Dieta i wartości odżywcze artykułów spożywczych obok aktywności ruchowej mają kluczowe znaczenie dla zdrowia i uniknięcia nadwagi. Dlatego w celu promowania prawidłowych nawyków żywieniowych Lidl prowadzi szereg działań edukacyjnych. Zobowiązania Lidl Polska określa dokument „Polityka zakupów – świadome odżywianie”. Wprowadza on 4 główne zasady, które przyświecają sieci w codziennej pracy.
Pierwszą z nich jest „bezpieczeństwo od samego początku” polegające na starannym dobieraniu dostawców i producentów, aby zapewnić najwyższą jakość produktów. Druga to „sprawdzona jakość”, w ślad za którą kontrolowana jest jakość produktów marek własnych Lidla. Kolejna to „wartości graniczne dla marek własnych Lidla”, zgodnie z którą Lidl wyznaczył jeszcze bardziej restrykcyjne wymogi, niż wymaga ustawodawca. Czwarta, ostatnia z zasad „bezpieczeństwo produkcji” pozwala wyeliminować substancje niepożądane w produktach spożywczych.
W ślad za wprowadzoną polityką, Lidl Polska podejmuje szereg działań mających na celu zapewnienie odpowiedniej wartości produktów oferowanych w sklepach. Jednym z celów jest obniżenie w asortymencie marek własnych Lidla średniej ważonej zawartości dodanego cukru i dodanej soli o 20% do 2025 roku. Lidl Polska ma pełną świadomość, że kluczowe znaczenie ma staranny dobór składników. Dlatego jednym z celów jest rezygnacja z barwników żywności tam, gdzie jest to możliwe. Sieć dąży także do maksymalnego ograniczenia konserwantów. Dodatkowo firma rozwija ofertę z myślą o osobach z różnymi potrzebami żywieniowymi, w tym spożywających produkty bezglutenowe, bez laktozy, wegetariańskie i wegańskie. Sieć oferuje także wybrane artykuły z asortymentu świeżego mięsa pochodzącego z chowu bez antybiotyków i stale rozwija ofertę warzyw i owoców, w tym tych certyfikowanych ekologicznie. W 2020 roku Ryneczek Lidla oferował już ponad 170 rodzajów warzyw i owoców.
Szczegółowe zestawienie aktywności Lidl Polska w obszarze niwelowania marnowania żywności oraz wspierania prawidłowych nawyków żywieniowych zostały opisane w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Lidl Polska: https://www.lidl.pl/pl/gazetki/lidl-polska-raport-zrownowazonego-rozwoju-2021/view/flyer/page/1
Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 29 krajach funkcjonuje około 11.550 sklepów Lidl, a w Polsce około 760.
Kontakt:
Strona: www: https://www.lidl.pl
Facebook: https://www.facebook.com/lidlpolska
Instagram: https://www.instagram.com/lidlpolska
YouTube: https://www.youtube.com/user/LidlPolskaPL