Wiodące ukraińskie przedsiębiorstwo drobiarskie, grupa MHP, ogłosiła wyniki za trzeci kwartał. Ku zaskoczeniu wielu analityków przyzwyczajonych do tego, że od pewnego czasu każdy raport kwartalny MHP pokazywał ogromne wzrosty eksportu, tym razem grupa MHP pokazała nieznaczny, bo jednoprocentowy spadek sprzedaży zagranicznej.
Co ciekawe, za zahamowanie zagranicznej ekspansji MHP odpowiada najważniejszy dla tego przedsiębiorstwa rynek czyli Bliski Wschód i Północna Afryka. Oczywiście zsumowanie ostatniego raportowanego kwartału z pierwszymi dwoma pokazuje cały czas wzrost sprzedaży zagranicznej. W okresie styczeń – wrzesień 2019 roku sprzedaż eksportowa przedsiębiorstwa MHP wyniosła 269,7 tys. ton, co oznacza imponujący wzrost aż o 26 proc. porównując rok do roku.
Ogólnie, pierwszych dziewięć miesięcy roku pokazuje, że eksport to już większość bo 53 procent sprzedaży MHP ogółem. W analogicznym okresie zeszłego roku eksport stanowił 48 procent całkowitej sprzedaży.
Poinformowano również, że kontrolowana od niedawana przez MHP słoweńska firma Perutnina Ptuj wyprodukowała do września tego roku 46 tys. ton mięsa kurcząt i indyków (sprzedaż wyniosła blisko 37 tys. ton).
Zakłady przetwórstwa Perutnina Ptuj wytworzyły 21 tys. ton produktów mięsnych. Według statystyk w okresie trzech kwartałów 2019 roku największy producent kurczaków na Ukrainie zwiększył produkcję o 18 proc. do 540,1 tys. ton wobec 458,5 tys. ton w takim samym okresie roku 2018. Przyczyniły się do tego głównie inwestycje w rozbudowę kompleksu drobiarskiego w Winnicy.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz