– Poprzedni rok zamknęliśmy przychodem na poziomie 4,5 mld zł. Skupiliśmy od rolników blisko 2 mld litrów mleka, a w 2021 r. przewidujemy dalszy wzrost o 3-5% – powiedział Edmund Borawski, Prezes Zarządu mleczarni Mlekpol (SM).
Dzisiaj spółdzielnię tworzy 2800 wykwalifikowanych pracowników zatrudnionych w 13 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest ok. 5,5 milionów litrów mleka dziennie od 9 tys. dostawców oraz 4 miliony płynnej serwatki.
Polska jest znaczącym graczem na rynku europejskiego mleczarstwa. Udział eksportu w sprzedaży Mlekpol (SM) wyniósł ponad 25% i firma spodziewa się dalszego wzrostu w 2021 roku.
– Zagraniczni konsumenci doceniają jakość i walory smakowe naszych produktów. W ubiegłym roku wyeksportowaliśmy o 50% więcej produktów mleczarskich do Chin niż w analogicznym okresie – wyjaśnia Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlowy mleczarni Mlekpol (SM). – Aktualnie, oprócz krajów UE, współpracujemy bardzo ściśle z większością krajów Azji południowo-wschodniej, krajami Afryki i Bliskiego Wschodu, a nawet Dominikaną.
Zapotrzebowanie na świecie na produkty mleczarskie z Polski jest duże. W rozwoju eksportu pomaga nowo wybudowany Zakład Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich. To największa inwestycja w historii Mlekpol (SM) i jeden z najnowocześniejszych tego typu zakładów w Europie. Umożliwia on wyprodukowanie blisko 220 ton sproszkowanego mleka i serwatki w ciągu doby.
Forum Mleczarskie