A_BIO_AGRO_950

Lidl stawia na polskie warzywa i owoce

28 marca 2016
Lidl stawia na polskie warzywa i owoce
PAP / Darek Delmanowicz

Dzięki współpracy z polskimi dostawcami w 2015 roku w skali miesiąca sieć Lidla sprzedawała średnio 1,3 mln kg jabłek - to w przeliczeniu aż 85 tirów, 1,7 mln kg ziemniaków, co daje 83 tiry, ponad 500 tys. kg gruszek - to 42 tiry, jak również 300 tys. kg pieczarek, co jest równe 40-tu tirom – informuje Lidl.

Za pośrednictwem europejskiej sieci sprzedaży Lidl polskie jabłka są eksportowane m.in. do Czech i na Słowację. Lidl Węgry natomiast upodobał sobie polskie warzywa okopowe oraz trzy rodzajach sałat. Z kolei Lidl Słowacja regularnie zaopatruje się w nasze pieczarki.

Lidl Polska wspiera również zagraniczną ekspansję lokalnych producentów – za pośrednictwem firmy znana w świecie borówka amerykańska, w której produkcji przodują polscy producenci, zyskała spore uznanie u naszych zachodnich sąsiadów.

Z danych Lidla wynika, że eksport produktów marek własnych sieci od polskich dostawców systematycznie rośnie, a tylko w 2014 roku wzrósł o ponad 50 proc. w stosunku do roku poprzedniego i wyniósł 2.300 mln zł. To 2,5 proc. całkowitego krajowego eksportu produktów rolno – spożywczych w 2014 r. i aż o 800 mln zł więcej niż w 2013 r.

(PAP)


POWIĄZANE

„Nie żądamy przywilejów. Domagamy się prawa do pracy, do rozwoju, do stabilności...

Wiosna to nie tylko czas na przygotowania do sezonu turystycznego, ale też dosko...

Specjalistka ds. żywienia mówi o szkodliwych mitach dietetycznych  Dieta bezglut...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę