Amerykańska Służba ds. Rolnictwa Zagranicznego (FAS) Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA), podsumowała swoje działania mające za zadanie promocję i wsparcie aeksportu dla amerykańskich producentów słodyczy. Wykorzystano do tego celu Walentynki i w dniu 14 lutego odbyły się na całym świecie różnego rodzaju targowe spotkania, konferencje, seminaria mające za zadanie promocję amerykańskich producentów słodyczy.
Oczywistym jest, że jak na całym świecie to i w Polsce też. Konsul Generalna USA Erin Nickerson w Krakowie serwowała desery na imprezie, którą zorganizowała dla wystawców pawilonu USA i kluczowych decydentów z sektora hotelarskiego, restauracyjnego i instytucjonalnego południowej Polski w HORECA Kraków.
Czy to może być jakaś dodatkowa wskazówka dla różnych okazji w których można angażować polskie służby dyplomatyczne, ambasady, konsulaty i wykorzystywać fundusze promocji polskiej żywności za granicą? Na pewno tak. Każde działania mają szanse odnosić sukcesy i wspierać polski eksport.
W opublikowanym podsumowaniu i raporcie FAS, jak wykorzystano Walentynki, z tych wszystkich działań czytamy m.innymi tak:
"Szerzenie miłości na całym świecie dzięki amerykańskiej żywności"
Bez względu na to, gdzie mieszkasz i jakim językiem mówisz, zafundowanie tej wyjątkowej osobie pysznego jedzenia jest uniwersalnym aktem miłości. Jeśli szukasz pomysłów, jak okazać swoją miłość w te Walentynki, nie szukaj dalej. Służba ds. Rolnictwa Zagranicznego (FAS) Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA) jest wykwalifikowana i doświadczona w graniu Kupidyna.
Nasz oddany zespół specjalistów ds. żywności promuje miłość do amerykańskiej żywności i składników przez 365 dni w roku w prawie 100 biurach w około 180 krajach. Od Ameryki Południowej po Europę i Azję bawią się w swatki, pomagając zagranicznym nabywcom, importerom i kupującym zakochać się w wysokiej jakości amerykańskiej żywności i składnikach. Ich pełna pasji praca pomaga utrzymać tętno amerykańskiej gospodarki dzięki miliardom dolarów amerykańskiego eksportu produktów rolnych każdego roku.
W 2022 r. ten pyszny, często słodki i dekadencki eksport z USA obejmował:
Jak stare powiedzenie, droga do czyjegoś serca prowadzi przez żołądek. FAS jest pasjonatem swojej miłości do amerykańskiej żywności i składników oraz szerzenia tej miłości wśród konsumentów na całym świecie. Oto bliższe spojrzenie na kilka miejsc, w które strzała Kupidyna uderzyła i dopasowała się w raju dla smakoszy dzięki pomocy FAS.
Brazylia
Na wspieranych przez USDA targach ANUFOOD Brazil firma FAS odgrywała rolę swata dla firm sprzedających amerykańskie słodycze i wino. Kupujący marudzili na amerykańską firmę cukierniczą Kizandy, twórcę innowacyjnych cukierków, miętówek i ciasteczek. Po targach produkty Kizandy można teraz znaleźć na półkach sklepowych w Brazylii , w sam raz na Walentynki. Ponadto w ANUFOOD Brazil USDA zorganizowała degustację amerykańskiego wina, aby dopasować eksporterów do nabywców, dystrybutorów i sprzedawców detalicznych w regionie. Wydarzenie pozostawiło uczestnikom uznanie i miłość do wysokiej jakości i wyjątkowych win amerykańskich.
- Nicolas Rubio, dyrektor, USDA Rolnicze Biuro Handlowe (ATO) w Sao Paulo, Brazylia
Chiny
Chińscy konsumenci mieli okazję doświadczyć słodyczy wyprodukowanych w USA cukierków Jelly Belly podczas corocznego wydarzenia Wine and Food Experience w hotelu Hilton Beijing. FAS ATO w Pekinie współpracowało z hotelem przy organizacji wydarzenia, podczas którego klienci mogli zapoznać się z wysokiej jakości amerykańskimi produktami, w tym cukierkami, serem, piwem i winem. Wydarzenie przyciągnęło blisko 1300 zagranicznych kupców, którzy mieli okazję zakochać się w nowej, pysznej amerykańskiej żywności i napojach.
- Lashonda McLeod Harper, dyrektor USDA ATO w Pekinie, Chiny
Niemcy
Targi słodyczy i przekąsek ISM w Kolonii w Niemczech zaoferowały mnóstwo słodyczy dla 15 000 odwiedzających z 96 krajów. Znalezienie smakołyków i słodyczy dla ukochanej nie było problemem w pawilonie amerykańskim, którego gospodarzem było Narodowe Stowarzyszenie Cukierników (NCA), gdzie 30 wystawców oferowało amerykańskie cukierki i wyroby cukiernicze ku uciesze kupujących z całego świata. Konsul generalna Düsseldorfu, Pauline Kao, zatrzymała się nawet, aby sprawdzić wiele odmian i smaków amerykańskich cukierków. Na zakończenie pokazu konsulat USA w Dusseldforf nawiązał współpracę z NCA, aby przekazać pozostałe amerykańskie cukierki lokalnym organizacjom charytatywnym – prawdziwy akt słodyczy!
- Kirsten Luxbacher, attaché ds. rolnictwa, ambasada USA w Berlinie (obejmująca Austrię, Czechy, Niemcy, Węgry, Słowację i Słowenię)
FAS Berlin trafił również na międzynarodową scenę randkową na targach Fruit Logistica Berlin ! Personel z Berlina i Waszyngtonu promował pyszne organiczne daktyle Medjool z Kalifornii na imprezie, która jest jednym z największych na świecie pokazów świeżych produktów. Pokaz przyciągnął 40 700 gości z ponad 130 krajów, a zespół FAS bawił się w swatanie, łącząc zagranicznych nabywców z amerykańskimi eksporterami daktyli. Daktyle Medjool są znane ze swojej pysznej i pobłażliwej słodyczy oraz konsystencji krówki. Czy jesteś gotowy na randkę?
- Hanna Khan, specjalista ds. marketingu, FAS Berlin
Japonia
Kiedy jesteś w połowie drogi dookoła świata, może być trudno znaleźć autentyczne amerykańskie ciasteczka z kawałkami czekolady i nowojorski sernik, które wywołają uśmiech i sprawią, że twoje serce zaśpiewa. ATO USDA w Osace połączyło siły z amerykańskimi piekarzami i japońskimi importerami, aby dostarczyć te pyszne amerykańskie słodycze lokalnym konsumentom. Na targach FOODEX Kansai firma ATO Osaka zaprezentowała amerykańskie ciasteczka, ciastka i serniki 4000 japońskim nabywcom, aby zaspokoić ich apetyt na słodycze. ATO Osaka oferowała również produkty na regionalnym festiwalu żywności, w którym uczestniczyło 20 000 japońskich konsumentów. Jako dodatkowy dodatek do pobłażania, serniki były smażone w głębokim tłuszczu i duszone w bitej śmietanie, a ciasteczka z kawałkami czekolady były podawane w formie kanapek jako smores. Mniam!
- Alex Blamberg, dyrektor, USDA ATO, Osaka-Kobe, Japonia
Polska
Wieczór we dwoje lub w grupie nie może obejść się bez deseru! Dlatego Konsul Generalna USA Erin Nickerson w Krakowie serwowała pyszne, przepyszne desery na imprezie, którą zorganizowała dla wystawców pawilonu USA i kluczowych decydentów z sektora hotelarskiego, restauracyjnego i instytucjonalnego południowej Polski w HORECA Kraków. Konsul generalny Nickerson przedstawił lokalnym smakoszom, wpływowym osobom i kupującym smakowite mini tosty z puszystym masłem orzechowym i domowym dżemem truskawkowo-cytrynowym oraz brownie z żelem pomarańczowym, wszystkie wykonane z amerykańskich składników.
- Alicia Hernandez, Radca Regionalny ds. Rolnictwa, Ambasada USA w Warszawie (obsługuje Polskę, Bułgarię, Rumunię, Estonię, Łotwę i Litwę)
Rumunia
FAS Bukareszt nadał wyjątkowy i słodki akcent promowaniu amerykańskiej żywności i składników, organizując DelicioUS Camp, obóz kulinarny pod gwiazdami. Lokalni blogerzy kulinarni, influencerzy i szefowie kuchni zebrali się na 4 dni, aby obozować, gotować i wprowadzać swoje zmysły w niesamowite zapachy i smaki wysokiej jakości amerykańskich składników i potraw. Zakochanie się w składnikach amerykańskiej żywności pod gwiazdami zainspirowało smakoszy do stworzenia pobłażliwego przepisu na amerykańskie bułeczki cynamonowe z orzechami pekan . Przepis został udostępniony online i pobrany przez tysiące w ciągu zaledwie pierwszego tygodnia. Przepis był dziełem miłości i stał się jednym z najbardziej lubianych deserów w okolicy, przyrządzanych z najlepszych amerykańskich składników.
- Andra Nistor, Koordynator Marketingu, Ambasada USA, Bukareszt, Rumunia
Tajwan
Jeśli chodzi o Walentynki, czasami ta wyjątkowa osoba, którą celebrujesz, jest Twoim najbliższym czworonożnym przyjacielem. USDA ATO w Taipei zmieniło lokalną promocję walentynkową, świętując Dzień Miłośnika Zwierząt. Firma ATO Taipei współpracowała z największą siecią sklepów zoologicznych na Tajwanie, promując ponad 100 karm dla zwierząt „słodycze i smakołyki” 13 amerykańskich marek. Amerykańska promocja karmy dla zwierząt domowych na Tajwanie wygenerowała prawie 600 000 USD sprzedaży i pokazała pragnienie i miłość do wysokiej jakości amerykańskiej karmy dla czworonożnych przyjaciół.
— Cleo Fu, specjalista ds. marketingu, ATO, AIT, Tajpej, Tajwan
Tajlandia
Nic tak nie mówi Happy Valentine's Day jak czekolada! W ramach kampanii TastyUSA FAS Bangkok nauczył mieszkańców, jak zrobić szybki, łatwy i pyszny deser walentynkowy – trzyskładnikowy mus czekoladowy z amerykańskich składników. Z pomocą szefa kuchni Tony'ego widzowie otrzymali instrukcje krok po kroku, jak przygotować to klasyczne danie dla ukochanej walentynki, używając amerykańskiej czekolady, soku pomarańczowego i bitej polewy. Wideo walentynkowe podbiło serca mieszkańców i przyciągnęło nowych nabywców oraz miłośników amerykańskiej żywności i składników.
- Kelly Stange, regionalny doradca ds. rolnictwa, Biuro ds. Rolnictwa USDA w Bangkoku w Tajlandii (obejmuje Tajlandię, Mjanmę i Laos)
oprac. e-mk_ppr.pl_źródło: FAS USDA; fot. FAS Poland_1