Ukraińskie przedsiębiorstwo MHP w pierwszym kwartale 2018 roku zwiększyło sprzedaż eksportową mięsa kurcząt rzeźnych o 28 procent do 63,1 tysięcy ton w skali roku. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku, udział eksportu w sprzedaży ogółem wyniósł 47 procent.
Wysyłki mięsa drobiowego prowadzone były do klientów w 53 państwach świata. Działając zgodnie z przyjętą wcześniej polityką firmy, grupa MHP zwiększała zasięg eksportu w rejonie państw MENA i w Unii Europejskiej.
Według MHP na ukraińskim rynku wewnętrznym ceny drobiu utrzymywały się na podobnym poziomie jak pod koniec 2017 roku. Natomiast w wywozie notowano wzrost cen o 17 procent r/r, głównie za sprawą zmiany zamawianego asortymentu przez odbiorców zagranicznych i ekspansję na bardziej dochodowych rynkach.
Myronivsky Hliboproduct (MHP) jest największym przedsiębiorstwem drobiarskim na Ukrainie z 38 procentowym udziałem w rynku. Posiada też aktywa w Holandii i na Słowacji.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz