Amerykańska firma Eat Just (dawniej JUST) produkująca płynny roślinny zamiennik jaj konsumpcyjnych pod nazwą Just Egg - powstały na bazie izolatu białka fasoli mung – podbija amerykański rynek. Zasięg sprzedaży detalicznej produktu JUST EGG ma niebawem zostać rozszerzony do 17 tysięcy sklepów w USA, co oznacza 40 proc. wzrost zasięgu sprzedaży na rynku detalicznym. JUST EGG obecnie dystrybuowany jest w wielu popularnych sieciach w USA jak: Walmart, Kroger czy Whole Foods Market. Produkt cieszy się także dużym zainteresowaniem restauracji szybkiej obsługi oraz innych punktów gastronomicznych, jak kampusy uniwersyteckie, szpitale, kawiarnie. Na początku 2020 roku Eat Just obniżył cenę swojego produktu o 35 proc., czyniąc go bardziej konkurencyjnym cenowo wobec tradycyjnego produktu pochodzenia zwierzęcego.
Przypominamy, że firma JUST pozyskała już partnerów do współpracy poza Stanami Zjednoczonymi, jak chociażby w Hongkongu, w Chinach czy w Europie. W 2018 roku JUST zawarł porozumienie z włoską Grupą Eurovo a w roku 2019 z niemieckim gigantem mięsnym PHW Group. Planowo produkt ma pojawić się w Europie w tym roku. Ekspansja na europejskim kontynencie jest strategicznym celem dla Amerykanów. W maju tego roku pojawiły się informacje, że JUST rozpoczyna współpracę z Michael Foods, jednym z największych amerykańskich dostawców jaj przetworzonych. Jest to przełomowe partnerstwo dla firmy Michael Foods, która stanie się wyłącznym producentem, dostawcą i dystrybutorem roślinnych zamienników JUST Egg dla klientów usług gastronomicznych i składników żywności.
źródło: KIDIP