W ostatnich 12 miesiącach sprzedaż jaj spożywczych w Kanadzie wzrosła o 6,6 procent. Obserwatorzy rynku jaj są zgodni, że wzrost sprzedaży branża zawdzięcza zmianom jakie wprowadziły największe sieci restauracyjne typu fast food.
Większość koncernów restauracyjnych obecnych na tamtejszym rynku podjęło decyzję o sprzedaży kanapek i produktów zawierających jaja nie tylko w tak zwanym menu śniadaniowym (które jest dostępne dla konsumentów do wczesnego przedpołudnia), ale przez cały czas w którym lokale są czynne. Ta niewielka zmiana doprowadziła do tego, że w sieci McDonald’s sprzedaż produktów z dominującą obecnością jaj wzrosła o 25 procent.
Sytuacja w Kanadzie jest częścią większej zmiany w świadomości konsumentów na temat jaj. Jeszcze do niedawna pokutowała w zbiorowej świadomości opinia, że jedzenie dużej liczby jaj może być szkodliwe.
W ostatnich latach naukowo obalono ten mit i wiele instytutów zajmujących się zdrowiem i bezpieczeństwem konsumentów rekomenduje jedzenie jaj. To powoduje, że wiele osób zamienia niezdrowe elementy swojej diety na jaja.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz