– Rynek serków homogenizowanych w swoich strukturach jest od lat niezmienny – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM). – Na rynku galanterii mleczarskiej króluje ten, o smaku waniliowym. Oczywiście pojawiły się także inne smaki takie jak: truskawkowy, brzoskwiniowy lub czekoladowy, ale cieszą się one zdecydowanie mniejszą popularnością wśród konsumentów. Klienci poszukują naturalnych składników. Zwracają uwagę na jak najmniejszą zawartość cukru i innych dodatków. Stąd rosnące zainteresowanie serkami homogenizowanymi naturalnymi, choć jak wspomniałam nie tak duże, jak tymi o smaku waniliowym. Dynamicznie rozwija się segment serków dla najmłodszych, również dzięki nowym wygodnym formom opakowań do tzw. kieszonki.
– Co się zmieniło w ciągu ostatnich kilku lat? Wzrosła świadomość konsumencka. Klienci czytają etykiety. Wybierają te wyroby, których skład jest najbardziej naturalny. Liczy się dobry surowiec i jak najmniejsza ilość dodatków – podkreśla Ewa Gromadzka.
– Ostatnie lata to czas produktów regionalnych. Mlekpol (SM) ma w swojej ofercie kultowy już serek homogenizowany o smaku waniliowym – Rolmlecz. Marka ma już ponad 40 lat i niezmiennie cieszy się uznaniem konsumentów. Wyjątkowa receptura i technologia produkcji czynią go unikalnym. Niepowtarzalne jest również opakowanie serka waniliowego Rolmlecz. W ciągu 40 lat przechodziło jedynie subtelne zmiany szaty graficznej. Serek waniliowy Rolmlecz znany był przede wszystkim na Mazowszu. Teraz to się zmienia. Rozszerzyliśmy dystrybucję serka homogenizowanego na pozostałe części kraju. Zwiększyliśmy także zasięg sprzedaży, nasze serki pojawiły się w jednej z sieci dyskontów. Wyszliśmy naprzeciw konsumentom, którzy od lat udowadniają swoją lojalność wobec serka waniliowego Rolmlecz. Potocznie zwany serkiem z krówką, Rolmlecz wciąż znakomicie się sprzedaje. Niebawem na rynku pojawią się serki z dodatkiem laski wanilii – wskazuje nasza rozmówczyni.
– Wysoka jakość naszych produktów to najlepsza rekomendacja dla handlowców. Nasze wyroby nie leżą długo na sklepowych półkach. Klienci ich wręcz poszukują. Przykładem mogą być właśnie serki homogenizowane Rolmlecz, szczególnie ten o smaku waniliowym. Jesteśmy także aktywni w działaniach prosprzedażowych. Nasze relacje z partnerami handlowymi są bardzo dobre. Jesteśmy otwarci na współpracę. Część budżetu przeznaczamy na działania marketingowe w miejscach zakupów – dodaje Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).
Forum Mleczarskie