Jurorzy konkursu „Niech Świat Pozna Twoje Piwo!” wybrali najlepsze piwa domowe 2025 roku. W oparciu o ich receptury rzemieślniczy Browar PINTA stworzy cztery piwa, które w ramach serii „Zwycięskie 2025” trafią do szerokiej dystrybucji sieci sklepów Lidl Polska.
Najlepszy Foreign Extra Stout – czarne i wytrawne angielskie piwo górnej fermentacji – opracował Artur Pasieczny z Warszawy. Tuż za nim znaleźli się Kacper Specyał z Kiekrza i Damian Wada z Olkusza.
W oryginalnej kategorii Hazy IPA z polskim chmielem jurorzy najwyżej ocenili piwo Fabiana Wojciecha z Dębińca, który za swoje Single Hop West Coast Double IPA stał już na trzecim stopniu podium w 2023 roku. Na drugim miejscu za Hazy IPA z polskim chmielem znalazł się Piotr Konieczny z Chorzowa, a na trzecim Mateusz Woronowski z Gliwic.
W rześkim i chmielowym stylu Double Cold IPA wygrał Jakub Staroń z Kielc, dołączając do grona multimedalistów Konkursu; w 2024 roku był trzeci w kategorii Foggy IPA. W gronie tegorocznych laureatów znaleźli się też: drugi Marcin Jochimczyk z Warszawy i trzeci Mateusz Sawa ze Szczytna.
Zwycięskie piwo w stylu Maibock – bardziej pijalnym niż tradycyjny koźlak – uwarzył Marcin Bukała z Rzeszowa. Drugie miejsce w tej kategorii zajął Michał Kocielnik z Warszawy, a trzecie Bartłomiej Kudłacik z Wrocławia.
W ramach jubileuszowej V edycji konkursu „Niech Świat Pozna Twoje Piwo!” piwowarzy domowi zgłosili 133 piwa. Najlepsze z nich wybierało 20 doświadczonych sędziów.
– Poziom zgłoszonych piw był bardzo wysoki, więc jesteśmy podekscytowani perspektywą współpracy ze zwycięzcami i warzeniem czterech nowych piw. Tym bardziej, że kategorie z tegorocznej edycji zapowiadają różnorodne i interesujące doświadczenia zarówno dla piwowarów, jak i konsumentów – mówi Ziemowit Fałat, szef konkursowego jury oraz współzałożyciel i współwłaściciel Browaru PINTA.
Konkurs dla piwowarów domowych „Niech Świat Pozna Twoje Piwo!” jest wspólną inicjatywą Browaru PINTA i Lidl Polska, zapoczątkowaną w 2021 roku.
Najlepsze piwa z każdej kategorii sukcesywnie będą pojawiać się w sklepach Lidl Polska w okresie od maja do listopada tego roku. Premierowym piwem będzie Zwycięskie 2025 Foreign Extra Stout.
Autorzy zwycięskich receptur dodatkowo zdobyli nagrodę pieniężną w wysokości 2000 zł netto. Piwowarzy z drugich miejsc otrzymali bon o wartości 500 zł na zakupy piwowarskie w sklepie Browamator.pl, a z trzecich – taki sam bon o wartości 250 zł. Wszyscy piwowarzy domowi, którzy stanęli na podium, dostali też dyplomy i zestawy gadżetów z Browaru PINTA.
Wszyscy uczestnicy Konkursu otrzymają kopie metryczek sędziowskich z oceną zgłoszonych przez nich piw.
Na zdjęciach: Prace Jury Konkursu PINTY i Lidl Polska podczas jego V edycji.
oprac, e-red, ppr.pl