W trudnym terenie leśnym, gdzie stabilność, siła uciągu i niezawodność są kluczowe, napęd hydrauliczny kół - BLACK BRUIN stanowi przełomowe rozwiązanie dla nowoczesnych przyczep leśnych. Dzięki zastosowaniu silników hydraulicznych zintegrowanych z piastami kół oraz innowacyjnym funkcjom, napęd BLACK BRUIN stosowany w maszynach FAO FAR zapewnia niezrównaną efektywność i bezpieczeństwo transportu drewna.
Serce systemu stanowią silniki hydrauliczne BB5 lub B250, które są zintegrowane bezpośrednio z piastami kół przyczepy. Dzięki temu rozwiązaniu, napęd uruchamia się natychmiastowo po naciśnięciu przycisku lub pod wpływem ruchu minijoysticka, zapewniając pełną kontrolę nad ruchem przyczepy. W czasie przejazdów bez użycia napędu, w przeciwieństwie do przestarzałego napędu mechanicznego, system nie generuje oporu – nie poruszają się żadne elementy poza łożyskami, nie generuje się ruchu oleju w instalacji, co minimalizuje zużycie energii i zwiększa efektywność pracy. Ciągnik rolniczy z zestawem do zrywki i podwozu drewna FAO FAR wyposażonym w napędy hydrauliczne może bezpiecznie poruszać się z prędkością do 50 km/h
Dodatkowo, napęd hydrauliczny BLACK BRUIN w przyczepach lesnych FAO FAR przyczepach leśnych FAO FAR może być wyposażony w hamulce bębnowe, które zwiększają skuteczność hamowania zarówno w wymagającym terenie, jak i podczas przejazdów na drogach, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo podczas transportu drewna.
Układ napędowy BLACK BRUIN do zasilania wykorzystuje pompę służącą również do zasilania żurawia leśnego. Cały zespół napędowy znajduje się na przyczepie, co umożliwia szybkie i łatwe agregowanie z różnymi ciągnikami. Dzięki temu rozwiązaniu, przyczepa staje się bardziej uniwersalna i elastyczna w użytkowaniu od wersji wyposażonej w napęd mechaniczny.
Firma FAO FAR oferuje dwie możliwości sterowania napędem hydraulicznym w przyczepie leśnej. Pierwsza opcja to przewodowy pilot wyposażony w potencjometr do regulacji prędkości jazdy oraz dwa guziki – przód i tył. Druga, rekomendowana opcja to zintegrowane sterowanie minijoystickami zabudowanymi w podłokietnikach ciągnika. W opcji tej do proporcjonalnego sterowania napędem używamy te same joysticki co do pracy żurawiem. Dzięki temu podczas układania stosu możemy podnieść łapy i „przepchnąć” traktor napędami bez odrywania rąk od joysticków i bez obracania fotela.
Napęd hydrauliczny BLACK BRUIN znajduje szerokie zastosowanie w koparkach, wozach asenizacyjnych, przyczepach rolniczych, ale również w transporcie leśnym, szczególnie w przypadku forwarderów, oraz przypadku przyczep leśnych o ładowności powyżej 10 ton. Dzięki zwiększonej trakcji i efektywności, przyczepy te mogą poruszać się w trudnym terenie leśnym, gdzie tradycyjne metody transportu byłyby niewystarczające. Obecnie około 70% profesjonalnych przyczep leśnych FAO FAR o ładowności powyżej 10 ton jest zamawianych z napędem hydraulicznym kół BLACK BRUIN.
Napęd hydrauliczny kół BLACK BRUIN to innowacyjne rozwiązanie, które rewolucjonizuje transport leśny. Dzięki zaawansowanej technologii, niezawodności i łatwej kompatybilności z różnymi ciągnikami, stanowi on niezastąpiony element nowoczesnych przyczep leśnych. Jeśli szukasz efektywnego i bezpiecznego sposobu transportu drewna w trudnym terenie, przyczepa leśna FAO FAR wyposażona w napęd hydrauliczny BLACK BRUIN jest rozwiązaniem, które spełni Twoje oczekiwania.
oprac, e-red, ppr.pl