Polacy spożywają coraz mniej produktów zbożowych, kampania „zboże smakuje i inspiruje” ma to zmienić. Od lutego do sierpnia br. prowadzone będą działania edukacyjne mające na celu szerzenie wiedzy na temat produktów zbożowych.
Będzie to druga edycja kampanii. Jej organizatorem jest Krajowa Federacja Producentów Zbóż.
Według danych GUS, Polacy spożywają coraz mniej produktów zbożowych podczas, gdy według najnowszej piramidy zdrowia Instytutu Żywności i Żywienia produkty te powinny stanowić (obok owoców i warzyw) podstawę naszej diety. Jeszcze w 2005 roku przeciętny Polak konsumował 119 kg tego typu produktów rocznie, w 2010 ok. 108 kg, natomiast w 2013 roku wskaźniki ten wynosił 106 kg.
Pieczywo, mąka, kasza, płatki, makarony różnego rodzaju – te produkty mogą stanowić smaczną podstawę każdego posiłku. Odpowiednio zbilansowana dieta, w tym regularne spożywanie produktów zbożowych pomaga w codziennej trosce o nasze zdrowie - podkreśla dietetyk specjalizująca się tworzeniu diet dla osób cierpiących na choroby cywilizacyjne, a także diet odchudzających dla dzieci Anna Jelonek.
Natomiast dyrektor biura Krajowej Federacji Producentów Zbóż Joanna Tomaszewska zauważa, że nie wszyscy są świadomi wartości odżywczych produktów zbożowych i to było właśnie powodem, dla którego Federacja zdecydowała się przeprowadzić kampanię.
Program ma przybliżyć konsumentom rodzaje i właściwości poszczególnych produktów zbożowych. Dodatkowo w ramach kampanii będą udostępnione przepisy na smaczne potrawy z przetworów zbożowych.
Kampania obejmować będzie działania m.in. organizatorzy programu planują przeprowadzenie badania poziomu wiedzy Polaków na temat zbóż. Jego wyniki zostaną opublikowane w najbliższym czasie. Blog programu dostępny będzie na stronie www.kfpz.pl
Program „Rola pieczywa i przetworów zbożowych w codziennej diecie II” finansowany jest ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.
(PAP)