Najnowsze dane o wynikach sprzedaży eksportowej brazylijskiej branży drobiarskiej wskazują, że od stycznia do sierpnia 2020 roku Brazylia zwiększyła w ujęciu wolumenowym eksport kurcząt rzeźnych przy jednoczesnym spadku przychodów.
W analizowanym okresie wysyłki brazylijskich kurczaków osiągnęły poziom blisko 2,8 mln ton (+1,8 proc. r/r), przy czym przychody zmniejszyły się o 11,3 proc. do 4,14 miliarda dolarów. Takie dane opublikowało brazylijskie stowarzyszenie ABPA. Dla Brazylijskich zakładów mięsnych Chiny pozostają największym rynkiem zbytu. Co ciekawe, pomimo kłopotów handlowych, na które napotkała Brazylia z powodu wykrycia przez chińskie służby śladów koronawirusa w brazylijskich przesyłkach mięsa drobiowego oraz wprowadzania prze Pekin zaostrzonych kontroli z uwagi na zwiększoną liczbę zakażeń COVID – 19 w brazylijskich zakładach produkcyjnych, eksport kurczaków do Chin i tak wzrósł. W samym tylko sierpniu sprzedaż na rynek chiński zwiększyła się o 46 proc. do 54,7 tys. ton w porównaniu do sierpnia roku 2019. Brazylijczycy umacniają nadal swoją silną pozycję także na rynku Arabii Saudyjskiej, która zaimportowała w sierpniu tego roku 46,7 tys. ton kurczaków oraz w ZEA, które zakupiły 25,8 tys. ton. Na obu rynkach sprzedaż w sierpniu wzrosła o 24 proc. porównując r/r. Należy przypomnieć, że brazylijskie firmy wyspecjalizowane są w produkcji halal. Halal stanowi około 40 proc. brazylijskiego eksportu. ABPA podaje, że w I połowie 2020 roku Brazylia wysłała 922,2 tys. ton kurczaków halal do krajów arabskich. Kluczowych odbiorców mięsa halal z Brazylii wskazujemy na wykresie (pierwsza połowa 2020 roku).
Więcej na temat strategii rozwoju produkcji halal przez Brazylię publikujemy w informacji Brazylia wzmacnia pozycję eksportera halal