Największy producent drobiu na Ukrainie – Agroholding MHP – zainwestował w nowy biznes – sieć restauracji internetowych. Ukraińska firma nabyła około 20 proc. udziałów w startupie Foodz Ukraine.
Jednym z celów strategicznych dalszego rozwoju przyjętego przez MHP jest rozszerzenie relacji z biznesem restauracyjnym. W opinii MHP innowacyjne pomysły związane z dotarciem do konsumenta poprzez „internetową gastronomię” mają bardzo dobre perspektywy rozwoju na Ukrainie.
Startup Foodz Ukraine rozpoczął działalność internetowych restauracji w Kijowie na początku 2020 roku. Otwarto w stolicy piętnaście kuchni (w tym pięć we współpracy z Glovo), a baza klientów zwiększyła się do 100 tys. W 2020 roku sprzedaż firmy wyniosła 35 mln UAH przy obsłudze około 100 tys. zamówień.
Po upewnieniu się, że model biznesowy działa, pozyskano finansowanie zewnętrzne. Do tej pory w startup zainwestowano ponad dwa miliony dolarów. Zaangażowanie MHP w projekt ma nie tylko na celu pełnienie roli inwestora, ale również partnera strategicznego wspierającego swoją wiedzą w zakresie rozwoju biznesu.
KIPDiP