przyczep leśnych. Jeśli szukasz efektywnego i bezpiecznego sposobu transportu drewna w trudnym terenie, przyczepa leśna FAO FAR wyposażona w napęd hydrauliczny BLACK BRUIN jest rozwiązaniem, które spełni Twoje oczekiwania.

oprac, e-red, ppr.pl


POWIĄZANE

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. Syst...

Ruszył sezon pełen wyzwań i szans dla pszczelarzy Tegoroczny sezon miodowy rozpo...

Prezydent Andrzej Duda zaprosił na spotkanie Prezydenta elekta Karola Nawrockieg...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę