Temu tematowi poświęcony był wtorkowy tweetup z ministrem rolnictwa i rozwoju wsi Janem Krzysztofem Ardanowskim. W wydarzeniu uczestniczyli również prezes Wars S.A. Artur Kowalczyk i redaktor naczelny tygodnika Wprost Marcin Dzierżanowski.
– Szukamy różnych dróg dotarcia do konsumentów, jak np. poprzez media, czy poprzez wyjątkową restaurację na kołach - Wars. To dobre miejsca na promocję polskiej żywności – powiedział minister.
Szef resortu rolnictwa zwrócił uwagę na rolę patriotyzmu konsumenckiego, który może znacząco wesprzeć polska gospodarkę.
– Podejmując decyzje zakupowe, wybierając polskie produkty, konsument wspiera polskiego rolnika, polskie zakłady przetwórcze, buduje siłę naszej gospodarki. Być może wspiera w ten sposób właśnie swoją siostrę, brata, rodziców czy znajomych – podkreślił minister
– Polska żywność jest wspaniała – zapewnił minister Ardanowski.
– Bardzo chętnie włączyliśmy się w ten projekt – powiedział prezes Artur Kowalczyk podkreślając, że spółka Wars obsługuje miliony pasażerów i stara się coraz szerzej korzystać z polskich produktów i polskich przepisów.
– Już dzisiaj widać, że zmienia się trend i coraz więcej osób wybiera polskie produkty – stwierdził redaktor naczelny Wprost Marcin Dzierżanowski.
Minister zwrócił uwagę, że coraz więcej polskich firm włącza się w projekt Produkt polski, w tym takie koncerny jak Orlen czy Krajowa Spółka Cukrowa.
– Promujemy polską żywność również na rynku wewnętrznym, nie tylko za granicą – podkreślił szef resortu rolnictwa.
– Ta promocja jest coraz bardziej efektywna, co potwierdzają dane z handlu zagranicznego świadczące o tym, że wartość eksportu rolno-spożywczego przekroczy w tym roku kwotę 30 mld euro – poinformował minister.
Dodał także, że bardzo dobrze rozwija się sprzedaż bezpośrednia i rolniczy handel detaliczny, w których to systemach uczestniczy już prawie 15 tysięcy gospodarstw.
– Najważniejsze jest, aby Polacy mieli przekonanie oparte na prawdzie, a nie na micie, że polska żywność jest najlepsza na świecie – podkreślił minister.
MRiRW