4 sierpnia 2021 roku w Potworowie koło Radomia odbyło się spotkanie inaugurujące drugą edycję kampanii Moc Polskich Warzyw. Wydarzenie było świetną okazją do zaprezentowania działań promocyjnych zrealizowanych dotychczas oraz tych zaplanowanych w ramach drugiej edycji kampanii. Gospodarzem wydarzenia było Zrzeszenie Producentów Papryki RP.
Spotkanie inauguracyjne cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. W Potworowie pojawili się dziennikarze, politycy, przedstawiciele grup producentów warzyw z całej Polski, eksperci oraz oczywiście konsumenci, czyli główna grupa, do której skierowane są działania kampanii Moc Polskich Warzyw. Wśród prelegentów znaleźli się m.in. Mirosław Łuska i Paweł Myziak (zarząd ZPPRP), dr Witold Boguta – prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw oraz dr Justyna Bylinowska – dietetyk czuwająca nad merytoryczną sferą kampanii.
Nadrzędnym celem projektu, który w obecnej formie prowadzimy już drugi raz, jest wzrost spożycia warzyw przez polskich konsumentów. Bardzo dużo pracy wkładamy w to, aby na stałe wyrobić wśród konsumentów wartościowe nawyki żywieniowe i zachęcić ich do codziennego spożywania warzyw. W kampanii wykorzystujemy różnorodne kanały komunikacji np. internet, prasę, telewizję, radio, social media, eventy oraz spotkania takie jak dzisiejsze. Dzięki temu udaje nam się dotrzeć do bardzo szerokiej grupy konsumentów. Moc Polskich Warzyw jest jednym z projektów finansowanych z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Zarówno nasz, jak inne projekty parasolowe w pewnych szczegółach zazębiają się i tworzą wspólny przekaz oraz wykorzystują wzajemny dorobek by pomnożyć korzyści dla sektora i dla konsumentów. – powiedział Paweł Myziak wiceprezes zarządu ZPPRP.
Bardzo ważne jest, aby polscy producenci łączyli swoje siły i razem realizowali wspólne cele. Konsolidacja działań promocyjnych różnych grup producentów z całej Polski przynosi niezwykle satysfakcjonujące rezultaty dzięki korzystaniu z efektu skali wykonywanych aktywności. Kampania Moc Polskich Warzyw jest świetnym tego przykładem. Udziałem w projekcie zainteresowane są kolejne organizacje, więc jestem przekonany, że projekt będzie się rozwijał i będzie z sukcesami kontynuowany w kolejnych latach. – mówił Witold Boguta.
Bardzo ważną częścią kampanii Moc Polskich Warzyw jest edukowanie konsumentów w zakresie korzyści zdrowotnych, wynikających ze zdrowej, zbilansowanej diety opartej na polskich warzywach.
Utarte schematy żywieniowe Polaków nie są korzystne dla zdrowia. Nawet jeśli warzywa jemy, ograniczamy się jedynie do kilku ich gatunków. Skutkuje to monotonią i małym urozmaiceniem diety. Szansą na zmianę nawyków jest sezonowość, z jaką pojawiają się poszczególne gatunki warzyw na rynku. Lato to pełnia zbiorów większości rodzimych gatunków warzyw. Te uprawiane na polach, przywodzą na myśl wspomnienia z wakacji spędzanych poza miastem. W tym okresie są najbardziej dostępne. Co więcej, ich cena zachęca do kupna. Sprzyja to też przygotowywaniu tradycyjnych przetworów. Kiszonki, pikle, marynaty, sosy, musy, mrożonki i warzywa suszone — w tym Polacy są mistrzami. Przygotowane tradycyjnymi sposobami, zachowują wiele swoich wartości odżywczych. Zimą są doskonałym urozmaiceniem dań. Polscy producenci dostarczają doskonałe, lokalne warzywa przez cały rok. Doceniajmy to bogactwo i korzystajmy z jego zasobów. Zapełniajmy nasze talerze sezonowymi warzywami, a nigdy nie będzie doskwierać nam monotonia. - przekonywała dr Justyna Bylinowska.
Moc Polskich Warzyw
„Moc Polskich Warzyw” to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w projekcie biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Biuro prasowe kampanii Moc Polskich Warzyw