Mazurska Manufaktura S.A., producent kraftowych alkoholi mocnych oraz regionalnych piw, nawiązała strategiczną współpracę ze spółką BOSS z siedzibą w Węgorzewie. Spółka, która jest doświadczonym dystrybutorem piwa, wina, alkoholi i napojów, powiązana jednocześnie osobowo i kapitałowo z siecią sklepów Alkohole Świata, będzie strategicznym partnerem spółki w zakresie dystrybucji i obsługi sprzedaży na rynku tradycyjnym. Jednym z głównych celów obu firm jest także wzmocnienie siły historycznej marki Jurand, zwłaszcza na lokalnym rynku.
Mazurska Manufaktura S.A. realizuje od końca 2022 roku projekt rynkowej konsolidacji regionalnych producentów i dystrybutorów piwa oraz alkoholi mocnych. Pomysł na współpracę producentów alkoholi wraz z lokalnymi hurtownikami i dystrybutorami to odpowiedź na coraz więcej wyzwań, z jakimi mierzy się rynek alkoholi w ostatnich latach, w tym drastycznego wzrostu kosztów prowadzenia działalności. Jak dotąd do grupy konsolidacyjnej przystąpiło kilka podmiotów z różnych rejonów Polski, w tym: Kujawianka Inter, czyli jeden z czołowych dystrybutorów wód i alkoholi w Kujawsko-Pomorskim (Mazurska Manufaktura przejęła w ostatnich miesiącach 100 proc. udziałów Kujawianki), hurtownia Sajon specjalizująca się w imporcie czeskim piw czy AleBrowar - jeden z najstarszych i najbardziej znanych producentów piw rzemieślniczych. Z końcem 2023 roku Mazurska Manufaktura nawiązała też współpracę z Wolf and Oak Distillery S.A. oraz z hurtownią Czeskie Piwa. Ma ona na celu budowanie wspólnej struktury sprzedażowej w rynku i zwiększenie zasięgu dystrybucji.
Współpraca ze znanym, branżowym podmiotem
W połowie maja Mazurska Manufaktury nawiązała współpracę z kolejnym dużym, branżowym graczem - spółką BOSS. Jest to Dystrybutor z ponad 30-letnim doświadczeniem w zakresie dystrybucji piwa, wina, alkoholi i napojów, z 8 lokalnymi oddziałami na terenie województw warmińsko-mazurskiego, podlaskiego i kujawsko-pomorskiego. Spółka zarządza siecią 90 sklepów Alkohole Świata, prowadzi aktywną dystrybucję do ponad 1300 sklepów oraz 1000 punktów gastronomicznych.
W ramach strategicznego, lokalnego partnerstwa BOSS przejmie na siebie całość obsługi sprzedaży na tzw. rynku tradycyjnym, pozostając w codziennym kontakcie z lokalnymi hurtowniami i prywatnymi sklepami. Połączenie sił pozwoli także na mocne wyeksponowanie portfolio Mazurskiej Manufaktury, w tym kultowego, lokalnego piwa Jurand, przywróconego przez spółkę na rynek w 2019 roku.
- BOSS Węgorzewo to firma z ogromną, lokalną siłą rażenia, a przy tym podobnie jak my, to marka o rodzinnych wartościach, związana mocno z mazurskim rynkiem. Dlatego też ta kooperacja cieszy nas podwójnie. Wierzymy, że wspólnie wypracujemy duży zasięg sprzedaży naszych produktów, stawiając przy tym mocno na markę Jurand, która stanowi szczególny, wartościowy historycznie i sentymentalnie punkt w naszej ofercie alkoholi - mówi Jakub Gromek, dyrektor generalny Mazurskiej Manufaktury S.A.
***
Mazurska Manufaktura to założona w 2019 r. rodzinna spółka specjalizująca się w produkcji mocnych alkoholi segmentu premium, ale też aktywnie działająca na rynku piw regionalnych i rzemieślniczych. Głośnym dokonaniem firmy jest rewitalizacja zabytkowego browaru w Szczytnie na Mazurach, do którego wkrótce powróci produkcja lokalnej marki Jurand. To jedna z wielu reaktywowanych przez Mazurską Manufakturę historycznych marek piwa, które po latach nieobecności ponownie trafią na rynek. Spółka rozwija także swoje portfolio piw rzemieślniczych, do których należy wrocławska marka Profesja czy lęborski AleBrowar.
oprac, e-mk, ppr.pl