OPOLAGRA_2025

Minister Bańka: polska turystyka najbardziej dynamiczną dziedziną gospodarki

19 września 2017
Minister Bańka: polska turystyka najbardziej dynamiczną dziedziną gospodarki

Polska turystyka to najbardziej dynamicznie rozwijająca się dziedzina gospodarki - mówił w poniedziałek minister sportu i turystyki Witold Bańka. Dodał, że działania rządu i resortu sportu i turystyki są ukierunkowane na promocję lokalnych marek turystycznych.

W poniedziałek podczas konferencji prasowej odbyła się inauguracja ogólnopolskiej akcji "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny". Od 18 września można kupować i rezerwować oferty na jesienną edycję tej akcji, która odbędzie się w dniach 6-8 października.

"Cieszę się, że polski rząd bardzo mocno wspiera tę dziedzinę gospodarki" - powiedział minister. Jego zdaniem dynamiczny rozwój polskiej branży turystycznej jest związany z postrzeganiem "Polski jak kraju bezpiecznego".

Jak przypomniał Bańka, polskie lokalne marki turystyczne znalazły się w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju jako "te marki, które w najbliższych latach mają budować polską turystykę".

Do trzeciej edycji "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny" zgłosiło się prawie 560 partnerów, w tym hotele, pensjonaty, muzea czy restauracje. W poprzedniej wiosennej akcji z oferty skorzystało ponad 70 tys. osób. Organizatorzy akcji - Polska Organizacja Turystyczna oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki - liczą, że liczba turystów, którzy skorzystają ze zniżek w edycji jesiennej będzie jeszcze większa.

Akcja - zdaniem organizatorów - ma zachęcić Polaków do aktywnego spędzania wolnego czasu i zwiedzania Polski. "Założeniem akcji jest stworzenie banku produktów i usług turystycznych w atrakcyjnych, obniżonych cenach, które są oferowane w wyznaczonym terminie na terenie całego kraju. Wydarzenie ma m.in. wpłynąć na pobudzenie ruchu turystycznego oraz zwiększenie zainteresowania wyjazdami weekendowymi, w szczególności w tzw. sezonie niskim" - napisano w informacji prasowej.

Najwięcej partnerów do jesiennej edycji zgłosiło się z woj. małopolskiego - 105, z woj. pomorskiego - 62 oraz z woj. dolnośląskiego – 49. Na Mazowszu w akcji weźmie udział 47 partnerów.

Akcja skierowana jest do przedstawicieli branży turystycznej, zarówno z miejsc bardzo dobrze już znanych turystom, jak i tych jeszcze nieodkrytych. Jedną z promowanych marek turystycznych jest Szlak Wielki Gościniec Litewski, który otrzymał wyróżnienie w tegorocznej edycji konkursu EDEN "Najlepsze Europejskie Destynacje".

"Mamy wiele miejsc nieodkrytych w Polsce, które można w sposób znakomity promować nie tylko w kraju, ale również za granicą i Wielki Gościniec Litewski jest właśnie przykładem takiej marki" - powiedział minister sportu i turystyki. "To jest dziedzictwo kulturalne, to jest dziedzictwo historyczne, dziedzictwo kulinarne" - podsumował.

Minister zapowiedział, że resort planuje kolejne akcje mające na celu promocję polskich miejsc turystycznych za granicą.

 

Katarzyna Fiuk, Dorota Kazimierczak (PAP)


POWIĄZANE

Nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych rocznie mogą zaoszczędzić firmy na zakupie p...

Certyfikacja ISO 39001 – czy to przyszłość transportu rolnego na Ukrainie? Ukrai...

Kończą się prace nad strategią wspólnej marki „Polska Wołowina”. Zgodnie z decyz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę