Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Misja gospodarcza polskich mleczarzy promuje swoje wyroby w Chinach

22 listopada 2018
Misja gospodarcza polskich mleczarzy promuje swoje wyroby w Chinach

W Chinach przebywa misja gospodarcza przedstawicieli polskich producentów mleka i wyrobów mlecznych, by promować polskie wyroby mleczarskie i zwiększenia ich eksportu do tego kraju - poinformowała Polska Izba Mleka.

Misja gospodarcza przedstawicieli polskiej branży mleczarskiej odbywa się w ramach realizowanego programu Mleczne Skarby finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mleka. Bierze w niej udział 11 przedstawicieli polskiej branży mleczarskiej.

Polska Izba Mleka, organizacja zrzeszająca największych producentów i przetwórców mleka w Polsce, od wielu lat prowadzi działania promocyjne mające za zadanie wzmocnienie wizerunku mleka i wyrobów mlecznych z Polski wśród chińskich konsumentów. Misja jest kolejnym krokiem i wyjątkową okazją na bezpośrednie zaprezentowanie oferty polskich producentów, a także na nawiązanie bezpośredniego kontaktu i nowych, owocnych relacji biznesowych.

Polskie produkty mleczne obecne są na chińskim rynku od dłuższego czasu, niemniej potencjał Chin jest w tym zakresie ogromny i wciąż jeszcze nie do końca wykorzystany - zauważa Izba.

Misją objęte są trzy miasta prężnie rozwijającego się biznesu chińskiego: Pekin, Szanghaj i Chengdu.

W pierwszym dniu misji odbyło się m.in. spotkanie w Pekinie z przedstawicielami rynku chińskiego poprzedzone prezentacją polskiego sektora mleka i charakterystyki polsko-chińskiej wymiany handlowej. W rozmowach z polskimi przedsiębiorcami uczestniczyło około 30 firm, przedstawicieli zarówno firm już importujących, jak i zainteresowanych importem produktów mlecznych z Polski. Byli także przedstawiciele sieci handlowych, dystrybutorzy, hurtownicy, producenci wyrobów bazujących na produktach mlecznych.

Projekt „Mleczne skarby – udział w misjach” realizowany przez Polska Izbę Mleka jest finansowany od 2018 r. ze środków Funduszu Promocji Mleka. Jest on kontynuacją programu Mleczne Skarby, informacyjno-promocyjnego Trade Milk, finansowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej, krajowego budżetu oraz Funduszu Promocji Mleka.

Polska do Chin eksportuje m.in. mleko, maślankę sery i serwatkę. Najważniejszym produktem żywnościowym wywożonym do tego kraju jest serwatka. W 2017 r. sprzedano jej za ok. 26 mln euro (w 2016 r - za 17 mln euro). W pierwszych ośmiu miesiącach tego roku do Chiny kupiły od nas m.in. 22,7 tys. ton serwatki o wartości 16,8 mln euro i 26,5 tys. ton mleka o wartości ok. 11 mln euro.

 

Anna Wysoczańska (PAP)


POWIĄZANE

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...

Świadczenie 500 plus, a od początku 2024 roku podwyższone do 800 plus, wypłacane...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę