„Czy nadal jest jadalny, czy lepiej wyrzucić?” klienci sieci handlowej Kaufland są zachęcani do sprawdzenia we własnym zakresie czy produkt nadaje się nadal do spożycia mimo upływu terminu przydatności do spożycia. To część kampanii przeciw marnowaniu żywności.
Od teraz data przydatności do spożycia na świeżym mleku własnej marki Kaufland K-Classic będzie uzupełniona notatką „Często dobre na dłużej”. Kaufland bierze udział w kampanii firmy „Too Good To Go” i dąży do zmniejszenia marnotrawienia żywności.
– Wiele produktów spożywczych można spożyć po upływie terminu przydatności do spożycia, ale konsumenci wolą je wyrzucić. Dlatego każdy z nas powinien nie tylko patrzeć na termin, ale zaufać własnym zmysłom i zadać sobie pytanie, czy odpowiednio wyglądające, pachną ce i smakujące powinno się wyrzucać – mówi Lavinia Kochański, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Kaufland w Niemczech.
W Niemczech co roku wyrzuca się 18 mln ton żywności. Ponad 60% z nich przypada na prywatne gospodarstwa domowe, głównie z powodu niezrozumienia terminu przydatności do spożycia. Wielu konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że termin „najlepiej spożyć przed” nie jest równoznaczny z „niejadalnym od tej daty”. W rezultacie wiele produktów spożywczych trafia do śmieci.
Firma rozpoczyna kampanię od świeżego mleka od własnej marki K-Classic (1,5% i 3,5%). Na Wielkanoc mleko było już na półkach około 240 oddziałów Kaufland w Bawarii i Badenii-Wirtembergii. Pozostałe placówki będą otrzymywać mleko ze stosownym dopiskiem w nadchodzących miesiącach. Do końca roku tak opisane mleko będzie dostępne we wszystkich 670 sklepach Kaufland w Niemczech.
Forum Mleczarskie