W kilku miastach Polski prowadzona jest kampania "Odpoczywaj na wsi". Jest to promocja wsi jako miejsca, gdzie turyści mogą poczuć atmosferę polskich tradycji kulturalnych i kulinarnych - powiedział PAP wiceminister rolnictwa Rafał Romanowski.
Kampania prowadzona jest podczas imprez targowo-turystycznych w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Gdańsku, Opolu oraz w Szczecinie. Na stoiskach zorganizowanych przez resort rolnictwa prezentowana jest szeroka oferta gospodarstw agroturystycznych, zagród edukacyjnych, a także innych form wypoczynku na obszarach wiejskich.
Dla ministerstwa rolnictwa ważne jest kreowanie pozytywnego wizerunku obszarów wiejskich jako miejsca dla turystów, które oferuje zróżnicowane i całoroczne atrakcje. Agroturystyka staje się coraz bardziej cenioną formą wypoczynku mieszkańców miast - zapewnił wiceminister.
Inauguracja projektu odbyła się na Międzynarodowych Targach Turystycznych TT Warsaw, w listopadzie ub.r. Podczas jednego z najważniejszych turystycznych wydarzeń w Polsce, ekspozycja resortu otrzymała wyróżnienie specjalne od Dziennikarzy i MT Targi Polska na najbardziej oryginalne i profesjonalne stoisko targowe „Homo Turisticus”.
Kolejne kampanie "odpoczywaj na wsi" odbyły się na Targach Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON w Poznaniu, które odbyły się w lutym tego roku; na Międzynarodowych Targach Turystycznych TT Wrocław w lutym tego roku; w W Łodzi podczas Targów Regiony Turystyczne, Na Styku Kultur w marcu br.
Podczas Festiwalu Turystyki i Czasu Wolnego Free Time w Gdańsku Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi otrzymało nagrodę w konkursie „Mercurius Gedanensis” za najlepszą kampanię promocyjną prezentowaną przez wystawców.
Obsługę merytoryczną stoiska oraz seminariów zapewnia Polska Federacja Turystyki Wiejskiej „Gospodarstwa Gościnne”.
(PAP)